آلکاتراز واسه سالها محل نگهداری خطرناک ترین زندانی های آمریکا بود. حالا اما در پنجاهمین سالگرد تعطیلی این زندان فوق امنیتی انتشار منوی غذای روزانه اون خیلی ها رو حیرت زده کرده.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: بیف به همراه سس قارچ،پیراشکی گوشت،سوپ مکزیکی،آب پرتقال تازه؛این منوی یه رستوران گرون نیس و بخشی از غذای زندانی های آلکاتراز در ده ها سال قبل به حساب میاد. آل کاپون، رابرت فرانکلین استرود و آلوین کارپیس از معروف ترین و خطرناک ترین مجرمانی بودن که در زندان جزیره آلکاتراز زندانی بودن و حالا ۵۰ سال پس از بسته شدن این زندان انتشار منوی غذای این زندان نشون می دهد که از دید غذایی به اونا حسابی خوش می گذشته س. مسئولان زندان آلکاتراز باور داشتن که غذای خوب باعث می شه که جلوی شورش احتمالی زندانی ها گرفته شه. بخاطر این هر روز مواد اولیه لازم و سبزیجات تازه از سان فرانسیسکو به این زندان منتقل می شدن تا کیفیت غذا با حضور آشپزهای زبده در بالاترین حد باشه. در هیچ روزی زندانی ها واسه صبحونه،ناهار و شام خود برنامه مشابه روز قبل نداشتن و تنوع غذایی اونا طوری بود که ذائقه شون طعم های جور واجور رو بچشد.

آلکاتراز در سال ۱۸۵۰ به عنوان تاسیسات نظامی بنا شد و پس از اون تا سال ۱۹۳۳ به عنوان یه زندان نظامی کاربری داشت. در ماه اوت سال ۱۹۳۴ به زندان فدرال تبدیل شد و ۲۹ سال مقر جنایتکاران حرفه ای بود. جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده و تا سال ها پیش به عنوان یه محدوده نظامی شناخته می شد اما حالا با نظارت آژانس پارک های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و یه جاذبه گردشگری به حساب میاد.

 قبل از تعطیلی این زندان در سال ۱۹۶۳ بهترین غذاهای آمریکا در این زندان سرو می شد و شاید همین غذاها یکی از دلایل هزینه بالای زندان بود. هزینه های بالای این زندان یکی از دلایلی بود که در سال ۱۹۶۳ رابرت اف کندی،رئیس جمهور وقت آمریکا دستور تعطیلی این زندان رو  که حدود ۲۵۰ زندانی در اون اقامت داشتن رو واسه همیشه داد.

در طول ۲۹ سال، هیچ فرار موفقی در این تبعیدگاه ثبت نشد و در تموم تلاش هایی که انجام شد یا زندانیان هدف شلیک گلوله قرار گرفتن  یا در آب های خلیج غرق شدن. از بین ۳۶ نفر زندانی که مبادرت به فرار کردن، ۷ نفر با شلیک گلوله به قتل رسیدن، ۲ نفر غرق شدن، ۵ نفر مفقودالاثر شدن و بقیه دوبارهً بوسیله ماموران زندان دستگیر شدن.

 دو زندانی موفق به فرار از جزیره شدن، یکی در سال ۱۹۴۵ و دیگری در سال ۱۹۶۲ که هردو دستگیر شدن و دوباره به زندان پس فرستاده شدن. از دیگر فرارهای معروف می توان به سه زندانی یکی به نام فرانک موریس و دو داداش به نام های ناهای جون و کلارنس انگلین، اشاره کرد. اون ها در تاریخ ۱۱ ژوئن سال ۱۹۶۲ از سلول هاشون پنهون شدن. داستان این فرار در فیلمی به نام «فرار از آلکاتراز» به تصویر کشیده شده. با وجود دلایل کمی که مبنی بر اثبات کشته شدن این سه نفر ارائه شده، اونا رو غرق شده فرض کرده و در لیست گمشدگان قرار گرفته ان.

noindex