هرسال یه پنج قلو! این آماریه که نه به طور رسمی، اما تقریبا هر سال در ایران اتفاق می افتد. آماری که پزشکان احتمال وقوع اون رو در هر بارداری یه به ۴۸میلیون بار می دانند اما در ایران خیلی غیرقابل انتظار نیس.

مجله مهر: همین چند روز قبل بود که خبر تولد پنج قلوهای لرستانی منتشر شد و حالا یه مادر مشهدی در دومین بارداری خود پنج قلو به دنیا آورده. پنج قلوهای لرستانی که در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد به دنیا اومدن، ۴دختر و ۱پسر ۸۰۰ تا هزار گرمی بودن که مادر ۲۶ساله اونا یه سال قبل پنج قلوی دیگری رو باردار شده و البته به دلیل شرایط جسمی نامساعد اونا رو در دوران بارداری از دست داده بود.

چند روز بعد از این ۵قلوها یه معلم ۳۹ ساله مشهدی هم صاحب ۵قلو شد که اونا هم یه پسر و ۴دختر هستن. این بارداری که دومین بارداری مادر بود، به طور طبیعی و بدون به کار گیری داروهای محرک و روشای باروری انجام شده بود و همه بچه ها به طور کامل سالم هستن. مادر پنج قلوهای مشهدی از بارداری قبلی اش صاحب یه پسر شده بود.

پنج قلوهای مشهدی یه پسر و ۴دختر هستن

این حادثه های خوش یمن

پنج قلوهای تبریزی، هرمزگانی، اصفهانی، گناوه ای و دماوندی در کمتر از یه دهه قبل معروف ترین بچه های ایرونی بوده ان. بچه هایی که تولد غافلگیرانه اونا «حادثه» ای تلقی شده که پای اونا رو به صفحه حوادث روزنامه ها باز کرده. با این حال، در دو سالی که از دهه ۹۰ می گذره پنج قلوهای دیگری هم بوده ان که خبرساز شده ان. در اولین روزای سال ۹۱ مادری بعد از ۶سال انتظار و درمان ناباروری، در آخر بچه دار شد و این بار به جای یه بچه، ۵نوزاد یه کیلویی تحویل گرفت که در هفته ۳۴ بارداری به دنیا اومده بودن. مادر این نوزادان از داروهای محرک تخمک گذاری استفاده می کرد که همین ایجاد کننده چندقلوزایی اون شده بود. والدین این پنج قلوها بعد از مشخص شدن تعداد بچه هاشون می تونستن از روشای درمانی و قانونی واسه حذف ۲ یا ۳ قل استفاده کنن اما حاضر نشدن هیچ کدوم از بچه هاشون رو از دست بدن.

یه سال قبل از اونم یه زن ۳۲ ساله قائم شهری در روستای باغ دشت و در هفته ۳۰ام بارداری پنج قلوهایی به دنیا آورد که همه پسر بودن. اون که از ۳بارداری قبلی اش ۳ دختر داشت یکی از قلای پسر خود رو به دلیل مشکل ریوی از دست داد اما بقیه نوزادان اون سالم به خونه رفتن.

پنج قلوهای قمی حالا به مدرسه می روند

معروف ترین پنج قلوهای ایرونی

معروف ترین پنج قلوهای ایرونی، چهار داداش و یه آبجی قمی هستن که در سال ۱۳۸۳به دنیا اومدن و حالا به ۹سالگی رسیده ان. محمدرضا، علیرضا، محمدباقر، ابوالفضل و معصومه مصطفایی پنج قلوهای قمی هستن که در ۲۴سالگی مادرشون در روستای پستگان از توابع جعفرآباد قم به دنیا اومدن و مشکلات مالی پدر کشاورز و مادر خونه دار اونا باعث شد تا با تامین اعتبار از طرف نماینده وقت مردم قم در مجلس خونه ای در روستای محل سکونت شاه به اونا اهدا شه. سازمان بهزیستی هم مقرری ۸۰ هزارتومانی واسه اونا درنظر گرفت که تا آخر ۶ سالگی بچه ها به خونواده اون ها پرداخت شه.

این پنج قلوها ۹سال قبل در هرمزگان به دنیا اومدن

پنج قلوهای هرمزگانی هم یکی دیگه از معروف ترین پنج قلوهای ایرونی هستن که در سال ۸۳ متولد شدن و حالا باید در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل کنن. علی اصغر، محمد حسین، محمد حسن، رقیه و فاطمه مرادی پور پنج قلویی هستن که به طور طبیعی و در اولین بارداری مادری خونه دار به دنیا اومدن. پدر این پنج قلوها کارگر بازنشسته شرکت پخش برقه.

noindex