روزنامه مورنینگ پست در گزارشی به نقل از آمار موسسه آمریکایی اطلاعات مسافرتای هوایی (FlightStats ) اعلام کرد که ۷ فرودگاه بزرگ چین در رتبه های آخر فهرست منظم ترین و وقت شناس ترین فرودگاه های جهان قرار دارن.

در این فهرست، ۶۱ فرودگاه بزرگ جهان براساس شاخص وقت شناسی رتبه بندی شدن.

پس گزارش، تنها ۳۷.۱۷ درصد از پروازهای فرودگاه هونگ کیائو و ۳۷.۲۶ درصد از پروازهای پودونگ شانگهای سر وقت انجام شده.

فرودگاه چین

هم اینکه فرودگاه های هانگژو، شنژن، گوانگژو، چونگ چینگ و فرودگاه بین المللی پکن هم وضعیت خوبی در این مورد ندارن.

این در حالیه که براساس رتبه بندی این موسسه آمریکایی، فرودگاه هاندا ژاپن با ۸۹.۷۶ درصد پرواز سر وقت، در راس منظم ترین فرودگاه های بزرگ جهان قرار گرفت.

هم اینکه یکی دیگه از فرودگاه های ژاپن به نام ایتامی هم تونست در بین همه فرودگاه های جهان با ۹۴.۵۶ درصد پرواز سر وقت، به عنوان منظم ترین فرودگاه جهان شناخته شه.

روزنامه چاینا دیلی به نقل از ژو جیان جون کارشناس صنعت هوانوردی چین از مدیریت پروازها در این کشور انتقاد کرد و نوشت: خیلی از پروازها در بعضی فرودگاه ها متمرکز می شن.

ژو تاکید کرد: خیلی از پروازها در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژو متمرکز شده و این مشکل بزرگی واسه مدیران این بخشه چون که یه اشتباه کوچیک در یکی از این فرودگاه های بزرگ بر پرواز بقیه شهرا هم تاثیر می ذاره.

براساس آمارهای اعلام شده، چین تا آخر سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۸۲ فرودگاه تجاری در اختیار داشته و قراره این کشور تا سال ۲۰۱۵، ۸۲ فرودگاه مسافربری جدید هم تاسیس کنه.

عملیات ساخت یکی از این فرودگاه ها به عنوان جدیدترین و پررفت و آمدترین فرودگاه جهان با ظرفیت جابجایی ۷۲ میلیون مسافر و ۶۲۰ هزار پرواز در سال، اواسط سال گذشته در شهر پکن شروع شد.

مسوولان فرودگاهی چین، با راه اندازی و تکمیل فرودگاه جدید، این مکان به پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر مسافر و جابجایی کالا تبدیل می شه.

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن

ایرنا بازنشر فرودگاه