یکی از معروف ترین نقاط توریستی کشور ایران ،جزیره کیش است ،بیشتر آدمایی که به کیش علاقمندند حتی اگه تا حالا تور کیش نرفته باشن، می دونن که ایران یکی از شهرهای توریستی جهان به حساب میاد که بیشتر بواسطه جاذبه های طبیعی،مردابای صاف و زلال و کم عمق فیروزه ای رنگ، سواحل قشنگتر با شنای سفید، سفر با قایقای تفریحی ورزشهای آبی مورد استقبال گردشگران عزیز قرار گرفته که با زیباییای خاص خود تونسته تا گردشگران زیادی رو هر ساله به خود جذب کنه و جزو سرسبزترین جزایر خلیج فارس حساب می شه.در ادامه با ما باشین تا با بعضی از اماکن دیدنی جزیره کیش آشنا شید.

  1. بوستون آهوان کیش

بوستون آهوان یکی از مشهورترین هستش که در انتهای خیابون فردوسی جزیره کیش واقع شده و مساحتی بالغ بر ۲ هکتار رو به خود اختصاص داده.در این بوستون از ۱۷ قفس واسه نگهداری از حیوانات استفاده می کنن این حیوانات شامل شیر، آهو، روباه، شغال، میمون، گوزن و شکل های جور واجور پرندگان می شه اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین در این بوستون حیوانات آزادانه زندگی می کنن بدون اینکه به کسی آزار برسانند.

دیدنیهای کیش

  1. کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در جزیره یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های برتر این شهره.این کشتی واسه کشور یونانه که در غرب جزیره و در نزدیکی مجتمع غروب کیش یه کشتی قدیمی بزرگ بر سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده که به کشتی یونانی معروفه.این کشتی در سال ۱۳۲۲ شمسی بوسیله شرکت ویلیام هامیلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در روز ۴/ ۵/ ۱۳۴۵ به هنگام برگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان به گل نشست و امروزه به یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش تبدیل شده.

جاهای دیدنی کیش

  1. ساحل مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان جزو یکی از سواحل تفریحی کیش حساب می شه .این ساحل گزینه مناسبی واسه گذروندن تعطیلات تابستونی و نوروزیه در این سواحل آلاچیقایی واسه گردشگران تدارک دیده شده که گردشگران می تونن بدون هیچ سختی ای در این سواحل با آبهای زلال و شفاف استراحت کرده و به تماشای طلوع و غروب آفتاب بپردازند و به ماهیگیری مشغول شن اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین این پارک که مکانی عالی واسه شنا و غواصیه پوشیده از سواحل شنی قشنگتر هستش و امکانات آبی خوبی واسه خونواده ها رو در خود جفت و جور کرده.

مناطق دیدنی جزیره کیش

  1. شهر زیرزمیی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز با بیشتر از ۱۰ هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شه و جزو یکی از قدیمی و با قدمت ترین قناتای کیش بشمار میاد.این قنات آب شیرین و قابل شرب ساکنان جزیره کیش رو جفت و جور می کنه و در عمق ۱۶ متری سطح زمین قرار گرفته و سقفی ۸ متر پر از صدف، سنگواره و مرجانای دریایی رو در خود جایی داده.

  1. پارک ساحلی میرمهنا کیش

ساحل میرمهنا ،بزرگ ترین ساحل شمالی و شمال غربی کیش در بین گردشگرانه. این پارک دارای مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی هستن. ورزشای آبی زیاد ،تخت حموم آفتاب، قایقای کرایه ای از دیگر گزینه های قابل انجام در این ساحل قشنگتر هستن و دارای دو فاز فرق داره.

کیش

  1. پارک دلفینا یا دلفیناریوم کیش

پارک دلفینا اولین پارک در ایرانه که در جزیره کیش در زمینی با مساحت بالغ بر ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش با به کار گیری سرمایه بخش خصوصی احداث شده.در این پارک بیشتر از ۲۱ پستاندار دریایی شامل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و در استخرهای به حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب آب دریا نگهداری می شن و علاوه بر یه دیدنی جزو یکی از هم بشمار میره.

تفریحات جزیره کیش

اصلی ترین اماکن دیدنی جزیره کیش شامل موارد زیره:

  1. روستای باغو کیش
  2. پارک ساحلی سیمرغ کیش
  3. پارک شهر جزیره کیش
  4. لاک پشتای دریایی کیش
  5. خونه بومیان کیش
  6. جزیره هندورابی کیش
  7. و …

منبع:

دیدنی ترین دریاچه های ایران

جاهای دیدنی و گردشگری ایلام

تور ایران