استفاده از چسب های مخصوص سرامیک و همینطور سیمان های درز گیر سبب می شود که پیچ و رولپلاک سنگ ساختمان مستحکم تر شده و به نوعی از نفوذ آب به پشت سنگ نما جلوگیری شود.
بهتر است که پیچ های استفاده شده برای پیچ و رولپلاک سنگ ساختمان قطر و طول استانداردی داشته باشند.
پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه در انواع مختلف
کلمه کلیدی اصلی: پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه
چرا تأکید اساسی بر روی پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه است؟ آیا این جنس نسبت به جنس های دیگر اولویت خاصی دارد. پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه چند نوع دارد؟ در این مقاله در ابتدا انواع پیچ های گالوانیزه را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس مورد مناسب تر را معرفی می کنیم.
دسته بندی پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه
به طور کلی جنس پیچی که برای پیچ و رولپلاک سنگ استفاده می شود بسیار مهم است، پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه از محبوب ترین گزینه های موجود است که خود به دو دسته پیچ گالوانیزه سرد و گرم تقسیم می شود. پیچ های گالوانیزه سرد و گرم دو پروسه جداگانه برای آبکاری را طی می کنند و البته خواص فیزیکی، مقاومت حرارتی و مقاومت رطوبتی آن نیز بر برابر زنگ زدگی متفاوت است.
فرآیند گالوانیزه سرد از نوع خاصی آبکاری استفاده می کند که توسط روی با خلوص بالای 92 درصد می باشد. در فرآیند گالوانیزه سرد اسپری زینک است که سبب رنگ کردن سطح پیچ می شود.
پیچ های گالوانیزه گرم به صورتی هستند که زینک در سطح زیرین آن نفوذ کرده و این موضوع سبب می شود که خراش عمیق سبب زنگ زدن پیچ و اکسیدن شدن آن نشود. این در حالی است که نوع پیچ گالوانیزه سرد در برابر خراش عمیق احتمال زنگ زدگی دارد.
مقایسه انواع پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه
یکی از دلایل مهمی که در خصوص پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه دیده می شود انتخاب نوع گرم و سرد است. پیچ های گالوانیزه سرد یک لایه نازک فلز روی بر روی مهره پوشانده شده است. این نوع از پیچ ها قیمت ارزانتری دارند اما در برابر رطوبت مقطع کوتاه تری دوام می آورند این گزینه در برابر محیط های اسیدی ( باران های اسیدی) و محیط های آمونیاکی نیز مقاومت کافی نداشته و مستعد خوردگی هستند.
پیچ های گالوانیزه گرم به صورتی تولید می شود که پیچ ها داخل حوضچه هایی از فلز روی مذاب قرار می گیرد و سطح آنها شامل لایه های ضخیمی از فلز پوشیده شده اند و مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی و محیط های اسیدی دارند اما موضوع این است که وجود دمای بالا سبب می شود که سختی پیچ ها تا حد زیادی افت کند و به زبان صحیح تر بستن مهره ها روی پیچ ها بسیار مشکل خواهد بود. حاصل به نظر شما بهترین گزینه برای پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه کدام مدل از سرد و گرم است؟ بخش بعد این موضوع را مشخص می سازد.
بهترین پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه
طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که پیچ های گالوانیزه سرد از دسته موارد ضعیف محسوب می شود که برای پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه دوام مناسبی ندارد و به سرعت در برابر رطوبت واکنش نشان می دهد و این مورد سبب عدم کیفیت این مورد شده و باعث شل شدن پیچ ها می شود.
پیچ های گالوانیزه گرم از دسته مواردی محسوب می شود که با وجود دشواری زیاد در نصب اما گزینه های مناسب تر بوده و دوام و کیفیت بالاتری نسبت به گزینه های دیگر دارد. در نظر داشته باشید که پیچ های گالوانیزه گرم را می توان به سادگی با گشاد کردن دهنه مربوطه بر روی سنگ ها سوار کرد.
استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه سبب می شود یکبار برای همیشه بتوانید به ایمنی ساختمان خود کمک نمایید.در نظر داشته باشید که به طور کلی استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ با پیچ گالوانیزه سبب می شود که میزان زنگ زدگی به حداقل برسد و هیچ مشکلی از این دست وجود ندارد.

برای ورود به سایت روی لینک زیر کلیک نمایید :