سال ۲۰۰۴ بود که شرکت مرسدس بنز خودرویی رو راهی بازار کرد که هم علاقه مندان به دنیای اتومبیل­ها رو دلباخته کرد و هم خودروسازان رو دست به کار. پس از اون شرکت­های خودروسازی یه به یه با نگاهی به مدل CLS مرسدس بنز، مبادرت به طراحی و ارائه­ مدل­های خود در رده ای جدید کردن. پورشه پانامرا، آئودی A7 و یا فولکس واگن CC اتومبیلایی هستن که مانند CLS کلاس، هم زمان دو ویژگی در طراحی­شون رعایت شده. مورادی که واسه دو گونه­ متفاوت از خودروها هستش: طراحی کوپه با چهار درب واسه سرنشینان.

BMW Gran Coupe

اگه بخواین کمی سخت گیرتر باشین میشه به سراغ دیگه شرکتای خودروسازی مانند فراری یا لامبورگینی هم رفت و اجناس جدید اون­ها رو با ورود این اتاق جدید به بازار در رابطه دونست. اما حالا پیشنهاد بهتری هم روی میز هست. پیشنهادی که سال­ها هستش علاقه مندان به اتومبیل­ها در انتظار معرفی اش از طرف BMW هستن. درسته که کمی دیر شده و ما الان تماشاگر ارائه نسل دوم CLS کلاس از طرف مرسدس بنز هستیم، اما این بار واقعا در مورد BMW دیر رسیدنش بهتر از هیچوقت نرسیدنش بود.

پس اگه موافقید، واسه بررسی BMW سری ۶ گرن کوپه در ادامه مطلب همراه ما باشین.

 

در سال ۲۰۱۰ بی ام دابلیو مبادرت به رونمایی از کانسپت یا خودروی ایده­ای با همین نام گرن کوپه کرد. کانسپتی که توجه خیلی از کارشناسان و منتقدان رو به خود جلب کرد و دارای چهار درب بود. کمی بعد معرفی نسل سوم سری ۶ تقریبا با شکل و شمایل و سبک طراحی اون کانسپت بود که نگاه ­ها رو به خود معطوف کرد. اتومبیلی با ۲ درب و ۲+۲ صندلی واسه سرنشینان. البته در رده ای که همه با اون آشنا و در انتظار اون بودن.

اما حالا شاید بهتر بشه دلیل ارائه­ اون طرح اولیه یا کانسپت در سال ۲۰۱۰ و نگرانیای این شرکت واسه آینده­ BMW 6 Series رو فهمید. الان سری ۶ گرن کوپه با ۴ درب و ۴+۱ سرنشین به عنوان یه سدان کوپه، انتظار ورود خود به عنوان مدل ۲۰۱۳ رو میکشه.

 

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

حالا گرن کوپه با جمع آوری طراحی لوکس، کیفیت در مواد به کار رفته، راحتی و آسایش و هیجان رانندگی تو یه مجموعه، تونسته نگاه ­های بسیاری رو به خود معطوف کنه و این طور که پیداست تا کنون محافل خودرویی با نظر مثبت به استقبال این اتومبیل رفته ­ان.

اما طلسم طراحی این خودرو به دست کی شکسته شده؟ جواب این سوال به این شرط که نام طراح سری ۶ کوپه رو بدونین واسه شما روشن هستش. این بار هم آقای نادر فقیه زاده دست به کار شده و با طراحی خارجی این خودرو، سری ۶ رو یه قدم دیگه به جلو برده. البته اون در این راه تنها نبوده و مسئولیت طراحی داخلی رو دوش کریستین بائر بوده. در ویدیو معرفی این خودرو که سایت BMW اون رو منتشر کرده، می تونین تماشاگر توضیحات آقای نادر فقیه زاده به همراه Christian Bauer در مورد زبون و فلسفه طراحی این شرکت در مورد این محصول جدید باشین.

 

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

BMW-6-Series-Gran-Coupe-2013

گمانه زنیا در مورد حضور این خودرو در نمایشگاه ­های پیش رو و اطلاع از قیمت­ها، حکایت از ملاقات احتمالی ما در ماه آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت می کنه. اما این احتمال هم مطرح می شه که به دلیل حضور BMW سری ۳ در اون نمایشگاه، ممکنه این قرار ملاقات تا ماه مارس و نمایشگاه خودرو ژنو به تاخیر بیفته.

اما واسه این که از مشخصات فنی و قدرت قلب تپنده­ این اتومبیل باخبر شیم، احتیاجی به گذروندن این مدت زمان نیس. اطلاعات زیر به شکل دو مدل ۶۴۰i و ۶۵۰i واسه آگاهی شما آماده شده ­ان.

 

مدل ۶۴۰i
· تعداد سیلندر: ۶
· حجم موتور: ۲,۹۷۹ سی سی
· بیشترین حد قدرت: ۳۲۰ اسب بخار
· بیشترین حد گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر
· بیشترین حد سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: ۵.۴ ثانیه

 

مدل ۶۵۰i
· تعداد سیلندر: ۸
· حجم موتور: ۴,۳۹۵ سی سی
· بیشترین حد قدرت: ۴۵۰ اسب بخار
· بیشترین حد گشتاور: ۶۵۰ نیوتن متر
· بیشترین حد سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: ۴.۶ ثانیه

 

به نقل از نارنجی