به گزارش گروه خواندنیای باشگاه خبرنگاران، شب یلدا بلندترین شب ساله که خونواده ها به دور هم چمع شده و لحظات خوشی رو در کنار هم تجربه می کنن. این شب در حالی که بلنده می تونه بهترین شب زندگی هم باشه. واسه اینکه اون رو به یکی از بهترین شبای زندگی تبدیل کنین می تونین چند بازی قشنگتر و ساده رو پیشنهاد بدید که به کمترین امکانات نیاز مند هستن.

اسم و فامیل

یکی از بازیای سنتی که در بچگی به تکرار از اون لذت بردیم. “اسم و فامیل” بازی بسیار شیرینیه که هم حس رقابت  و هم هوش و سرعت عمل شما رو تو یه لحظه به رقابت میکشه. تنها مواد لازم واسه اون قلم و کاغذ به تعداد همه افرادیه که میخوان در بازی شرکت کنن.

در بالای هر برگه باید سر فصلای خاصی مانند اسم، فامیل، میوه، غذا، ماشین، شهر، کشور و حیوان رو یادداشت کنین و با انتخاب یه حرف شروع به بازی کنین. نوع امتیاز دهی هم بسیار آسونه، واسه هر موردی که استثنایی و خاص هستش ۱۰ امتیاز و موارد مشترک تنها ۵ امتیاز نسیبشان می شه. در آخر هر که امتیاز بیشتری داشته باشه برنده بازی می شه.

پانتومیم

بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده “پانتومیم” یا “لال بازی”  یکی از سرگرمی هایه که می تونه شب یلدای شما رو به یاد موندنی تر کنه. در این بازی باید به دو گروه جور واجور تقسیم شید و افراد گروه اول کلمه ای رو انتخاب می کنن و پس از توافق یه نفر از گروه دوم واسه شنیدن کلمه برگزیده می شه. کلمه مورد نظر فقط به این فرد می گن و اون باید با به کار گیری دستان و حرکاتی که انجام میده این کلمه رو به هم گروه یانش حالی کنه. واسه اینکه بازی جذابیت بیشتری هم داشته باشه می تونین زمان هم واسه هر کلمه انتخاب کنین مثلا تنها ۳ دقیقه واسه اجرای نمایش به افراد زمان بدید.

بیست سوالی

در این بازی هم که تقریبا با قوانین باید به دو گروه تبدیل شید. گروه اول کلمه ای رو انتخاب می کنن و این بار گروه دوم باید با پرسیدن سوالات جور واجور مانند: جسم جامده؟ یا تو جیب جا می شه؟ به کلمه مورد نظر دست پیدا کنن. این بازی بیشتر هم شما رو درگیر حس ششم و هم اینکه به جواب رسیدن از راه سوالاته. این بازی می تونه دست کم چند ساعتی شما رو سرگرم کنه و گاه ها اتفاقات جالبی هم در بین بازی اتفاق می افته.

گل یا پوچ

یکی از بازیای جنجالی تیمی که لحظات خوشی رو واسه شما به همراه داره گل یا پوچه. ر این بازی باید به دو تیم جور واجور تقسیم شید و جسم ریزی رو هم به عنوان گل انتخاب کنین. یکی از گروه ها گل رو بین دستان بازیکنان می چرخونن و البته گروه دوم هم باید تشخیص بده کدوم دستا خالی و کدوم یکی گل بازیه. در این بازی هر چی تعداد افراد گروه بیشتر باشه تعداد دستا هم دو برابر اون هستش و این باعث می شه تا تعداد انتخابا زیاد شه و هیجان بازی بیشتر می شه.

مشاعره

مشاعره بیشتر مثل یه سرگرمی ادبی می مونه اما می تونه قدرت حفظ شعر شما رو آزمایش بزنه. در این سرگرمی آدمایی که شعرهای خیلی از شاعران جور واجور بلد هستن دور هم جمع شده و با سرودن یه بیت افراد دیگه باید بیتی رو بخونن که حرف اول اون دقیقا همون حرف آخر بیت قبلی باشه.

این سرگرمی رو می تونین البته به صورت ساده تر با اسم کشورها و شهرها انجام بدین و با اعمال قانون این که هیچ اسمی نباید تکرار شه بازی رو باحال تر کنین. یکی دیگه از قوانینی که بازی رو بسیار جذاب می کنه زمان گذاشتن واسه هر فرده.

شاه دزد وزیر

این بازی معمولا با ۴ نفر انجام می شه و لحظات حساسی رو دردل خودش داره. در این بازی اول باید ۴ تیکه کاغذ کوچیک رو انتخاب کرده و روی انا کلمات شاه، دزد، وزیر و جلاد رو یادداشت کنین. سپسبرکها رو تا کرده و پس از اون هر فرد یه برگه رو به تادف بر می داره. در اول بازی هیچکی به جز شاه  نوشته روی برگه اش رو اعلام نمی کنه. بعد شاه وزیر خدار ا صدا می زنه و وزیر نیزخودش رو معرفی می کنه.

لحظه حساس بازی اینجاس که وزیر باید دزد رو از بین دو نفر باقی مونده انتخاب کنه. اگه به رستی دزد رو انتخاب کنه که شاه دستور میده و جلاد مجازاتی رو زوی دزد اجرا می کنه اما اگه وزیر جلاد رو به اشتباه انتخاب کنه اون وقت جلاد به دستور شاه، وزیر رو  تنبیه می کنه. مجازاتا در این بازی بسیار ساده هستن و از سبیل آتشین و بشین و پاشو و.. بالاتر نمی ره.

باشگاه خبرنگاران شب یلدا