شاید در موارد زیادی، شما با خود زمزمه می کنین “ای کاش می دونستم که چیجوری فلان کار رو انجام دهم.” اما بهتره بدونین که زندگی در جریانه و تا وقتی که زنده هستین می تونین چیزای جدیدی بیاموزید.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehacker؛ شاید شما بخواین به زبون خاصی تسلط یابید، یه وسیله جدید بسازین، وسایل خونه خود رو تعمیر کنین و یا در خیلی از کارای دیگه مهارت پیدا کنین. امروزه و در دنیای آموزش آنلاین، تنها بهونه شما واسه نبود یاد گرفتن چیزای جدید، فقط تنبلی خودتونه.

در این مقاله ده مهارت لازم بسیار عالی که می تونین بیاموزید گفته شده.

  1. تعمیر هر چیزی

تعمیر هر چیزی

مطمئنا، احتیاجی نیس که شما تعمیر هر چیزی رو بلد باشین چون که خیلی راحت می تونین شخص دیگری رو واسه انجام اون کار پیدا کنین. اما این کار اصلا مبتکرانه نیس؟ هم اینکه، هیچکی دوست نداره پول زیادی رو صرف کارای ساده ای کنه که می تونه خیلی راحت اونا رو فرا گیرد.

اگه شما روح انجام دادن یه کار رو در خود تقویت کرده باشین، تعمیر چیزای بی ارزش یکی از آسونترین و با ارزش ترین مهارت هاییه که می تونین به دست بیارین.

این خصوصا وقتی پر رنگ تر می شه که شما چیزایی رو فرا گیرید که بتونین به سرعت از اونا استفاده کنین. اما سوالی که پیش میاد اینه که چیجوری باید این مهارت ها رو بیاموزید و چه چیزایی اهمیت بیشتری دارن؟ اگه به دنبال چیزی خاصی هستین، خیلی راحت می تونین از فیلما و کلیپای آپارات یا یوتیوب استفاده کنین چون اونجا تقریبا هیچ چیزی وجود نداره که شما بخواین در موردش بدونین و در این دو سایت نباشه.

همه چیز ، از تعمیرات خونه گرفته تا تعمیرات خارج از منزل، تعمیرات لوله کشی و حتی تعمیرات الکتریکی در این سایتا وجود دارن. مواردی هست که شما نیاز دارین که با یه فرد حرفه ای واسه تعمیر اونا تماس بگیرین، چون هیچوقت به پای تعمیرکار ماهر نمی رسین، اما یادتون باشه که در مورد خیلی از چیزها، شما این شانس رو دارین که خودتون کار تعمیر رو شروع کنین.

  1. به دست آوردن مهارت هنری مثل تصویر پردازی، نقاشی یا عکاسی

مهارت هنری

با اینکه کارای هنری معمولا پول خیلی زیادی رو واسه شما به ارمغان نخوان آورد، اما داشتن اینجور مهارتای هنری خیلی مهمه چون که نشون میده شما از تواناییای فنی لازم واسه خلق چیزای قشنگتر بهره مندین.

شما باید هنری رو پیدا کنین که با روح و جون تون موافق باشه و در عین حال توانایی لازم جهت یاد گرفتن اون رو هم داشته باشین. انتخاب یه کتاب آناتومی و طراحی استخوانا و عضلات جور واجور به شما یاد میده که چیجوری مردم رو ترسیم کنین.

شبکه های طراحی موجود در عکسا می تونن به شما چگونگی طراحی رو آموزش بدن. کاملا معلومه که این کار ساده نیس، اما دقیق شدن و فوکوس کردن بر یادگیری واسه ترسیم یه چیز ساده، مانند گلبرگ گل و یا دست آدم، به شما کمک می کنه که یاد بگیرین چیجوری چیزای بزرگتر مانند پرتره یه آدم رو طراحی کنین. همین امر در مورد یاد گرفتن بقیه کارای هنری هم صدق می کنه.

  1. یاد بگیرین که از خودتون دفاع کنین

دفاع شخصی

کی دوست داره مورد کتک کاری قرار بگیره؟ شاید هیچکی. پس بهتره مهارتای دفاع شخصی رو بیاموزید.. اگه بهتر می دونین که به دلیل یه حمله غیرمنتظره آسیب یا آسیب نبینید، شاید وقت اون رسیده تا بیاموزید که چیجوری باید از خود دفاع کنین.

در حالی که شاید دوست دارین پارتنری داشته باشین که در اینجور شرایطی از شما دفاع کنه، بهتره این چیزها رو از یاد ببرین و خودتون به فکر دفاع از خود باشین.

هر چند شما شک نداشته باشین امیدوار هستین که هیچوقت در شرایطی گرفتار نشید که بخواین از اینجور تاکتیکایی استفاده کنین، اما اگه در خارج از خونه مورد تهاجم قرار گرفتید بهتره که اینجور مهارتایی داشته باشین.

علاوه بر این، این باعث افزایش اعتماد به نفس شما هم می شه چون که میدونید دیگه کسی نمی تونه به شما بی احترامی کنه.

  1. مهارتای طراحی خود رو بهبود بدید (یا به کمترین حد ممکن بدانا برسین)

طراحی سایت

نمیشه گفت که طراحی یه علمه، چون سلیقه ها با گذشت زمان تغییر می کنن، اما اصولی هست که با رعایت اونا می تونین محل کار، خونه یا هر جای دیگری رو که به شما تعلق داره قشنگ تر از قبل کنین.

