مقاله کارکرد کرمای ضد آفتاب

در ماه های گرم تابستون، بیشتر ما به فکر به کار گیری کرم های ضد آفتاب می افتیم و واسه خریدشون هم، دلایلی درست و حسابی داریم. در تحقیق جدیدی که نتایجش در ژورنال پزشکی Annals of Internal Medicine منتشر شده، گفته شده که به کار گیری کرم ضد آفتاب، اندازه سالخوردگی پوست رو تا ۲۴ درصد کاهش می دهد!

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ درسته که متخصصین مریضی های پوستی، سال ها به مردم اخطار داده ان که قرار گرفتن در برابر تابش نور آفتاب، به روند سالخوردگی پوستشون سرعت می دهد؛ اما این تحقیق، اولین تحقیق جدی واسه اثبات این موضوعه که ضد آفتاب ها می تونن چین و چروک رو کم کنن.

تحقیق یاد شده، با کمک ۹۰۰ شرکت کننده، که همه کمتر از ۵۵ سال سن داشتن و در نزدیکی سواحل آفتابی استرالیا زندگی کرده و ضد آفتابی با SPF 15 استفاده می کردن صورت گرفته.

نصف این جمعیت، هر روز ضد آفتاب استفاده کرده و همیشه پس از شنا کردن، تعریق زیاد، یا حتی پس از چند ساعت در برابر آفتاب بودن، ضد آفتابشان رو تمدید می کردن. نیمه ی دیگه این جمعیت هم، گاهی وقتا از کرم ضد آفتابشان استفاده می کرده ان، نه به شکل منظم.

چگونگی ی اندازه گیری یافته های هم در این تحقیق، بدین صورت بود که در اول و انتهای زمان تحقیق یعنی پس از گذشت ۴ سال، از پشت دست شرکت کنندگان نمونه ورداری شده، و فرق ضخامت و الگوی خطوط پوستشون بررسی گشته.

پس از بررسی یافته های تحقیقات، روشن شد پوست اون دسته از شرکت کنندگانی که هر روز از ضد آفتاب استفاده می کردن، نسبت به بقیه، ۲۴ درصد کمتر سالخورده شده بود! بسیار خانوم ها، اگه این نتیجه تنها پس از ۴ سال بدست اومده باشه، تصور کنین که استفاده ی منظم از ضد آفتاب پس از ۱۰ یا ۲۰ سال، چقدر شما رو جوون تر نگاه داره؛ واو!

نتیجه اینکه، کرم های ضد آفتاب نه فقط به شما کمک می کنن سالیان بیشتری جوون بنظر برسین، بلکه باعث می شن تا پوستتون خیلی کمتر چین و چروک برداره. فراموش هم نکنین که به پشت دست هاتون هم ضد آفتاب بمالید، چون که مثل صورت، به سرعت سن حقیقی شما رو معلوم می کنن.

اما یه ضد آفتاب خوب، باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

انتخاب یه ضد آفتاب مناسب، نسبت به به کار گیری اون، اهمیت بیشتری داره! پس نکاتی کلیدی رو به شما میگیم تا به ذهنتون سپرده و هنگام خرید، بهترین ضد آفتاب رو انتخاب کنین:

. از وجود مواظبت در برابر UVA مطمئن شید

معمولاً تموم ضد آفتاب ها مواظبت در برابر UVB رو دارن، اما مواظبت در برابر UVA که نفوذ بیشتری در پوست داشته و باعث پیری زودرس و بوجود اومدن تومور بدخیم ملانوما می شه، چیزیه که بیشتر اون ها در موردش کوتاه می آیند! پس برچسب محصول مورد نظرتون رو بخونین و از وجود مواظبت در برابر UVA مطمئن شید.

. دست کم، ضد آفتابی با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنین

تحقیقات نشون داده ان که بیشتر مردم، تنها یه چهارم از مقدار ضد آفتاب لازم واسه مواظبت در برابر اشعه های مضر رو به پوستشون می مالند! در نتیجه وقتی که از کرمی با SPF 15 استفاده می کنین، واقعا محافظتی با درجه ی SPF 5 دشت می کنین! به خاطر همین پیشنهاد می کنیم دست کم کرمی با SPF 30 انتخاب کنین تا خیالتون راحت باشه.

. به SPF مواد آرایشی یا مرطوب کننده تون تکیه نکنین

معمولاً بیشتر خانوم ها به اندازه ای آرایش نمی کنن که کل سطح صورتشون پوشونده شه. از طرفی، برابر با آزمایشی که در شرایط آب و هوایی عادی، یعنی دمای ۲۳ درجه و رطوبت ۴۰٪ انجام شده، آرایش شما پس از چند ساعت گسترده شده و دیگه تموم سطح پوستتون رو پوشش نمی دهد. پس پیشنهاد می کنیم SPF مواد آرایشی تون رو به کرم های ضد آفتاب ترجیح ندین و همیشه قبل از آرایش، اول ضد آفتاب بزنین.

. تصور نکنین که واسه ضد آفتاب باید مبلغ زیادی پرداخت کنین

مگه در شرایطی که بسته بندی یا بوی یه کرم ضد آفتاب خاص، شما رو محو خودش کرده باشه، هیچ دلیلی وجود نداره که بخاطر خرید ضد آفتاب حساب بانکی تون رو خالی کنین!پس تا وقتی که کرم ضد آفتاب مورد نظر شما، مواظبت در برابرUVAوUVBرا واسه شما جفت و جور کنه، می تونید با خیال راحت ازش استفاده کنین.از طرف دیگه، قیمت عادلانه ی یه ضد آفتاب به شما اجازه میده تا در به کار گیری اون خساست نورزید!

چیجوری در پیری هم جوون به نظر برسیم؟

چیجوری با آرایش جوون شیم؟

سرخاب سفیداب