در مقابل سناتورهای تندرو آمریکا که این روزا بر طبل تحریم می کوبن تا توافقنامه ژنو رو از ریل خارج کنن، جمعی دیگه از سناتورهای آمریکایی هستن که در جبهه مخالف صف آرایی کردن.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سه روز گذشته دو بار به کنگره اخطار داد که اعمال تحریمای جدید علیه ایران رو وتو می کنه. جمهوریخواهان کنگره از جمله جون مک کین حریف اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، رابرت منندز از طرفداران حضور نظامی آمریکا در افغانستان و طرفداران قطعنامه کوزو که استفاده نظامی علیه یوگسلاوی رو قانونی می کرد از پر طاقت و سمج ترین مدافعان تحریمای ایران هستن اما در مقابل اونا سناتورهایی هم کاخ سفید و اوباما رو همراهی می کنن.

کارل لیون

رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکاست. این سناتور حزب دموکرات رو بیشتر با اظهارنظرهایش درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان می شناسن اماجالب اینکه اون از مخالفان تحریم ایران و در جبهه مخالف کسانیه که بر طبل جنگ با ایران می کوبن. اون یه چند وقت پیش پس از برگشت از افغانستان و دیدار با رییس جمهور کرزی گفته بود که اگه این دو کشور توافقنامهء امنیتی و دفاعی رو در کوتاه مدت امضا نکنن، مساعدتای امریکا به افغانستان ادامه نخواد یافت. این گفته اون باعث عکس العمل وزارت خارجه افغانستان و اعتراض بهش شد. لیون مخالف اعمال تحریمای جدید علیه ایرانه و و از جمله رهبران امضا کننده نامه  مخالفت با تحریمای جدید کنگره علیه ایرانه. اون  سناتور ایالت میشیگانه که واسه اولین بار در ۳ ژانویه ۱۹۷۹ به عضویت این مجلس درآمد. ایشون مقطع کارشناسی خود رو در رشته هنر تموم کرد.

تیم جانسون

رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکاست که نظارت بر قوانین تحریما رو رو دوش داره. تیم جانسون درباره مخالفت خود با تحریمای جدید تو یه جلسه استماع با حضور دیوید کوهن، معاون خزانه داری آمریکا و وندی شرمن سرپرست تیم گفتگو کننده هسته ای آمریکا گفته بود: «ما نباید هیچ کار مضری که اتحاد غرب در این موضوع رو به هم می زنه انجام بدیم.» اون  سناتور ایالت داکوتای جنوبی در کنگره س که واسه اولین بار در ۳ ژانویه ۱۹۹۷ به عضویت این مجلس درآمد. ایشون از جمله سناتورهای مجلس آمریکا هستش که همیشه از سیاستای اوباما در قبال ایران پشتیبانی کرده. جانسون دلیل مخالفت خود با تحریما علیه ایران رو این جوری میگه: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که اگه گفت وگوها به نتیجه نرسند، این ایران بوده که باعث شکست شده. ما نباید به ایران، کشورای ۱+۵ یا هر کشور دیگری بهونه بدیم که مسئولیت خودشون رو به گردن ما بندازن.»

دایان فاینستاین

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکاست. اون تازگیا شدیدا در مقابل اظهارات جون مک کین واسه تحریمای بیشتر علیه ایران موضع گرفته در بیانیه ای گفته بود: هدف تحریما این بود که ایران رو پای مذاکرات آورد و در این باره موفق بوده. فاینستاین با تلاشا واسه ضمیمه کردن تحریما به لایحه بودجه دفاعی آمریکا هم مخالفت کرده و گفته این اقدام، به حصول توافق کمکی نمی کنه. این سناتور زن واسه اولین بار در ۱۰ نوامبر ۱۹۹۲ به عضویت این مجلس درآمد.

توماس کارپر

کارپر در گروه همون ۱۰ سناتوری بود که در نامه ای به هری رید رهبر اکثریت سنا خواهان نبود پذیرش لایحه منندز در جهت تحریم بیشتر ایران شدن. اون رییس کمیته امور دولتی و امنیت داخلی مجلس سنا از ایالت دلاویه که واسه اولین بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۱ به عضویت این مجلس درآمد. کارپر چندی قبل از حضور نظامیان آمریکا در سوریه هم پرده برداشت و از این موضوع انتقاد کرد. اون گفته بود:: ما میدونیم که شهروندان آمریکایی در سوریه اسلحه به دست گرفتن و ودر کنار شورشیان می جنگن و این می تونه خطری بالقوه واسه ما هنگام برگشت اونا به کشور باشه.

باربارا میکولسکی

راضی کردن باربارا میکولسکی واسه مخالفت با تحریمای ضدایرانی در کنگره آمریکا شاید راحت تر از هر نماینده دیگری بود و این به واسطه همکاری وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای با  باربارا میکولسکی در سالای دور بود. شرمن در اوایل خدمت خود به مدت ۳ سال به عنوان رئیس دفتر کارکنان باربارا میکولسکی فعالیت می کرد و یه مدت هم به عنوان مدیر تبلیغات انتخاباتی ایشون در کمپین انتخاباتی سنا بود.  باربارا میکولسکی رییس کمیته تخصیص بودجه مجلس سنای آمریکا از ایالت مریلنده که واسه اولین بار در ۳ ژانویه ۱۹۸۷ به عضویت این مجلس درآمد. ایشون  لیسانس خود رو در رشته روان شناسی و کارشناسی ارشد خود رو هم در رشته امور اجتماعی گرفت.ایشون از جمله سناتورهای کنگره آمریکا هستش که طی دو نوبت به طرح به کار گیری نیروی نظامی علیه عراق رای منفی داد.

noindex