اگه قصد سفر به یه کشور متفاوت اروپایی رو دارین، بلغارستان یه گزینه ایده آل واسه شما هستش.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ در سالای گذشته بلغارستان به یکی از مراکز مهم گردشگری ایرانیان تبدیل شده، به خاطر همین می خوایم به این کشور قشنگتر و جذاب سفر کوتاهی داشته باشیم تا بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شیم.

بلغارستان از شرق به دریای سیاه متصله و سواحل زیبایی داره از شمال هم همسایه رومانیه و مقدونیه و صربستان هم دیگه همسایگان این کشور قشنگتر هستن، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق این قاره س، جای تعجب نیس که این کشور بسیار مورد توجه گردشگران آسیایی قرار گرفته چون در واقع بلغارستان از همه چیز کمی بهره برده و شکل های جور واجور جاذبه های گردشگری رو در خود جای داده ، در عین حال هزینه سفر به این منطقه هم به نسبت دیگه کشورای اروپایی بسیار مناسبه.

شهر-قدیمی-پلودیو

۱. سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از بهترین اماکنیه که میشه خوب خط مشکی ساحلی اروپا رو نظاره کرد، در جای جای این ساحلای قشنگتر جذابیتای متفاوتی هست در بعضی نقاط هتلای لوکس و تفریحی جاذبه ساحله و در بعضی نقاط دیگه ماهی گیری سنتی رواج داره و همین دلیل توجه گردشگران شده، در همه مناطق ساحلی بلغارستان توریستا رو می بینین که در حال تفریح و آفتاب گیری هستن ، ماسه های طلائی و مشکی از زیباییای اصلی این سواحله اما بیشتر عقیده دارن بهترین سواحل دریای سیاه وارنا ( Varna ) و بورگاس ( Burgas ) هستن.

واسه لذت بیشتر از اقامتتان در سواحل دریای سیاه می تونین هتلای لوکس حاشیه دریای سیاه رو رزرو کنین.

سواحل-دریای-مشکی-بلغارستان

۲. صومعه ریلا

صومعه ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل باید حدودا ۲ ساعت راه س.

صومعه ریلا یکی از اماکن قدیمی اما بسیار زیبای بلغارستانه و مربوط به پیروان ارتودوکسه، این مکان درزمان قرون جور واجور بارها تخریب شده یا آتیش گرفته و دوباره بازسازی شده، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره این صومعه به سال ۱۸۰۰ میلادی برمیگرده.

از نظر ظاهری صومعه ریلا منحصر به فرد و زیباست ، حیاطی وسیع داره و کمی مثل کلیسا هستش، سقف این صومعه با کاشی کاریای قشنگتر تزیین شده و حس روحانی خوبی رو به گردشگران القا می کنه .

صومعه-ریلا-بلغارستان

۳. شهر قدیمی پلودیو | Plovp

پلودیو از نظر وسعت دومین بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه س ، اما این شهر دو ویژگی داره که اون رو بهتر از صوفیه کرده و توجه گردشگران رو به خود جلب کرده، اول این که روی تپه قرار گرفته و دیگه این که شهری قدیمیه، قدمت این شهر رو ۶۰۰۰ سال تخمین زده ان.

معماری ساختمانای این شهر مثل دوران رنسانسه و آمفی تئاترها و ساختمانای زیبایی داره ، بیشتر خونه ها رنگارنگ هستن و منظره ای دیدنی ساخته ان، علاوه بر دیدن معماری قدیمی در این ناحیه تپه نوردی هم در این ناحیه لذت خاصی داره.

شهر-قدیمی-پلودیو-بلغارستان

۴. هفت دریاچه | Seven Lakes

یکی از جاذبه های معروف و دیدنی هفت دریاچه بلغارستان است که در همه فصول گردشگران رو به خود جلب می کنه ، در فصل زمستون دریاچه ها یخ می بنده و چهره ای قشنگتر طبیعت می بخشه و در تابستون هم به دلیل آب و هوای عالی و مناظر قشنگتر، توریستا به دیدار هفت دریاچه می رن.

در دور و بر این دریاچه ها پره از آبشار و رودخانه های قشنگتر و دلنشین با آبای زلال، البته واسه رسیدن به این دریاچه ها باید کمی کوه نوردی کنین.

در افسانه های قدیمی بلغارستان می گن این هفت دریاچه به دلیل جمع شدن اشک چشم غولی تشکیل شده که از دوری معشوقه اش می گریسته و به کوه ها پناه برده بوده.

دریاچه-بلغارستان

۵. قلعه بلوگرادچیک | Belogradchik

قلعه بلوگرادچیک به دلیل قرار گرفتن میان صخره هایی قشنگتر با اشکالی عجیب و غریب معروف شده، به راستی که این قلعه ترکیبی از زیباییای طبیعی و بشریه که چشم هر گردشگری رو به خود خیره می کنه.

این قلعه اون قدر عجیب و جذابه که در سال ۲۰۰۹ میلادی نامزد قرار گرفتن در فهرست جهانی عجایب هفتگانه شد، در این مکان ترکیب شن و ماسه و صخره با گیاهان جورواجور رو می تونین ببینین، پیشنهاد می کنیم اگه مسافر بلغارستان هستین این قلعه قشنگتر رو از دست ندین.

قلعه-بلوگرادچیک-بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان

لیست بهترین تفریحات در بلغارستان

الی گشت تور بلغارستان جهانگردی