اگه صحبت از طراحی سنتی باشه، اول باید اصول اولیه طراحی رو فرا گیرید. این اصول، مهارتایی هستن که می تونین در کار روزمره خود از اونا استفاده کنین تا جذابیت بیشتری رو به محیط کاریتون ببخشین. این مهارت ها ممکنه از نظرتون بی فایده بیان، چون که ممکنه هیچ سود مادی ای به همراه نداشته باشن، اما وقتی که چیزی به نظر خوب می رسه، می تونه تاثیر بهتری روی شما بزاره و باعث شه شما کار خود رو بهتر انجام بدین و موفق تر شید.

اما اگه می خواین از این روش درآمد به دست بیارین، می تونین این مهارت ها رو به مرحله بالاتری برسونین و طراحی سایت یا فتوشاپ رو فرا گیرید.

  1. هر زمینه ای رو که در اون تحصیل نکردین انتخاب کنین

تحصیل

چه رشته های علمی، مالی، ریاضی، علوم انسانی، حقوق، باشه و یا هر چیز دیگری که واسه اون دوره ای برگزار شده و شما قبلا شانس ورود به اون رشته رو نداشتین اما خیلی دوست دارین که اون رو فراگیرید، بهتره فرصت رو  از دست ندین، شاید این دوره ها آنلاین هستن.

از این دوره های آنلاین استفاده کنین. موضوع خود رو انتخاب کنین و تا اونجا که لازمه در موردش مطلب بیاموزید. با این که مطالعه یه رشته جدید شک نداشته باشین سخته اما مطمئنا واسه شما امتیازات زیادی رو به همراه داره

  1. ساخت یه سخت افزار الکترونیکی

سخت افزارهای الکترونیکی

ما از فناوری حال می کنیم و وقتی می بینیم فناوریا هر چی رو که می خوایم به ما دادن بدانا علاقه مند میشیم. قدم گذاشتن در این راه نیاز به آموزشای فراوون و تخصصی داره.

یادگیری ساخت یه سخت افزار کامپیوتری یه نقطه استارت خوب به حساب میاد. لحیم کاری خیلی خوبه، و درک اصول اولیه آردوینو (Arduino) می تونه به شما کمک کنه که بعضی از کارای کامپیوتری آسون رو انجام بدین.

یکی از بهترین راه ها واسه شروع کار اینه که پروژه رو انتخاب کنین و با انجام اون، آموزشای لازم رو هم فرا گیرید.

  1. کار با ادوات موسیقی رو بیاموزید

مهارت موسیقی

هیچ فرقی نمی کنه که در موسیقی خاصی مهارت دارین و یا اینکه اصلا با موسیقی، هیچ آشنایی ندارین چون که، همیشه منابع آنلاین زیادی رو پیدا می کنین تا به شما در مورد هر چیزی  که می خواین فرا گیرید کمک کنن.

اگه گیتار ، موسیقی مورد علاقه شماس، می تونین منابع موزیکال زیادی رو در این مورد پیدا کنین. علاوه بر این، شما می تونین از اینترنت واسه آموختن پیانو، طبلا و حتی سازه های نواختنی مانند فلوت و ویالون استفاده کنین.

  1. آشپزی رو بیاموزید

آشپزی کردن

با وجود خیلی از سایتای فعال در مورد آشپزی و وجود خیلی از فیلما و کلیپا در این مورد، الان دیگه کمتر کسی پیدا می شه که با آشپزی آشنایی نداشته باشه.

چیزای بسیار ساده ای وجود دارن که در صورت یاد گرفتن اونا مهارتای آشپزی تون به شکل زیادی پیشرفت پیدا می کنه پس نباید دست دست کردن کنین. در مورد آشپزی بحث های ساده و پیچیده ای هست که یاد گرفتن اونا در این مبحث جا نمی گیره اما بهتره کار خود رو از مسائل بی ارزش شروع کنین.

یاد گرفتن نکات ساده آشپزی، روند آموزش شما رو تسریع می کنه و باعث می شه مسائل سخت رو راحت تر بیاموزید.

  1. زبون جدیدی یاد بگیرین

یادگیری زبون جدید

وقتی که ما از خیلی از افراد در مورد این که اگه بخوان یکی از علایقشان رو دنبال کنن، کدوم یکی رو انتخاب می کند سوال کردیم خیلی از اونا زبون رو انتخاب کردن. حالا خوبیش اینه امروزه کلاسای آموزشی و دوره های آنلاین به حدی زیاد شدن که شما خیلی راحت می تونین درزمان چند ماه یه زبون جدید رو فرا گیرید. اما تلاش هم لازمه. پس نباید وقت رو از دست بدین.

  1. یه سایت یا یه اپلیکیشن درست کنین و یا حتی فقط کدها رو فرا گیرید

یادگیری کد نه فقط پایه اولیه ای واسه راه اندازی یه اپلیکیشن یا یه سایته بلکه یه راه عالی واسه ورود به بازارهای اینترنتی و موفقیت در این عرصه س.

واسه شروع این کار، شما به فرا گیری دو زمینه بنیادی یعنی اصول برنامه نویسی و ساخت سایت نیاز دارید. حالا خوبیش اینه در این مورد هم وبسایتای آموزشی زیادی هست که می تونین به اونا مراجعه کنین. پس تنها موضوع مهم اینه که دست از تلاش ورندارید.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی خبرهای داغ روز موفقیت چیجوری