یافته های تازه ترین گزارش بلومبرگ نشون می دهد که ثروتمندترین مردم جهان در سال ۲۰۱۲ از همیشه ثروتمندتر شدن.

به گزارش ایسنا، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشون دهنده اون هستش که کل ارزش دارای ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۲ بیشتر از ۲۴۱ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۱ زیاد شد. شاخص میلیاردرهای بلومبرگ شاخصیه که به صورت روزانه کل دارایی ۱۰۰ فرد پولدار جهان رو رصد می کنه.

کل دارایی ۱۰۰ فرد پولدار جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی براساس شاخص بلومبرگ به ۱.۹ تریلیون دلار رسید. این وسط بخش های خرده فروشی و مخابرات سهمی قابل توجه در افزایش دارایی ثروتمندان جهان در سال گذشته میلادی داشتن. از ۱۰۰ پولدار جهان در سال قبل تنها ۱۶ نفر در طول سال با ضرر و زیان مواجه شدن.

جون کاستیماتیدیس، مالک گروه اپل رد در این باره می گوید: سال ۲۰۱۲ سالی بسیار خوب واسه میلیاردرهای جهان بود. در سال ۲۰۱۳ هم میلیاردها به سرمایه گذاری های خود در گوشه و کنار دنیا و نه حتما آمریکا ادامه میدن تا بتونن بر دارایی های خود اضافه کنن.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ آمانسیو ارتگا ۷۶ ساله که در بخش خرده فروشی فعالیت می کنه، در سال ۲۰۱۲ در بین میلیاردهای جهان بیشتر رشد دارایی رو تجربه کرد. طوری که ثروت اون از ۲۲.۲ به ۵۷.۵ میلیارد دلار رسید.

هم اینکه کارلوس اسلیم، غول مخابرات مکزیک در سال ۲۰۱۲ میلادی دوباره عنوان ثروتمندترین فرد جهان رو از اون خود کرد. کل ثروت خالص اسلیم ۷۲ ساله در سال قبل ۲۱.۶ درصد زیاد شد. اون هم اینکه بعد از ارتگا از نظر رشد دارایی در رده دوم قرار گرفت.

بیل گیتس، بنیان گذار ۵۷ ساله شرکت آمریکایی مایکروسافت هم در بین ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۲ جایگاه دوم رو به خود اختصاص داد. ثروت اون هم در سال قبل ۷ میلیارد دلار بیشتر شد. وارن بافت ۸۲ ساله هم در سال قبل جایگاه خود رو به عنوان سومین فرد پولدار جهان به ارتگا واگذار کرد.

عصر ایران