به گزارش آلامتو به نقل از ویبرو ؛ کمی زمان بُرد تا تولیدکنندگان سخت افزار بتونن صفحه های با رزولوشن بالا رو در تبلت های کوچکتر جا کنن، اما حالا دیگه سدها ورداشته شده. ما هم می خوایم ویژگی ها و مشخصات یکی از اولین مینی-تبلت های با کیفیت، یعنی نکسوس ۷ محصول ۲۰۱۳ رو با تبلت جدید سامسونگ Galaxy Tab Pro 8.4 مقایسه کنیم.

اندازه

ما اینجا تماشاگر دو گروه متفاوت از “کوچیک” هستیم. تبلت سامسونگ ۱۰% بلندتر و ۱۳% عریض تر از نکسوس ۷ه. بدنۀ Tab Pro هم ۱۷% باریک تر از تبلت گوگله.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-4

وزن

تبلت گالگسی نزدیک به ۱۴% از تبلت گوگل سنگین تره، اما با در نظر گرفتن فرق اندازه های اونا، این تبلت در دستان شما بازم احساس سبکی میده.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-13

بدنه

تموم اجناس جدید سامسونگ دارای بدنۀ چرم مصنوعی (پلاستیکی) هستن که واسه اولین بار در گالکسی نوت ۳ و گالکسی نوت ۱۰.۱ محصول ۲۰۱۴ اون رو مشاهده کردیم.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-1

صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از مهمترین ویژگی هاییه که قبل از انتخاب کردن باید به اون دقت کنین. نکسوس ۷ تنها ۶۹% از اون فضایی که صفحه نمایش گالکسی جدید به شما ارائه می کنه رو به شما میده. تبلت سامسونگ هم اینکه پیکسل های خیلی بیشتری رو شامل می شه، البته ۳۲۳ پیکسل نکسوس هم اصلا جای گله نداره.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-5

حافظه داخلی

هر دو تبلت در مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به فروش می رسن. البته سامسونگ علاوه بر این حافظه داخلی از کارت میکرو اس دی هم پشتیبانی می کنه.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-12

وایرلس

شما می تونین هر دو تبلت رو فقط با ویژگی وای-فای یا در مدلی همراه با cellular data بخرین.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-14

دوربین

دوربین گالکسی در تعداد مگاپیکسل پیروز میدانه، اما این همیشه بهترین اندازه واسه اندازه گیری نیس. پس ما نیاز به کمی زمان داریم تا بتونیم بگیم که دوربین های تبلت سامسونگ چقدر بهتر هستن.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-2

باتری

عمر باتری در تبلت نکسوس ۷  اونقدر بی مثل نیس، اما ما اون رو به عنوان یه مشکل بزرگ هم مطرح نمی کنیم. هرچند که تبلت سامسونگ انرژی بیشتری در خود ذخیره می کنه، ما باید منتظر بمونیم و نتیجه گیری های اصلی رو به موقع در مورد تبلت جدید سامسونگ بکنیم.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-0

پردازنده

بیشتر نسخه های Galaxy Tab Pro 8.4 همراه با محصول Qualcomm یعنی پردازنده Snapdragon 800 عرضه می شن که یکی از سریع ترین پردازنده های حال حاضره. پردازندۀ Snapdragon S4 Pro یه نسل قدیمی تر از این پردازنده س و از نظر قدرت نمی تونه با اون برابری کنه. اما در هر حال، کارکرد تبلت ها از حدی گذشته س که بخوایم نگران سرعت باشیم و ما فکر می کنیم این نباید عامل مهمی در تصمیم گیری شما باشه.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-3

رم

در هر دو دستگاه از یه رم ۲ گیگابایتی استفاده شده.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-9

اینفرارد

اگه که می خواین از تبلت خود به عنوان کنترل از راه دور واسه تلویزیون و دستگاه های دیگه خود استفاده کنین، گالکسی تب به شما اجازۀ این کار رو میده.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-7

نرم افزار

نرم افزار هم یکی از اون نقاط مهمیه که باید قبل از تصمیم گیری خوب به اون دقت کنین. تبلت سامسونگ بروی Android 4.4 KitKat اجرا می شه، اما این نسخه از نرم افزار بسیار دستکاری شده و شاید به سلیقۀ بعضی ها همخوانی نداشته باشه. اما از طرف دیگه نکسوس ۷ دقیقاً در طرف مقابل این قضیه قرار داره. هم اینکه دیگه دستگاه های نکسوس، این تبلت هم از “اندروید خالص” استفاده میکرد، همونطور که گوگل می خواسته س. درسته که شما تعدادی ویژگی موجود در تبلت سامسونگ از کفتون میره، اما عوضش یه محیط کاربری تمیز، کاربردی و دقیق تر بدست میارید. البته خیلی از مشتری ها هم به طور کامل از اندروید پر از امکانات سامسونگ راضی هستن و هیچ مشکلی با اون ندارن.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-11

زمان عرضه

تبلت های Galaxy Tab Pro  قراره در همین ماه عرضه شن، این درحالیست که تبلت نکسوس ۷ از اواسط ۲۰۱۳ به بازار  عرضه شده.

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-10

قیمت

galaxy-tab-pro-8-4-vs-nexus-7-8

سامسونگ اونقدر که انتظار می رفت قیمت تبلت خود رو بالا در نظر نگرفته. اما هنوزهم فرق قیمت زیادی با نکسوس ۷ داره. پس اگه که می تونین با صفحۀ کوچکتر نکسوس ۷ کنار بیایید، این انتخاب رو دارین که ۱۷۰ دلار صرفه جویی کنین.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