جاذبه های گردشگری در هر کشوری هست اما تعداد کمی از جاذبه های گردشگری هستن که دیدن اونا شما رو به هیجان می آورد با ما همراه باشین تا چند مورد از عجیب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا رو معرفی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ مهم نیس اولین باره به ایتالیا میاید یا دهمین بار، کارشناسان بومی ما دوست دارن که شما رو از مسیرهای گردشگری تکراری بالاتر ببرن تا تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشین.

ایتالیا در فهرست هر کسی هست، اما واسه خیلیا سفری طولانیه و این کشور اون قدر پر از مناظر چشم گیره و اون قدر کارای عجیبی میشه در اون انجام داد که تقریبا غیر ممکنه بتونین انتخاب کنین که تو یه تعطیلات دو هفته ای در ایتالیا چه کنین.  این شما و ۸ مقصد ایتالیایی که باید قبل از مرگ از اون دیدن کنین. در ادامه با ما همراه باشین.

کلیسای سنت مارک در ونیز

ونیز شهری پر از کلیساهای زیباست، پس چی کلیسای سنت مارک رو مستثنی می کنه؟ داخل اون. اندرونی این کلیسای قرن نهمی با ۸۵۰۰۰ فوت مربع موزائیک پوشونده شده. یکی از مشهورترین کلیساهای روم شرقی (بیزانس) در کل ایتالیا هستش، که هنر و جواهرات اون (وقتی در اون جمع آوری شده که ونیز یکی از بزرگترین قدرتای دریانوردی در دریای مدیترانه بود ) اسکروچ مک داک رو شرمنده می کنه.

basilica-di-san-marco

گالری اوفیتزی و کلیسای جامع (Duomo) فلورانس

فلورانس، پایتخت ایتالیا در دوره رنسانس ، گنجینه ای باورنکردنی از هنر و معماریه با شیره هایی که در گالری هنر اوفیتزی نشسته ان و نقاشیا رو به نمایش می ذارن. اینجا شما می تونین تعدادی از بهترین کارای هنری جهان مربوط به عصر رنسانس ایتالیا رو پیدا کنین، از جمله پریماورا (Primavera) بوتچلی، بشارت (Annunciation) لئوناردو داوینچی، و نیایش (عیسی) از راه سه نفر مجوسی (Adoration of the Magi) و کارای مطرح دیگه کاراواجیو، لیپی، میکلانژ، رافائل و تیتیان.

بعد از گذروندن دست کم نصف روز در این گالریا، نمی تونین از Duomo di Firenze بگذرید. با اینکه این کلیسای جامع از نظر چشمی به اندازه دیگه کلیساهای کامل ایتالیا باشکوه نیس، از جهت دیگری مهمه: بنای اون واقعا تاریخ جهان رو عوض کرد. معمار این اثر فیلیپو برونلسکی از علم مهندسی دوران باستان استفاده کرد که در میان نوع بشر فراموش شده بود، اون همه چیز رو بدون به کار گیری چهارچوب چوبی محافظ ساخت که وقتی این کار نشدنی به نظر می رسید، اون به هیچکی توضیح نداد چیجوری این کار رو کرده، حتی واسه کارگران ساختمانی اش یه نوع خورشت (از نوع عادی امروزی) درست کرد تا سر کار بخورند. در مورد یه مرد رنسانسی حرف می زنیم. اگه می خواین واقعا از شاهکار اون تشکر کنین، تلاش کنین از ۴۳۶ پله این بنا بالا برید. کار سختیه، اما منظره ای دیدنی بر فراز فلورانس منتظرتان هستش! و هر وقت به زمین برگشتین می تونین به سراغ کاسه ای خورشت محبوب برونلسکی – Peposo Beef Stew – برید.

موزه های واتیکان در شهر واتیکان

موزه های واتیکان جایگاه یکی از قابل توجه ترین مجموعه های فرهنگی هنری دنیاس. موثر، گیرا و جدانشدنی از تار و پود حقیقی فرهنگ غربی، تا جایی که میدونیم، بازدید از این موزه واسه اونایی که به دنبال درک تاریخ روم، ایتالیا، کلیسای کاتولیک و تاریخ هنر هستن شدیدا پیشنهاد می شه! شاید هیچ مجموعه دیگری تا این حد روی روش تفکر ما در مورد هنر و جایگاهش در جامعه مون موثر نبوده. بیشتر بازدیدکنندگان بخش بزرگ اونو ندیده از قلم میندازن و یه راست به سراغ کلیسای سیستین عجیب می رن، اما ما شما رو تشویق می کنیم که وقت خود رو صرف قدم زدن در میان ساختمون بزرگ کنین تا واقعا بیشترین استفاده رو از بازدید خود کرده باشین. نمی دونین از کجا شروع کنین؟ نگران نباشین، ما یه راهنمای بازدید از موزه های واتیکان جفت و جور کردیم ، فقط به خاطر شما! نکته: اتاقای نقشه بدون ارزش هستن!

