عاملان هویت، افراد و نهادهایی هستن که عامدانه در شکل گیری هویت بقیه اجرای نقش می کنن.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ از شخصیت «اِم»، که نقشش در آخرین فیلم مجموعه جیمز باند بوسیله جودی دنچ بازی شد، بیشتر به عنوان مربی جیمز باند یاد می شه.

اما مربی چه کاربردی داره؟ اون بیشتر با تجربه و علم خود، رشد و پیشرفت کس دیگه ای رو هدایت می کنه. یکی از اولین مربیان تاریخ ادبیات آتنا بود، که تلماخوس رو به سمت جست وجوی پدر گمشده اش، ادیسیوس راهنمایی کرد.

گلیندا، جادوگر خوب (از داستان جادوگر شهر اُز) مربی دیگه ایه که کفش های یاقوتی رو به دوروتی می دهد و اون رو به سمت جاده زرد آجری هدایت می کنه تا به خونه برسه.

منتور کیست

عاملان هویت، محدودهٔ جست وجوی اون که هستیم رو گسترش میدن، به دنیای بزرگی که می خواهند به ما نشون بدن و ما رو در اون راهنمایی کنن.

در تحقیقات هویت، عامل هویت برابر همون مربیه. عاملان هویت، افراد و نهادهایی هستن که عامدانه در شکل گیری هویت بقیه اجرای نقش می کنن.

نمونه های رایج عاملان هویت عبارتند از والدین و معلمان و مشاوران. هر کسی ممکنه کار عامل هویت رو انجام بده؛ حتی کسی که شاید ارزش ها و علائق و پس زمینه های متفاوتی داشته باشه.

این به این دلیله که عاملان هویت، محدودهٔ جست وجوی اون که هستیم رو گسترش میدن، به دنیای بزرگی که می خواهند به ما نشون بدن و ما رو در اون راهنمایی کنن.

بیشتر اینجور فرض می شه که عاملان هویت از شاگردانشان سن بالا تر هستن؛ اما شک نداشته باشینً بزرگسالان می تونن به عنوان عاملان هم رده عمل کنن؛ مثلا، در مطالعه ای روی دانشجویان ژاپنی دیده شد که در میان مصاحبه ها، دانشجویان از بقیه همکلاسی ها و هم دوره ای هاشون به خاطر باز کردن چشمشون به سمت نظرگاه های متفاوت بیان تشکر می کردن.

اما صرف نظر از سنِ عامل هویت، گرایشش به مربی گری واسه شاگردی که تمایل به اون داره، کاری از روی بخشندگیه.

شاید بهتره شمام به همه کسائی که اِمِ شخصی شما بوده ان، فکر کنین و از اونا تشکر کنین.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

سپیده دانایی