بعضی از مدیران عامل جهان در قصرایی باشکوه و رویایی با امکاناتی عالی اقامت دارن که چشم اندازه هایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و … واسه اونا جفت و جور کرده.

 

در ماه می سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی رو در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت ۷ میلیون دلار خرید. جزئیات زیادی در مورد این ملک ۵ هزار فوت مربعی که دارای ۵ اتاق خواب و ۵ حمامه منتشر نشده. با اینکه این ملک با املاک بعضی از چهره های سرشناس جهان قابل مقایسه نیس اما واسه فردی که تا حالا در منازل کرایه ای زندگی کرده خیلی بد هم نمی تونه باشه.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، بعضی از مدیران عامل جهان در قصرایی باشکوه و رویایی با امکاناتی عالی اقامت دارن که چشم اندازه هایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و … واسه اونا جفت و جور کرده که در ادامه این مطلب نگاهی به بعضی از این عمارتای رویایی داریم.

اپرا وینفری، هارپو پروداکشنز

 

مکان: مونتسیتو، کالیفرنیا – قیمت: ۵۰ میلیون دلار

مساحت: ۲۳ هزار فوت مربع

دارای ۶ اتاق خواب و ۱۴ حموم

در سال ۲۰۱۰ اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین چهره های رسانه ای جهان عمارت فعلی خود در مونتسیتو رو خرید. ایشون لقب “سرزمین موعود” رو واسه این مکان در نظر گرفته و بهایی ۵۰ میلیون دلاری رو واسه خرید اون پرداخته. این در حالیه که اپرا در این مدت میلیونا دلار دیگه هم صرف تغییر و بازسازی بخشای جور واجور سرزمین موعود کرده. ملک نامبرده دارای چشم اندازه های عالی به کوهستان و اقیانوسه. اپرا وینفری داشتن اینجور مکانی رو یکی از آرزوهای خود عنوان کرده.

هوبرت گوئز، اِد هاردی

مکان: هولمبی هیلز، لس آنجلس – قیمت: ۲۳.۵ میلیون دلار

مساحت: ۱۷ هزار و ۱۷۱ فوت مربع

دارای ۷ اتاق خواب و ۱۳ حموم

وقتی که مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ جون خودشو از دست داد ایشون عمارتی رو با کرایه ماهیانه یه صد هزار دلار در اختیار داشت. در واقع مالک اون عمارت هوبرت گوئز بود. ایشون مدیر عامل اد هاردیه. این عمارت در سال ۲۰۰۲ ساخته شده و مثل یه قلعه فرانسوی طراحی شده. گوئز در سال ۲۰۰۴ این عمارت رو به قیمت ۱۸.۵ میلیون دلار خریداری کرده اما یه چند وقت پیش اونو به قیمت ۳۸ میلیون واسه فروش قرار داده بود. با در نظر گرفتن بالا بودن این مقدار بعد قیمت ۲۸ میلیون دلار و در آخر ۲۳.۵ میلیون دلار رو واسه فروش اون در نظر گرفته.

مایکل دل، دل

مکان: آستین، تگزاس – قیمت: ۱۸.۵ میلیون دلار

مساحت: ۳۳ هزار فوت مربع

دارای ۸ اتاق خواب و ۱۳ حموم

مایکل دل مدیر شرکت دل دومین تولید کننده بزرگ کامپیوترای شخصی در دنیاس. عمارت محل اقامت ایشون در سال ۱۹۹۷ و در زمان بالاترین درجه شکوفایی دنیای فناوری ساخته شده. امکانات رفاهی جور واجور مثل اتاق کنفرانس، استخر روباز و مسقف، زمین بسکتبال و شکلای جور واجور اتاقای جور واجور فقط بخشی از ویژگیای این عمارت باشکوه ۳۳ هزار فوت مربعی رو که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار واقع شده رو تشکیل میده.

استیو جابز، اپل

مکان: پائولو آلتو، کالیفرنیا – قیمت: ۲.۶ میلیون دلار

مساحت: ۵ هزار و ۶۷۸ فوت مربع

دارای ۷ اتاق خواب و ۴ حموم

مثل بسیاری دیگه از چهره های سرشناس دنیای فناوری استیو جابز هم در کالیفرنیای شمالی اقامت داره. ایشون اوقات فراغت خود رو در عمارتی ۵ هزار و ۶۷۸ متری که اونو خونه می نامد می گذرونه. این مکان در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و در زمینی نیم هکتاری واقع شده.

بیل گیتس، مایکروسافت

مکان: مدینا، واشینگتون –  قیمت: ۱۲۲.۴ میلیون دلار

مساحت: ۵۰.۰۵۰ فوت مربع

دارای ۸ اتاق خواب و ۲۵ حموم

بیل گیتس ثروتمندترین فرد در آمریکا حساب می شه. ایشون تا سال ۲۰۰۲ مدیر عامل مایکروسافت بوده اما در این سال مسئولیت خود رو به استیو بالمر واگذار کرد. عمارت شخصی ایشون علاوه بر اتاقای جور واجور دارای ۶ آشپزخانه، اتاق ناهار خوری هزار فوت مربعی، استخر و یه کتابخونه با سقف گنبدی شکله.

