دزدی یه جرم حساب می شه حتی اگه یه دانه کشمش رو کسی بدزد. این عمل بد ;I که شکل های جور واجور مختلفی مانند کلاهبرداری یا جعل اسناد داره، همیشه با جریمه های جور واجور مانند زندان همراه س که همین باعث فراری شدن سارقین می شه. هیچ سارقی دوست نداره که به چنگ قانون افتاده و محکوم به سرقت شه به خاطر همین از هر راه حلی استفاده می کنه. در طول تاریخ سارقینی بودن که به دلایل جور واجور از انجام خلافای سنگین گرفته تا فرارهای جور واجور بسیار معروف شدن.

فرانک ویلیام آبگنال

یکی از مشهورترین مجرمان تاریخ “فرانک ویلیام آبگنال” اسمشه. این مرد یه دزد، جاعل و کلاهبردار حرفه ایه که ۸ بار با شناسنامه و هویتای جور واجور مجرم شناخته شد. اون چندین بار به عنوان خلبان، دکتر و وکیل دست به کلاهبرداری زده و فیلم معروف “اگه می تونی منو بگیر” از روی شخصیت ایشون ساخته شده. این مرد پس از دستگیری کمتر از ۵ سال در زندان بود و بعد در شغل جدیدش یعنی مشاور امنیتی در پلیس فدرال آمریکا مشغول به کار شد.

نات وارلال

“میتلش کومار سرویستاوا” بیشتر به عنوان ناتوارلال شناخته می شه. این مرد میلیونا دلار از مردم کلاهبرداری کرد به شکلی در دوران فعالیتش کسی نبود که از ایشون ضربه نخورده باشه. بزرگترین کلاهبرداریای این مرد فروش ساختمون مجلس هند اونم با ۵۴۵ نماینده ای که در اون مشغول کار بودن. هم اینکه ایشون چند اثر باستانی مانند تاج محل رو هم فروخته بود. این مرد چندین بار دستگیر شد اما همیشه قبل از رسیدن به زندان موفق به فرار می شد. آخرین بار در سال ۱۹۹۶ در حال انتقال به زندان دیده شد و پس از اون تا سال ۲۰۰۹ که خبر مرگش رسید کسی اون رو ندید.

ورپان

این مرد یکی از بزرگترین مجرمان در طول تاریخه که تونست به مدت ۲۰ سال بدون اینکه دستگیر شه در جنوب هند هرکاری که دلش می خواد انجام بده. ورپان به عنوان یه دیو در جنگلای جنوبی هند میشناختنش و از سال ۱۹۸۷ که واسه اولین بار یه افسر جنگلبانی رو کشت، قتلای زنجیره ای و کشتار خود رو شروع کرد. اون هر ساله میلیونا دلار از قاچاق مواد جور واجور سود می کرد. این مرد در آخر پس از ۲۰ سال جرم و جنایت در سال ۲۰۰۴ به دست نیروهای خاص ارتش کشته شد.

جسی وودسون جیمز

یکی از مشهورترین سارقان کل تاریخ جسی جیمزه. این مرد به طور زیادی بانکای جور واجور آمریکا رو سرقت کرده و همیشه خودشو از جمله مهمترین سارقان تاریخ می دونست. اون علاقه خاصی به مطبوعات داشت و معمولا کاری انجام می داد تا در روزنامه ها از اون یاد شه. این مرد در آخر پس از چند سال جرم و جنایت بوسیله یکی از اعضای گروه خودش به قتل رسید. روز کشته شدن جسی جیمز به عنوان یه روز بزرگ در مینسوتا شناخته می شه و مردم در این روز جشن بزرگی می گیرن.

بیل میسون

“بیل میسون” یه دزد بزرگ جواهر در آمریکا بود که به نام سلطان سرقت جواهر میشناختنش. این مرد در کتاب بیوگرافی اش اعتراف کرد که نزدیک به ۳۵ میلیون دلار جواهر رو سرقت کرده. اون واسه سرقت خود به مهمانیای بزرگ می رفت و تلاش می کرد جواهرات رو از افراد مشهور بدزد تا در اصل بودن اونا شکی نباشه اون حتی یه بار مدال المپیک یه شناگر رو دزدید. در سال ۲۰۱۰ از روی کتاب بیوگرافی بیل میسون فیلی به نام سطان سرقت جواهر ساخته شد.

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن

بازنشر باشگاه خبرنگاران