کلوسئوم و فواره تروی در رم

فواره زیبای تروی در روم استحکاماتی واسه تاریخ موثر این شهر و نمادی از امپراتوری کهنه. این فواره، یکی از اولین منابع آب در روم، واقعا نجات قسمت بزرگی از شهروندان بوده و آب تازه و پاکیزه رو به مرکز شهر منتقل می کرد. مخصوصا دوست داریم این فواره رو در شب دیدن کنیم ، وقتی مجسمه های بزرگ و آب کریستالی اون همه غرق در نور می شن! اگه رفتید، می تونین اونو فقط از پشت حصارهای تمیز تماشا کنین. هرچند برنامه ریزی شده که ساخت و ساز به زودی به پایان برسه.

فواره تروی به درستی از همون سنگی ساخته شده که کلوسئوم مشهور جهان از اون ایجاد شده. هرچند هیچکی فکر از قلم انداختن کلوسئوم رو بین بازدید از روم به ذهنش راه نمی ده، اما مطمئن شین که واسه بازدید از داخل اونم وقت در نظر می گیرین- ساختمون تاریخی اون بیشتر از چیزی که از بیرون میشه دید حرف واسه گفتن داره و واسه درک واقعی تاثیر اون روی روم باستان لازم می شه که از زیرزمین هم بازدید کنین.

در آخر، میدونیم که نباید ادامه بدیم اما نمی تونیم مقاومت کنیم، چون روم مناظر جذاب زیادی واسه دیدن داره: دومین گزینه ما پانتئونه ، چون در کنار گنبد برونلسکی ، شاید تاثیرگذارترین بنا در جهان است.

کلیسای جامع میلان

واسه نور ضعیف خورشید که بر سنگای صورتی – سفید Duomo di Milano می تابد، هیچ مانندی وجود نداره. در واقع این کلیسا یکی از برابر ترین کلیساهای بزرگ ایتالیا است. نمای سر در اون با بیشتر از ۳۰۰۰ مجسمه و منارهای مخروطی زینت داده شده، که بعضی از اونا الهی در نظر گرفته می شه و یه سریای دیگه می شه گفت شیطانی. به هر صورت این حیرت زدگی سبک گوتیک رو باید دید تا بشه باور کرد. هیچ سفری به میلان بدون چرخی در Piazza del Duomo کامل نمی ;شه، اما ما مخصوصا پیشنهاد می کنیم گشتی در بالای تراس ساختمون تاریخی بزنین تا بهترین چشم اندازای شهر رو ببینین و از نزدیک نگاهی به کلیسای بزرگ و باشکوه بندازین.

milan-duomo

پمپئی در کامپانیا

قبل از فوران آتشفشون کوه وزوو در سال ۷۹ میلادی، پمپئی شهر بندری مهمی واسه امپراتوری باستانی رومی بود. این مکان یکی از پربازدیدترین اماکن باستانی در کل جهان و از میراث جهانی یونسکو است. اما فقط یه مکان باستانی نیس، یه شهر کامله که تقریبا دست نخورده حفظ شده. هیچی نمی تونه شما رو واسه چرخ زدن در خیابونای این مادرشهر قدیمی، که درست مثل دو هزار سال پیشه، آماده کنه. احساسات متضادی مثل تعجب، باورناپذیری و همین طور کمی غم به سراغتون میاد و این موضوع به ذهنتون می رسه که چیجوری زندگی تموم ساکنان اون یهو تموم شد. وقتی به اونجا می رید میدون شهر روم، سالن تثاتر، (سیستم آکوستیک اون اونقدر خوبه که واسه رسوندن صداتون از صحنه احتیاجی به میکروفون ندارین) و حمامای عمومی اون با ستونای بلند رو از دست ندین.

pompeii-under-vesuvius

آلبروبلو در پولیا

واسه کسائی که به دنبال تجربه ای واقعا منحصر به فرد دور از جمعیت گردشگران هستن، مستقیم به سمت جنوب و به آلبروبلو ، آپولیا (به ایتالیایی پولیا) برید. با گردش در خونهای ترولو ، یا خونهای دهقانی قدیمی مخروطی شکل ، در زمان به عقب برگردین. الان آلبروبلو یکی از چندین مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در ایتالیا هستش. پولیا، که بسیار کمتر مورد بازدید خارجیا قرار میگیره، از نظر نوشیدنیا و غذاهای دریایی یکی از بهترینا در کشوره. در هیچ شهر ساحلی خیره کننده ای در این منطقه بهتر و ارزون تر از اینجا واسه خوردن پیدا نمی کنین. واسه تجربه ایتالیا به دور از مکانای عادی گردشگری، اینجا جاییه که باید دید.

کوه های دولمیتز در ترنتینو التو آدیجه

هرچند رشته کوه های آلپ به عنوان مهم ترین رشته کوه اروپا بیشترین جمعیت رو در خود جای میده، کوه های دولمیتز ایتالیا درست خوب اونجا و حتی شاید کمتر توریستیه. با ده ها شهر آلپی، غذای منحصر به فرد و ۱۸ قله متفاوت، هر کدوم با بیشمار مسیرهای پیاده روی بی همتا، افسون کوه ها و ناهمواریای قشنگتر که حتی بزرگترین شیفتگان شهر رو تحت تاثیر قرار میده. به سمت شمالی ترین قسمت ایتالیا برید تا بخش متفاوتی از کشور رو پیدا کنین – بخشی که زبون و غذا در اون تاثیر عمیقی از اتریش گرفته.

monte-cristallo-in-the-dolomites-cortina-italy

زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا

دیدنیای ایتالیا واسه سفر

الی گشت تور ایتالیا