اسکات بوراف، منابع انرژی میلر

مکان: ناکسویل، تنسی – قیمت: ۸.۵ میلیون دلار

مساحت: ۳۶ هزار و ۷۲۰ فوت مربع

دارای ۸ اتاق خواب و ۱۱ حموم

در سال ۲۰۰۶ همسر بوراف پس از شش سال مقابله با سرطان جون خود رو از دست داد. از این رو اسکات واسه اینکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش رو از سر بگیره به ویلا کولینا جا به جایی مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقفه. هم اینکه چشم اندازی قشنگتر به کوه های اسموکی و رودخانه تنسی داره. کتابخونه ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش ۷ خودرو از دیگ ویژگیای این عمارت حساب می شه. قیمت اولیه این مکان ۲۱ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در آخر بوراف اونو به قیمت ۸.۵ میلیون دلار خرید.

لری اِلیسون، اوراکل

مکان: سان فرانسیسکو – قیمت: ۶.۴ میلیون دلار

مساحت: ۱۰ هزار و ۷۴۲ فوت مربع

دارای ۵ اتاق خواب و ۶ حموم

مدیر عامل اوراکل دارای شش منزل مسکونی بوده که یکی از اونا در سانفرانسیسکو واقع شده. الیسون در سال ۱۹۸۸ این مکان رو به قیمت ۳.۹ میلیون دلار خریداری کرده. علاوه بر ۵ اتاق خواب، این مکان چشم انداز عالی به خلیج سان فرانسیسکو داشته که در سال ۲۰۱۳ می تونه محل مناسبی واسه تماشای مسابقات جهانی قایقرانی باشه.

ایوون ویلیامز، تویتر

مکان: سان فرانسیسکو – قیمت: ۲.۴ میلیون دلار

مساحت: ۳ هزار و یه فوت مربع

دارای ۵ اتاق خواب و ۵ حموم

ایوون ویلیامز موسس و مدیر عامل قبلی شبکه اجتماعی تویتر که الان تعداد کاربران اون از مرز صد میلیون نفر عبور کرده، است. در واقع ایشون در مرکز سان فرانسیسکو زندگی می کنه. ایشون تازگیا از پنت هاوسی واقع در منطقه سوم اینکه به این محل جا به جایی مکان کرده. سبک خاص ویکتوریایی خونهای این منطقه یکی از دلایل معروفیت اون هستش. ویلیامز منزل خود رو به قیمت ۲.۴ میلیون دلار خریداری کرده و تنها  ۳ هزار فوت مربع مساحت داره که نسبت به دیگر چهره های سرشناس در این مورد منزل کوچیکتری رو در اختیار داره.

دنی اِسپنس، پروکورپ اَسوشیتز

مکان: وودلندز، تگزاس – قیمت: ۱۹ میلیون دلار

مساحت: ۳۰ هزار و ۷۱۷ فوت مربع

دارای ۱۰ اتاق خواب و ۱۵ حموم

پروکورپ اَسوشیتز یه شرکت مشاوره و مدیریت در زمینه های انرژی، امور مالی و تولیدیه که از مشتریایی مطرح اون میشه به کوکاکولا و موتورولا نام برد. دنی اِسپنس در عمارت مجللی که به اون ملک DanMar   می گن و نشون دهنده اول نام ایشون و همسرش ماریانه اقامت داره. ایشون تازگیا این مکان رو با قیمتی برابر با ۱۹ میلیون دلار واسه فروش گذاشته. این عمارت در زمینی به مساحت بیشتر از ۴ هکتار واقع شده و گاراژی با گنجایش ۶ خودرو، استخر و سینمای خونگی بخشی از ویژگی خیلی زیاد اونو تشکیل میده.

لئو آپوتکر، اچ پی  

مکان: آتِرتون، کالیفرنیا – قیمت: ۷ میلیون دلار

مساحت: ۶ هزار و ۲۸۰ فوت مربع

دارای ۶ اتاق خواب و ۷ حموم

لئو آپوتکر در سپتامبر ۲۰۱۰ به عنوان مدیر عامل شرکت اچ پی برگزیده شد. این شرکت بودجه ای ۴.۶ میلیون دلاری رو واسه جا به جایی مکان ایشون از آلمان به کالیفرنیای آمریکا پیشنهاد کرده و اون این پول رو واسه خرید عمارتی ۷ میلیون دلاری در آترتون مورد استفاده قرار داد. طی سال گذشته یه صد منزل مسکونی در این منطقه با میانگین قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رسیده که از این نظر عمارت آپوتکر در میان گرون ترین املاک مسکونی آترتون قرار میگیره. استخر، اتاق سرگرمی و بازی، کتابخونه و تعداد زیادی اتاقای جور واجور بخشی از امکانات این عمارت مسکونی رو تشکیل میده.

منبع : پول نیوز