مهارتای بازاریابی و فروش شاید در نگاه اول بسیار بی ارزش و ساده به نظر برسن اما یه فروشنده موفق باید بتونه مشتری رو به گونه جذب خود کنه که بقیه نمی تونن؛ واقعاً کار ساده ای نیس.

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com؛ بازاریابی کار و کاسبی تنها راهی واسه افزایش اندازه فروش اجناس نیس. بلکه مهارتیه که می تونه تموم جنبه های زندگی فردی و شغلی افراد فعال در این مورد رو تحت تاثیر بذاره. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسئولیت های مدیران بازاریابی هم دچار تغییرات بسیاری شده. چون واسه داشتن یه آمیخته ی بازاریابی قوی نیاز به مهارت های بسیاریه که به کمک اون ها روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی به بهترین شکل ممکن تنظیم شه. در این مطلب چند مورد از مهمترین مهارت های پایه ای رو که بازاریابی کار و کاسبی تحت تاثیر اون قرار داره، جمع آوری شده ان.

۷ مهارت پایه ای و مهم در بازاریابی کار و کاسبی

۱. به دنبال بهترین ها بودن

مدیران بازاریابی در تلاشند تا به کسب و کارا کمک کنن تا حرکت رو به جلویی به بهترین شکل ممکن داشته باشن. پس واسه موفقیت پروسه بازاریابی کار و کاسبی، مدیران بازاریابی باید بتونن با تقویت مهارت داستان سرایی در بازاریابی دید مثبتی نسبت به اجناس و خدمات کار و کاسبی خود در مشتریان و مخاطبان بسازن. پس به عنوان یه مدیر بازاریابی موفق روی تموم چیزایی که در اون ها ضعف دارین تمرکز کرده و تلاش کنین در هر زمینه ای از کار و کاسبی خود به یکی از بهترین ها تبدیل شید. این کار موفقیت چشم گیری رو واسه شما رقم میزنه.

۲. ایجاد ارتباطات سازنده

بازاریابی کار و کاسبی نیازمند ایجاد ارتباطات سازنده و اثر بخشه. پس فردی که به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کنه باید بتونه با تقویت روابط اجتماعی خود به پیشبرد روش هدف دار بازاریابی شرکت کمک کنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که توانایی ایجاد رابطه موثر با افراد جدید یکی از مهمترین مهارت هاییه که به عنوان یه بازاریابی موفق همیشه باید یادتون باشه. چون مهارت ایجاد رابطه روبرو یا نوشته شده با افراد جدید فرصت های جدیدی رو واسه رشد و پیشرفت کار و کاسبی جفت و جور می کنه.

مهارت بازاریابی

توانایی ایجاد رابطه موثر با افراد جدید یکی از مهمترین مهارت هاییه که به عنوان یه بازاریابی موفق واسه پیشبرد روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی خود همیشه باید به تقویت اون بپردازید.

۳. تحت تاثیر قرار دادن و کنترل ذهن مخاطب

تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و قدرت کنترل ذهن اون یکی از مهمترین مهارت های یه بازاریاب حرفه ایه. واسه موفق شدن روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی باید با ایجاد تصور مثبت نسبت خدمات و اجناس شرکت، بتونیم مخاطبان رو راضی به خرید کنیم. واقعا می توان گفت کنترل ذهن مخاطب پدیده ای روانشناختیه که می تونه با درگیر کردن احساسات اندازه فروش اجناس رو تحت تاثیر بذاره. پس به دست آوردن مهارت های روانشناختی یکی از مهمترین عواملیه که در عصر بازاریابی مدرن باید روش زوم بشه.

۴. یادگیری از شکست

بازاریابی واقعا آمیزه ای از علم و هنره. بازاریابی یه علمه چون مرحله ی تصمیم گیری در اون به کمک موشکافی داده ها و بررسی جزئیات و اطلاعات به دست اومده از این داده ها به دست میاد. و یه هنره چون هیچ تضمینی واسه موفق بودن روش های استفاده شده در اون وجود نداره. اما این شکست ها می تونن مانند پلی واسه رسیدن به موفقیت های بیشتر باشن. واسه موفقیت در بازاریابی کار و کاسبی نباید از شکست ها ناامید و دلسرد شد بلکه باید از اون ها مانند نقطه عطفی واسه رسیدن به موفقیت های بیشتر استفاده کرد.

موفقیت در بازاریابی

واسه موفقیت در بازاریابی کار و کاسبی نباید از شکست ها ناامید و دلسرد شد بلکه باید از اون ها مانند نقطه عطفی واسه رسیدن به موفقیت های بیشتر استفاده کرد.

۵. مدیریت و کنترل پروژه

همونجوری که می دونین هر پروژه ای طول عمر مشخصی داره و پس از اون ارزش خود رو از دست می دهد. پس در بازاریابی کار و کاسبی ، زمان اولین و مهمترین فاکتوری که باید روش زوم بشه. از این رو فردی که به عنوان مدیر بازاریابی انتخاب می شه باید قدرت و مهارت مدیریت و کنترل پروژه ای که به اون محول می شه رو داشته باشه. هر چند ممکنه پروژه های کوتاه مدت بدون داشتن مهارت هم بتونن با موفقیت به اتمام برسن. اما در پروژه های دراز مدت مهارت کنترل پروژه یکی از فاکتورهای کلیدی در جذب مشتری و افزایش فروشه.

۶. قدرت موشکافی

قدرت موشکافی بالا یکی از مهمترین عواملیه که در بازاریابی کار و کاسبی باید روش زوم بشه. چون پیش بینی بازار، پیش بینی نیاز مشتری، جذب مشتری، افزایش فروش و انتخاب روش درست بازاریابی از جمله مواردی هستن که واسه تصمیم گیری در مورد اون ها باید به موشکافی داده ها بپردازیم. امروزه وسایل مختلفی واسه موشکافی داده های به دست اومده از شبکه های اجتماعی و سایت ها وجود دارن. پس به عنوان یه بازاریاب موفق تلاش کنین مهارت تحلیل داده های خود رو بهتر کرد و همیشه به روز باشین.

پیش بینی بازار، پیش بینی نیاز مشتری، جذب مشتری، افزایش فروش و انتخاب روش درست بازاریابی از جمله مواردی هستن که واسه تصمیم گیری در مورد اون ها باید به موشکافی داده ها بپردازیم.

۷. بازاریابی دیجیتال

هر بازه ی وقتی که باشیم باید مهارت های لازم اون زمان رو به دست بیاریم. عصر حاضر که عصر بازاریابی دیجیتاله نیازمند تقویت مهارت های بازاریابی دیجیتاله. پس به عنوان یه مدیر بازاریابی حرفه ای باید تا حدودی مهارت های مدیریت شبکه های اجتماعی و تعامل با کاربر، تولید محتوای شبکه های اجتماعی و داستان سرایی آشنا باشین تا بتونین به پیشبرد روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی خود کمک کنین.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی