اگه با لبنیات میونه خوبی ندارین و می خواید کلسیم لازم بدنتون رو تامین کنین این ۵ خوراکی رو در رژیم غذایی خود بذارین.

کلسیم واسه حفظ سلامت استخوانا لازمه و اولین موردی که واسه تأمین این ماده به ذهن ما می رسه لبنیاته. اما کلسیم لازم بدن ما فقط از اجناس لبنی تامین نمی شه. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یه برش پرتقال مخفی شده.

در این مطلب ما به شما مواردی رو معرفی می کنیم که با اضافه کردنشون به سبد خرید می تونین منبع غنی از کلسیم رو از اون خود کنین.

سبزیجات (برگای خوراکی)

سبزیجاتی با برگای سبز تیره مثل اسفناج، شامل کلسیم و دیگه ویتامینا و مواد معدنی هستن. این سبزیجات به درد بخور از بهترین گزینه های یه تغذیه سالم هستن. سالاد اسفناج و یا خوردن یه وعده اضافی از سبزیجات در وقت ناهار می تونه کلسیم لازم بدن شما رو تامین کنه.

مواد غذایی غنی شده

غذاهای آماده معمولاً معروفیت بدی دارن اما بیشتر اونا با ویتامینا و مواد معدنی مثل کلسیم غنی شدن. غلاتی که در صبحونه هستن، بهترین گزینه مثل این و بهترین راه واسه جذب کلسیم هستن؛ البته باید مراقب شکر اضافه اونا باشین.

پرتقال

این همه مرکبات خوشمزه، هرکدوم شامل کلسیم هستن. یه برش پرتقال تازه نه فقط سیستم ایمنی بدن شما رو بالا می بره بلکه باعث می شه فرم استخون بندی بدن رو در فرم ایده آل خود حفظ کنین.

بادام

بادام شامل کلسیم و ویتامین E هستش که هر دوی اونا سلامت مو و ناخناتون رو تضمین می کنن. یه مشت بادام کلسیم لازم روزانه بدنتون رو تامین می کنه.

لوبیا چیتی

لوبیا پر از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یه ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه س که خیلی راحت می تونین به برنامه غذایی خود اضافه کنین.