فص تابستون فصل گرماست و بیشتر آدما به دنبال اون هستن تا انگار خودشون رو خنک کنن. یکی از بهترین راه ها واسه اینکه این فصل رو خنک باشین به کار گیری نوشیدنیای طبیعیه.

رفع هر مریضی یا مشکلی به صورت طبیعی، همیشه بهترین گزینه بوده. این اصل در مورد رفع گرمی بدن و گذرندان این فصل به خنکی هم صدق می کنه. شما می تونین با به کار گیری شربتای طبیعی که مواد اون خیلی راحت در کشور ما یافت می شن استفاده کنین.

خاکشیر

خاکشیر گیاهیه خودرو، که در صحراها و باغا و دامنه کوه ها می رید که دانه های سرخ رنگ پیچیده در غلاف اون، در مصارف مختلفی کاربرد داره. خاکشیر دارای اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک، لینولنیک و اسید استئاریک و چند اسید دگره؛ در این ماده گیاهی یه جور اسانس فرار هم هست که دارای موادیه که توانایی دفع سنگ کلیه رو دارن.

از خواص خاکشیر میشه به رفع التهابای زخما و هم اینکه تب بر بودن اون اشاره کرد. خاکشیر صدا رو باز می کنه و هم اینکه واسه رفع التهابای کلیه و نابود کردن کهیر هم از این ماده استفاده می شه.

بید مشک

بیدمشک گیاهیه از نژاد بید سنبله های اون دارای اسانس معطره. اسانس یا عرق بیدمشک علاوه بر فایده های درمانی واسه معطر کردن شربت ها هم به کار می رود

بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و اعصابه. این گیاه دارویی دستگاه گوارش رو تقویت کرده و اشتها رو افزایش می دهد. جوشونده برگ یا پوست درخت بیدمشک دلیل دفع انگل ها و کرم های معده و روده می شه

 

بیدمشک تقویت کننده دستگاه عصبی بوده و جوشونده برگ اون با عسل اعصاب رو آروم می کنه. هم اینکه عرق بیدمشک، آرامبخش و خواب آوره. جوشونده گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی های عصبی، افسردگی، درد های عصبی و روماتیسمی رو بهبود می بخشه. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و واسه حفظ سلامتی اون بسیار مناسب و موثره و هم اینکه باعث کاهش تب می شه و خاصیت تب بر داره

عرق کاسنی

ریشه گیاه کاسنی بهترین تصفیه کننده خون، عرق اون خنک کننده بدن و برگ اون محرک صفرا و مقوی اعصابه. کاسنی گیاهی پایا و علفیه که ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای داره و تموم قسمتای این گیاه از جمله برگ و ریشه و دانه اون استفاده دارویی داره مخصوصاٌ ریشه و برگ اون محرک صفرا هستش و به هضم غذا کمک می کنه.

این گیاه بیماریای کبدی رو برطرف و فعالیت قلب و کلیه رو تقویت می کنه. از دچار شدن به قولنج جلوگیری و مسکن تبای طولانی مدته.

هم اینکه التهابات معده رو رفع کرده و به کار گیری آب کاسنی روی محلای خارش بدن سودمنده. ریشه کاسنی باعث باز و روان شدن خلط شده و مجاری گوارشی رو پاک می کنه. بهترین تصفیه کننده بوده و در نابود کردن ورم احشا هم مؤثره.

ریشه کاسنی بهترین دارو واسه درمان نفخه و واسه تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان خوبه. عرق کاسنی خنکه و گرمای کبد رو رفع می کنه. برگای کاسنی دارای املاح پتاس و ویتامین C هستش که پتاس موجود در اون باعث تصفیه خون، تقویت معده شده و ویتامین C اون باعث حفظ جوونی و سرحالی پوست رو به دنبال داره.

کاسنی، توان و نیروهای بدنی رو تجدید کرده و در تقویت اعصاب، ضعف چشم و فشار خون خوبه. هم اینکه باعث حفظ حالت طبیعی رحم و منظم کردن فعالیتای اون می شه.

شربت سکنجبین

از نوشیدنی های دیگری که بیشتر قدیمی ها ازش استفاده می کنن شربت سکنجبینه. این شربت وطنی دارای طبیعت سرد و خنک بوده و تموم منافع سرکه رو داره و به صفرابر مشهوره.
 
وقتی که شربت سکنجبین رو با یخ خنک کرده و به همراه خیار رنده شده بنوشن تشنگی رو رفع و از التهاب به وجود اومده بوسیله گرما می کاهد. پس اگه مثل گذشته از مهمانان خود با شربت خاکشیر، سکنجبین یا تخم شربتی پذیرایی کنین در حق اونا محبت زیادی کرده اید.

البته نگفته نمونه که این شربت های وطنی بسیار چاق کننده هستن. از این رو مصرف بدون شکر اونا رو به افراد چاق و دیابتی پیشنهاد می کنیم.

 

خنک