سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: طبق جلساتی که کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته های گذشته با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی برگزار کرد، مقرر شد درباره حجاب و عفاف شرکت های هواپیمایی و ساعت پرواز هواپیماها تغییراتی اعمال شه.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در نشست امروز نامه سازمان هواپیمایی به شرکت هواپیمایی واسه رعایت بحث حجاب و عفاف و هم اینکه ساعت پرواز هواپیماها که در تاریخ ۲۶ آذرماه به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده، قرائت شد.

: از این پس با اجرایی شدن این بخشنامه ابلاغی اول از طرف شرکت های هواپیمایی به مسئله حجاب و عفاف بیشتر از قبل پرداخته می شه و در شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها رعایت حجاب و عفاف مورد توجه جدی قرار می گیرد؛ این دستورالعمل ها به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شه و طبیعتاً اگه مسافران هم این دستورالعمل ها رو ببینن اون ها موظف به رعایت اون می شن.

طاهری در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی خونه ملت اعلام کرد: با اجرایی شدن بخشنامه دوم سازمان هواپیمایی کشور از این پس هیچ پروازی هنگام اذان مخصوصا اذان صبح انجام نمیشه و پروازها دست کم نیم ساعت پس از اذان صبح اجازه پرواز دارن.

عضو فراکسیون روحانیون از تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی به دلیل بخشنامه کردن نگرانی های کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست امروز خبر داد و گفت: توقع داریم این دو بخشنامه مهم سازمان هواپیمایی کشور هرچه سریع تر اجرایی شه.

ایشون اضافه کرد: موضوع دیگه ای که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار داشت، جمع بندی و تنظیم گزارش طرح اداره صدا و سیمابود که به دلیل کمبود وقت، کارگروه بررسی این طرح وقت بیشتری رو واسه بررسی و تدوین طرح نامبرده خواهان شد؛ قراره پس از بررسی های لازم این طرح به کمیسیون بیاد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از رأی مثبت اعضای این کمیسیون به کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم خونواده خبر داد و گفت: این لایحه که از طرف کارگروه مشترکی در مجلس با محوریت کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و امنیت ملی و سیاست خارجی و مسئولانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شه تا در مورد بحث تنظیم جمعیت کار کنن و جزئیات اون در کارگروه مشترک بررسی می شه.