لورل و هاردی

لورل و هاردی

این دو بازیگر مشهور در سال ۱۹۲۷ کار خود رو به عنوان یه تیم بازیگری شروع کردن و تا زمان مرگ ” هاردی” در سال ۱۹۵۷ میلادی به عنوان دو همکار و در عین حال دو دوست خوب در کنار هم باقی موندن. این دو در خیلی از فیلمهای صامت و عادی به اجرای نقش پرداختن . این دو شخصیت انگار دو نقطه مقابل هم بودن و این اختلاف موجود بین اون دو نفر بود که طنز مورد نظر رو به وجود می آورد. این دو که بعضی وقتا با عنوان چاق و لاغر هم از اونا یاد می شد با به کار گیری توانایی خود در به کار گیری بدن و انجام حرکات جور واجور بدنی تماشگران رو به خنده وامی داشتن. باید گفت که این زوج سینمایی ، مطمئنا یکی از بیاد موندنی ترین زوجای سینمایی تاریخ سینما هستن.

ابوت و کاستلو

ابوت و کاستلو

این دو کمیدن معروف آمریکایی کار خود رو با نمایشهای رادیویی و تلویزیونی شروع کردن. در بیشتر مواقع این ابوت بود که نقش مردی جدی ار اجرا می کرد و در مقابل کاستلو بود که نقش فردی احمق رو بردوش می گرفت و واقعا اختلاف بین شخصیتهای این دو فضایی طنز رو به وجود می آورد. در اولین نمایش تلویزیونی این دو در نیوجرسی آمریکا ، ابوت از کاستلو پرسید: هی ، تو میخوای بیسبال بازی کنی ؟ کاستلو جواب داد: آره ، بیا بریم بازی کنیم. و یهو از جلوی دوربینا خارج شدن و باعث بهت و بعد خنده تماشاگران شدن. این نمایش نقطه شروع این دو کمدین محبوب بود.

گروه Monty Python

گروه Monty Python

این گروه طنز پرداز انگلیسی مطمئنا یکی از محبوب ترین گروه های کمدین تاریخ انگلستان بودن که در ده های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به اجرای برنامه های جور واجور در تئاتر و تلویزیون انگلستان می پرداختن. یکی از بهترین و معروفترین نمایشای این گروه مربوط به نمایش طنز شاه آرتور و شوالیهای میز گرد بود. این آدما که مربا و عسل می خوردند و در نقاط جور واجور انگلستان به مقابله با شوالیه مشکی و شیاطین می رفتن. امروزه خیلی از نمایشهای این گروه در فضای مجازی هست و طرفداران زیادی بازم به تماشای برنامه های اونا در فضای مجازی ادامه میدن.

۳ کله پوک

3 کله پوک

یه از شناخته ترین زوجهای کمدی در تاریخ سینما این ۳ نفر هستن. مو و کورلی هووارد و لری فاین ۳ کمدین مشهور بودن که واسه چند دهه از جمله مشهورترین کمدینای تاریخ سینما بودن. کورلی در سال ۱۹۵۲ بر اثر سکته مغزی درگذشت و چندین نفر جانشین اون شدن اما بسیاری فکر میکنن که هیچکی نتونست جای خالی اونو پر کنه. مو شخصیتی جدی ، کورلی یه کمدین و لری شخصیت نیمه جدی و نیمه طنز بود و بازم این تضادای بین نقشا بود که موقعیتهای خنده دار رو به وجود می آورد.

مارتین و لوییس

مارتین و لوییس

دن مارتین و جری لویس یه زوج کمدی بسیار موفق در سینمای هالیوود بودن که در میدون نمایشهای رادیویی ، تلویزیونی و فیلمای سینمایی با هم بسیار خوش درخشیدند. اینجا هم مارتین نقش شخصیت جدی رو اجرا می کرد و لوییس با شوخیای خود باعث به وجود اومدن شرایطی خنده دار می شد. این دو در فیلمایی مثل : دوست من به غرب میره ، اون پسر منه و در جنگ با ارتش در کنار هم به نقش آفرینی مشغول شدن.

برادران مارکس

برادران مارکس