Ideal-couple

اینجا ۷ مهارت قوی رو ذکر می کنیم که به شما کمک می کنه تا پیوندتان محکم تر شده و احساس صمیمیت بیشتری کنین و هم اینکه اعتماد و اصالت به روابطتون می بخشه.

به گزارش آلامتو به نقل از سایت آی بانو؛ یه رابطه سالم و قوی رابطه ایست که شرکای اون نسبت به همدیگه با احترام و محبت برخورد می کنن. رابطه ای که به صورت یه پیوند باارزش و موندگار شکل میگیره پر از اعتماد و حمایته.

۱. آرامش خوش بینانه:

اگه شما آرامش داشته باشین ، بقیه هم دور و برتون احساس آرامش می کنن و اگه شما عصبی به نظربرسید بقیه این حس رو درک می کنن و از شما دوری می کنن. اگه شما کسی رو واسه اولین بار ملاقات می کنین ، روشنه که این مانند کشف یه دوستی طولانی هستش.

خوشبینی ،آرامش ، انرژی و شور و شوق و لبخند بنیانایی قوی واسه ساختن یه رابطه پایداره.

۲. گوش دادن عمیق:

گوش کردن بالاتر از شنیدن کلماته ،این کار از نظر احساسی ما رو با شریک زندگیمون پیوند می ده.

به چیزایی که شخص میگه و یا نمی گه گوش بدین. با شور و شوق خیلی زیاد تمرین کنین و به پیامای پشت کلمات و حرفه ها و یا بین اونا توجه کنین ، با چشم و قلبتون گوش بدین.متوجه حالت چهره و وضعیت بدنتون باشین ، متوجه ریزترین رفتارها هم باشین. متوجه انتقال طیف بزرگی از احساسات از راه تن صدا و ریتم بیان باشین. متوجه چیزی که شخص می خواد شما بشنوین و همینطور چیزی که می خواد شما احساس کنین باشین.

۳. احساس همدلی:

همدلی پایه رابطه دوطرفه س. حال ببینین همدلی از دیدگاه افراد دیگه چیجوری به نظر می رسه. جدا از عقیده و باور خودتون از اشتباه و خطاهای بقیه صرف نظر کنین همون طوری که شما از اونا توقع دارین اشتباهات شما رو از یاد ببرن.

اجازه بدین که شخص بدونه که شما با اینکه از اشتباه اون نگران و مضطرب میشین اما بازم به اون به عنوان یه شخص احترام می ذارین. هیجان و احساس شادی خود رو در زمان پیروزی با بقیه تقسیم کنین و این کار رو در زمان مشکل و سختی هم انجام بدین. احساسات واقعی از همدلی ، پیوند اعتماد رو تقویت می کنه.

۴. دقت در جواب:

احساسات و کلمات درست رو انتخاب کنین. احساسات خود رو باتوجه به حالات و نیازای شخص سبک سنگین کنین.کلمات می تونن باعث ایجاد اعتماد و یا نابود شدن اونا بشن.اونا در سایه معنا ، اثرات و شدت متفاوتی دارن. وقتی شما عمیقا به شخص دیگری گوش می دید چی یاد می گیرین ؟ تعبیر و تفسیر خود رو از پیام شخص به اونا مشخص کنین.

از شخصی که عقل و علم و بینش خود رو با شما به اشتراک گذاشته تعریف کنین. این نشون دهنده تشکر و تشویقه که باعث گفتگوی بیشتر شما با شخص میشه.

یه جواب می تونه امیدوارکننده و یا باعث دلسردی شه.اگه شما در پیشبرد صحبت نظری بدین تاثیر مثبتی در روابطتون ایجاد می شه.

۵. هماهنگی و همکاری:

وقتی مردم ساعت هاشون رو باهم هماهنگ می کنن، مطمئن می شن که کارشون در زمان خودش انجام می شه و نتیجه مورد نظر بدست میاد. روابط واسه بقاء و رشد به احترام همیشگی و هماهنگی نیاز دارن. در روابط نیازها و ارزشا و روابط افراد تغییر می کنه.

روابط شغلی به انعطاف پذیری لازم واسه برآورده کردن برنامه های درحال تغییر نیاز داره تا اهداف پروژه ها انجام بشه.

اقدامات مشترک هماهنگی رو جفت و جور می کنه و باعث افزایش اعتماد و اتحاد می شه.

اینا بخشی از دادن و گرفتنایی هستن که باعث می شه افراد دارای روابط پایدار و قوی باشن.

۶. حفظ اصالت:

قانون مهمی به نام اقدام با صداقت هست ، به این معنیست که در هماهنگی با ارزشهای خود زندگی کنین ، وقتی که با شخص دیگری هستین خودتون باشین ، اعمال و رفتاری رو که باعث ظاهری نادرست و آسایشی کاذب می شه رها کنین. وقتی که شما اصیل و درست رفتارمی کنین با خودتون و بقیه صادق هستین. شما چیزی رو می گین که انجام می دید و چیزی رو انجام می دید که می گین. چیزی که رو که شما در تموم زمینه ها از روابط خود می خواین بدونین و بخواین. در مورد مواردی که تحمل می کنین آگاه و آروم باشین و همینطور چیزی رو که شریک زندگیتون می خواد رو پیدا کنین.

بااصالت بودن باعث ایجاد احترام و اعتماد دوطرفه میشه.

۷. تشکر:

به ویژگیای مثبت در بقیه دقت کنین. با بیان تشکر خود از زندگی و کمک اونا ، ارزش و اعتبار خود رو زیاد کنین. اگه شما به کسی اجازه می دید که بدونه اون براتون خاص و با ارزشه ، اون شما رو از یاد نمیبرد.

تشکر و تشویق خود رو از راه کلمات و اعمالتون نشون بدین ، این هر رابطه ای رو قوی تر می کنه و یادتون نره که مهمترین رابطه زندگیتون ، رابطه با خودتونه. شما نمی تونین رابطه ای قوی تر از رابطه با خودتون با بقیه داشته باشین.

شما از خودتون سوال کنین چه رفتار و افکاری اون نوع از رابطه ای رو که می خوام جذب می کنه ؟ چه عملی می تونه روابط فعلی منو توانا سازه ؟

تموم موارد و کیفیتایی رو که دوست دارین در روابط خودداشته باشین رو بنویسین. مهارتای قوی رو که باعث جذب اون کیفیتا و موارد می شه انتخاب کنین. دفترچه ای از فعالیتا و برنامه هایی که شما انجام می دید و باعث پیشرفتتون میشه درست کنین.

با تکرار این مهارت ها در زندگی ، اونا جز عادات نا تموم شما می شه که جایزه اون روابطی سالم و قوی هستش.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

آی بانو