انتخاب یه گوشی خوب همیشه سخته مخصوصاً الان که بازار گوشیای هوشمند اونقدر داغ شده که شرکتای بزرگ  تقریباً به صورت ماهانه محصول جدیدی رو روونه بازار میکنن .

مقایسه ای میان سه گوشی برتر سال

به گزارش مشرق، این روزا بیشتر آدما به سمت گوشیای لمسی رفته ان و انگار بازار گوشی موبایل در سلطه این گوشیا هستش. البته در بین گوشیای لمسی هم مدلای خوب و بد هست. اینجا به مقایسه سه گوشی برتر که در بازار موجود هستن می پردازیم.

در بین گوشیای برتر سال ۲۰۱۱ به سراغ سه گوشی برتر iPhone 4s، Galaxy Nexus،Motorola Razr  میریم و به این نکته می پردازیم که این گوشیا خوب هستن یا نه.

این وسط گوشی جدید شرکت اپل شاید نیاز به معرفی نداشته باشه. ۴S نمونه پیشرفته تر از مدل موفق اپل یعنی ۴ه که با داشتن یه برنامه خاص به نام Siri  و یه دوربین ۸ مگاپیکسلی وارد بازار شد.

در مقابل شرکت همیشه حریف یعنی سامسونگ رو داریم که با ارائه آخرین گوشی خود یعنی Galaxy Nexus تلاش در خراب کردن بازار اپل داره. این گوشی یه صفحه نمایش ۴.۶۵ اینچی داره و آخرین نسخه از آندروئید رو هم روی سیستم خود داره. هم اینکه صفحه نمایش اون هم یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازاره.

در کنار این دوگوشی Motorola Razr رو داریم که در مقایسه با دوگوشی دیگه باریک تره و سرعت پردازشگر اون هم تا حدی بیشتره اما شاید در کنار دو غول دیگه شانس کمتری داره.

طراحی:

واسه طراحی قشنگتر و قشنگ Galaxy Nexus  هیچ حرفی واسه گفتن نداره چون با داشتن ضخامت ۷.۱ میلی متری و بدون هیچ پیچیدگی در طراحی خیلی قشنگتر نیس. iPhone 4S هم همون طراحی مدل قبلی خود رو یدک میکشه و نکته جدیدی به ان اضافه نشده. اما Razr می تونه در قسمت طراحی از دیگر گوشیا سبقت بگیره و و با داشتن یه بدنه قشنگتر از جنس کولار می تونه در قسمت طراحی برنده باشه.

Motorola Razr

سخت افزار:

در این مورد هر سه این گوشیا در جای خود بهترین هستن. البته اشتباه نکنین، Razr یه صفحه نمایش super AMOLED داره و از یه دوربین ۸ مگاپیکسلی هم استفاده می کنه. هم اینکه مجهز به یه پردازشگر ۱.۲ گیگاهرتزی و ۱ گیگابایت رمه اما بازم از ۴S با داشتن پردازشگر دو هسته ای A5 ضعیف تره.صفحه نمایش آیفون یکی از بهترینا هستش و تا یه چند وقت پیش مثل نداشت و شفافیت تصویر اون می تونه هوش از سر شما ببره. اما این بار گوشی سامسونگه که با کیفیت تصویر زیبای خود و با رزولوشن باور نکردنی ۷۲۰×۱۲۸۰ به رقابت با آیفون می پردازه. اگه دوربین ۵ مگاپیکسلی این گوشی رو ندیده بگیریم، می تونه برنده این بخش باشه.

Galaxy Nexus

نرم افزار:

در این بخش رقابت خیلی سخت تر می شه، اول با Razr شروع میکنیم که سیستم عامل خوبی داره و با داشتن برنامه های خاص و کاربردی موتورلا بسیار قوی عمل می کنه. رابط کاربری این گوشی بسیار قشنگتر هستش و شما می تونین تا حدی گوشی خود رو شخصی سازی کنین. مثلا می تونین گوشی خود رو طوری تنظیم کنین که وقتی هدفون رو وصل می کنین، موزیک پلیر شما باز شه. سیستم عامل گوشی آندروئیده اما نه آخرین نسخه اون.

 بعد از اون به گوشی Galaxy Nexus می رسیم که با داشتن یه رابط کاربری خیلی خیلی قشنگتر از Razr پیشی میگیره، این گوشی هم اینکه برنامه های کاربردی زیادی مانند: باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره داره.

ولی با همه این امکانات نمی تونه بازم به IOS5 نزدیک شه. دوباره اپل یه سیستم عامل جدید رو به بازار ارائه کرده و با پشتیبانی بسیار خوبی که داره در قسمت نرم افزار از باقی گوشیا پیشی میگیره.

iPhone 4s

مشرق نیوز