هر چند ایرانیها به اجناس و جنسای چینی به چشم اجناسی نامرغوب نگاه می کنن، اما در اتفاقی نادر یه گوسفند در “کاشقر” چین که در جاده ابریشم قرار داره یه میلیون و ۴۰۰ هزار پوند قیمت گذاری شد.

 

معروف ترین گوسفند جهان

 

این گوسفند از نژاد “دولان” ( Dolan ) است و الان فقط هزار راس از این نوع گوسفند در جهان هست و ثروتمندان چینی علاقه بسیار زیادی دارن که یکی از گوسفندان دولان رو در مجموعه های نفیس خود داشته باشن.

روز گذشته شهر کاشقر چین در استان “سین کیانگ” تماشاگر برگزاری مسابقه ای بود که در اون مردم با ماشینهای لوکس خود گوسفندان پرورش یافته رو واسه شرکت در مسابقه همراه داشتن.

در یکی از اتومبیلای شیک و گرون و در صندلی عقب اون گوسفندی بود که چند ساعت بعد تبدیل به معروف ترین گوسفند جهان شد.

این نوع گوسفندان در چین بیشتر بوسیله کشاورزان مسلمون ایغور پرورش پیدا میکنن. مالک این گوسفند میلیونی “مجید عبدالرحیم” اسمشه و اعلام کرده که پیشنهاداتی واسه فروش گوسفندش دریافت کرده که بالاترین مبلغ یه میلیون و ۴۰۰ هزار پوند بوده.

عبدالرحیم در این باره میگه : این گوسفند بابابزرگ بیشتر گوسفندان دولانیه که در این منطقه هستن و بر همین پایه من قصدی واسه فروش اون ندارم.

معمولا دامدارن و کشاورزان چینی به گوسفندان دولان به عنوان یه سرمایه گرون نگاه می کنن و بیشتر دو یا سه نفر از اونا بطور مشارکتی یه راس از این گوسفندان رو خریداری کرده و از اون واسه تولید نسل استفاده می کنن و به ازای هر نطفه ۳۰۰ هزار یوآن دریافت می کنن.

 

 

منبع : مهر

 

جمع آوری : آلامتو

اطلاعات روز گوسفند