پس از شکسته های نوکیا در سالهای ۲۰۱۰ و نیمه اول سال ۲۰۱۱ حالا انگار این شرکت فنلاندی تموم قوای خود رو جمع کرده تا دوباره به بازار رقابت موبایلهای هوشمند برگرده.

پس از تلاشهای موفقی که در ارائه طراحیهای قشنگتر در پیشرفت تلفنهای همراه N9، نوکیا ۸۰۰ ، نوکیا ۹۰۰ و به کار گیری سیستم عامل ویندوز فن ۷.۵ در اجناس خود انجام داد، حالا در کنگره جهانی موبایل که از امروز در بارسلونا شروع به کار کرده از محصولی عجیب اما واقعی رونمایی کرد که حیرت زدگی تحلیل کنندگان و خبرنگاران بازار موبایل رو برانگیخت.

این مدل جدید که Nokia 808 PureView اسمشه، اولین تلفن همراهیه که به دوربینی مجهزه که ۴۱ مگاپیکسل وضوح تصویر داره.

این گوشی موبایل هوشمند که از تموم عملکردهای عادی یه “اسمارت فن” برخورداره، برپایه حسگرها و لنز Carl Zeiss با وضوح تصویر ۴۱ مگاپیکسله.

هم اینکه با این دوربین میشه در کیفیت full HD با سرعت ۱۰۸۰p فیلمبرداری کرد و با به کار گیری کارکرد Nokia Rich Recording صدا رو با کیفیت بالایی ضبط کرد.

محصول جدید نوکیا برپایه سیستم عامل “سیمبیان بل” است و به پردازشگر تک هسته ۱.۳ گیگاهرتزی، ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهزه و امکان افزایش حافظه اون با کارتهای “میکرو اس. دی” و “میکرو SDHC” هست.

براساس گزارش گیزمودو، هرچند Nokia 808 PureView از جنبه زیبایی شناختی در حد لومیا ۸۰۰ و لومیا ۹۰۰ نیس اما مجهز به یه نمایشگر OLED لمسی با وضوح ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسله.

باورنکردنی- دوربین این گوشی موبایل ۴۱ مگاپیکسله

Nokia 808 PureView

سیستم عامل این گوشی موبایل برپایه سیمبیان بله

Nokia 808 PureView

اNokia 808 PureView مجهز به حسگرها و لنز Carl Zeissه

Nokia 808 PureView

کیفیت ضبط صدای این محصول به دلیل برخورداری از کارکرد Nokia Rich Recording تضمین می شه

 

منبع : خبرگزاری مهر

noindex