سیکو یکی از برنده های شناخته شده و پیشرو در صنعت ساعت سازی جهان حساب می شه. شروع فعالیت های این شرکت به سال ۱۸۸۱ و گشایش فروشگاه ساعت و جواهر فروشی “کی. هاتوری” در ناحیه “گینزا” توکیو بوسیله “کینتارو هاتوری” برمیگرده.

این فروشگاه سنگ بنای یکی از بزرگترین شرکت های ساعت سازی جهان در آینده بود. یازده سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۲، هاتوری کارخانه ای با ۱۰ نفر کارگر رو تاسیس کرده و تولید ساعت با برند “سیکوشا” رو شروع کرد.

معرفی برند مطرح جهانی سیکو

در سال ۱۸۹۵، تولید ساعت های جیبی این شرکت شروع شد. در سال ۱۸۹۹ شرکت هاتوری تولید ساعت های زنگدار رو شروع کرد و پس از اون در سال ۱۹۰۲، ساعت های رومیزی و موزیکال هم وارد خط تولید این شرکت شدن. در سال ۱۹۱۲، هاتوری ایده تولید ساعت های مچی ساخت ژاپن رو تو ذهن می پروراند و یه سال بعد اولین ساعت مچی “لائورل” (Laurel) و البته اولین ساعت مچی که در ژاپن تولید شده بود، روونه بازار شد.

در سال ۱۹۲۴، برند سیکو که در زبون ژاپنی به معنی “موفقیت” و یا “نفیس” است به طور رسمی معرفی شد و پس از گذشت ۴۳ سال از زمان شروع فعالیت های هاتوری، اولین ساعت مچی سیکو تولید شد.

از اون زمان تا الان، پیشرفت های بسیاری در دنیای ساعت اتفاق افتاده، اما برخلاف تغییرات انجام شده، سیکو بازم یکی از قدرت های برتر در صنعت ساعت سازی جهان حساب می شه.

در سال ۱۹۵۶، سیکو اولین ساعت خودکوک ساخت ژاپن رو معرفی کرد. در سال ۱۹۶۴، سیکو اولین کرونومتر کوارتز در جهان رو معرفی کرد و به زمان سنج رسمی مسابقات المپیک تابستونی توکیو مبدل شد.

در سال ۱۹۶۸، سیکو اولین ساعت دیواری کوارتز جهان رو معرفی کرد. یه سال بعد، اولین ساعت مچی کوارتز هم از طرف این شرکت عرضه شد. سیکو “آسترون” (Astron ) در اون زمان قیمتی تقریبا برابر با یه خودرو نو داشت.

طی چند سال پس از اون هم سیکو چندین عنوان اولین دیگه رو به خود اختصاص داد که از اون جمله میشه به تولید اولین ساعت دیجیتال چند منظوره، تولید اولین ساعت LCD کوارتز با نمایشگر دیجیتالی شش رقمی و تولید اولین ساعت تلویزیونی در سال ۱۹۸۲ اشاره کرد. در سال ۱۹۸۵، اورینت و سیکو کارخانه ای رو طی یه سرمایه گذاری مشترک راه اندازی کردن.

از مجموعه های ارائه شده از طرف سیکو میشه به “ترسیا”، “لا گراند اسپورت” و “الیت” که شامل  “Sportura” ،  “Arctura”  و  “Coutura” می شن، اشاره کرد. خط تولید ساعت های این شرکت هم شامل “کینتیک پرپچوال”، “کینتیک کرونوگراف”، “کینتیک اتو ریلی”، “کینتیک”، “آنالوگ دیجیتال”، “کرونوگراف”، “فلایت کامپیوتر” و “پرپچوال کلندر” می شه. ساعت های مکانیکی سیکو از سیکو “سری ۵” تا “بل-ماتیک” و “گراند سیکو” شدیدا مورد توجه مجموعه داران قرار دارن.

در هفتم اکتبر ۲۰۰۵، موتور ساعت “اسپرینگ درایو” از طرف سیکو عرضه شد که نیروی لازم واسه ۷۲ ساعت کار واسه ساعت های مکانیکی و سه سال واسه ساعت های باتری دار کوارتز رو جفت و جور می کنه. نوآوری های سیکو بازم ادامه داشته و در سال ۲۰۱۲، “سیکو آسترون”، اولین ساعت خورشیدی GPSدار جهان روونه بازار شد.

عصر ایران