national-park-kruger

در ادامه معرفی جاهای دیدنی آفریقای جنوبی میخوایم به بررسی پارک ملی کروگر بپردازیم با مجله گردشگری همراه شید:

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ پارک ملی کروگر، که تجربه ای زنده از حیات وحش رو واسه گردشگران رغم می زنه، بهتربن در قاره آفریقا هستش و دنیا اونو به طور کامل جدا می دونه. این پارک جنگلی واسه پشتیبانی از حیات وحش آفریقای جنوبی، در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد. با وجود پارکهای جنگلی زیاد در قاره آفریقا، کروگر با مساحتی برابر ۲ میلیون هکتار این وسط بی همتاه و در سیاستا و تکنیکای مدیریت منابع طبیعی پیشتازه.

لک لک نوک زرد. شمال پارک، مرکز پرنده های آفریقای جنوبیه و گونه هایی در اونجا وجود دارن که در قسمتای جنوبی دیده نمی شن.

سواحل رودخانه ای در حاشیه رودخانه Luvuvhu بهترین مکان واسه دیدن Nyala (یه جور بز کوهی) در آفریقای جنوبیه. گونه های دیگه از این جانوران در این منطقه Eland و Bushbuck هستن.

دور و بر Mopani بیشتر گله های بوفالو هست و دیدن شیر در اونجا هم غیر عادی نیس. همینطور می تونین گونه های کم پیدا تر از بزهای کوهی مانند Tsessebe و Roan رو ببینین.

بیشتر فعالیت حیوانات در نزدیکی رودخانه ها دیده می شه. در امتداد رود لتابا فیلا حکم فرما هستن و حضور شیره ها و پلنگا هم دیدنیه.

شانس نزدیک شدن به شیره ها در کروگر مرکزی بیشتر از بقیه نقاط پارکه. نیمه شرقی چمن زار مرکزی پارک بیشتر شامل دشتهایی از جنس بازالته که علفزاری واسه چریدن حیواناته و درختان به طور محدودی در اون رشد می کنن.

چمن زارهای Sabie جنوبی بیشتر محل قابل اطمینانی واسه گله های بزرگ بوفالو و گورخر هستن و منطقه «پل کروکودیل»، واسه زرافها و شیره ها خوبه، در حالیکه کرگدنا به طور یکنواختی در امتداد جاده Nhlowa در حال چریدن هستن.

بهترین صحنه ها رو میشه در جنوب غرب، تقریبا نزدیک Berg-en-Dal، دید که در اونجا علفزارها، گله هایی از چرندگانی مانند گورخر و زرافه رو به خود جذب می کنن و شیره ها اونا رو شکار می کنن.

شمالی ترین منطقه

شمالی ترین قسمت کروگر، استثنایی و خاص هستش. چون در نواحی گرمسیری قرار داره و جنس زمین اون از سنگه های ماسه ایه. اما سنگ گرانیت و بازالت بقیه مناطق پارک رو پوشش داده.

ویژگیای اصلی شمالی ترین مناطق این پارک، مناظر رودخانه های Limpopo و Luvuvhu هستن. کوه های ماسه-سنگی در شمال غرب و اکوسیستم قابل توجه در شمال شرق به نام Nwambiya از دیگر شاخصهای این منطقه هستن.

منطقه شمالی

علفزارهای شمالی، از شمال Letaba تا زمینای آبرفتی Shingwedzi در مقایسه با بیشتر نقاط پارک حیوانات کمتری داره. حجم علفزارها در این ناحیه خیلی کمتر از کروگر جنوبیه.

چمن زار مرکزی پارک

بیشترین جمعیت شیر رو داره و شیره ها ممکنه که در هر نقطه از راه دیده شن. شکار واسه شیره ها در این منطقه فراوانه. بعضی وقتا علفای بلند باعث می شه که گله های گورخر و بوفالو در امان بمونن.

چمن زارهای جنوب غربی

محل زندگی پلنگ در گذشته از آفریقای جنوبی تا کره در سراسر آفریقا و جنوب آسیا پراکنده بود. اما تخریب محل زندگی و شکار، قلمرو این حیوان رو شدیدا کاهش داده و امروزه بیشترین تراکم پلنگ ها دراین منطقه س. شکل های جور واجور میمون ها، گراز، مرغان زمینی و شکل های جور واجور علف خواران از طعمه های پلنگ حساب می شن.

جنوب غرب پارک

کوهستانی ترین قسمت اون حساب می شه و اندازه بارندگی اونجا از بقیه نقاط بیشتره. این کوههای گرانیتی رو میشه به دو زیست بوم مهم تقسیم کرد. کوه Malelane در جنوب و Pretoriuskop در غرب.

منطقه جنوب شرقی

احتمال دیدن ۵ حیوان اصلی آفریقا (فیل، بوفالو، شیر، پلنگ و کرگدن) در جنوب شرق پارک در مقایسه با دیگه جاها، بیشتره. در دو رودخانه اصلی جنوب شرقی کروگر (Sabie و Crocodile)، آب در تموم سال جاریه.

اطلاعات مهم در سفر به آفریقای جنوبی

دانستنیهای باحال درباره آفریقای جنوبی

الی گشت تور آفریقای جنوبی