جوانسازی طبیعی پوست

توجه به تغییرات رنگ پوست عامل اصلی در جلوگیری از بیماریای درونیه و عامل مهم دیگه شناخت نوع پوست شماس. در بیشتر موارد پوست افراد رو میشه به چهار دسته متفاوت تقسیم کرد. هر نوع پوستی مراقبتهای خاص خود رو می خواد. مراقبتهایی که کار سختی هم نیس و انجام اون به سرحالی و چروک و پیر نشدن اون کمک می کنه.

دادنا: پوست یکی از بزرگترین محافظ های بدن در مقابل عوامل مریضی زا هستش و سد محکمی در مقابل باکتریا و مواد مضر محیط بیرونیه اما در صورت بی توجهی، کارکرد حفاظتی اون کم میشه.

به گزارش دادنا و به نقل از بخش سلامت سایت یاهو، پوست، آینه تموم نمای بیماریای داخلیه و این مریضی ها مشکلات خودشون رو روی پوست نمایان می کنن. از این رو توجه به تغییرات رنگ پوست عامل اصلی در جلوگیری از بیماریای درونیه و عامل مهم دیگه شناخت نوع پوست شماس. در بیشتر موارد پوست افراد رو میشه به چهار دسته متفاوت تقسیم کرد. هر نوع پوستی مراقبتهای خاص خود رو می خواد. مراقبتهایی که کار سختی هم نیس و انجام اون به سرحالی و چروک و پیر نشدن اون کمک می کنه. شکل های جور واجور پوست رو به چرب، خشک، معمولی و ترکیبی (جداسازی نشده) تقسیم بندی می کنن.

واسه تعیین نوع پوست ، صبح که از خواب بیدارمی شید دستمال خشکی رو روی پوست صورتتون بکشین. اگه دستمال چرب شد، پوستتون چربه. اگه روغن و چربی فقط در قسمت وسط دستمال جمع شد پوستتون ترکیبی یا مختلطه و اگه روی دستمال چربی دیده نشد پوستتون یا خشکه یا معمولی ، اگه بعد از کشیدن دستمال بر صورتتون احساس کردین پوستتون کشیده و خشک شد، پوستتون خشکه و اگه پوست صافه و انعطاف خود رو داره پوستتون از نوع معمولیه.

 

پوست معمولی

پوست معمولی بهترین نوع پوسته و همه آرزوی داشتن اون رو دارن. نرم ولطیف، با کشیدگی طبیعی با منافذ ریز که به سختی قابل رویت هستن، بدون لکه و قسمتای ناجور وتکه تیکه. پوست طبیعی، ظاهری صاف، نرم، ارتجاعی و صاف داره که نه چربه و نه خشک.

پوست معمولی هرچند به نوبه خود سالمه ولی احتیاج به مراقبت داره .هرگونه اهمال و غفلت ازاصول مراقبت پوست، با پا به سن گذاشتن منجربه چروکیدگی می شه. بهترین راه مراقبت از اونم به کار گیری کرمهای ضد آفتاب و بعضی وقتا به کار گیری لوسیونهای تقویت کننده و البته دقت در رژیم غذاییه.

پوست چرب

در این نوع پوست، منافذ درشتی دیده می شه و این نوع پوست گرایش به کلفت و درشت شدن بافت داره. این نوع پوست دارای غدد چربی بسیار فعالیه که موجب تولید روغن و چربی زیادتر از اندازه می شه و به پوست ظاهری براق و چرب و روغندار میده. پوسته های چرب، جوش و لکه جوشهای سرسیاه و سفید دیده می شه.

با نگه داری و مراقبت درست از پوستای چرب میشه اون رو تمیز نگه داشت و چربی اضافی اون رو تحتِ کنترل نگه داشت و دارای چهره ایی صاف و تمیز شد. به کار گیری صابونهای چربی بر و شتشوی دو تا سه بار در روز توسط صابون و آب ولرم و یا کمی داغ و هم اینکه زدن محلولای موضعی مانند “کلیندامایسین” بهترین روش واسه مراقبت از پوسته های چربه.

 

پوست خشک

برخلاف پوستای چرب ، پوست خشک بدون ترشح چربیه و یا غدد چربی اون خیلی کم کاره.راین ویژگی باعث سفتی و پوسته پوسته وخشک و شکننده شدن پوست می شه و رنگ چهره، خشک و کدر به نظر میاد. خشکی پوست با تابش نور خورشید، باد، بالا بودن دمای هوا، برخورد با تهویه مطبوع، کمبود مصرف آب و به کار گیری صابونای تند و شیمیایی بیشتر می شه. مراقبت درست و استفاده درست از اجناس می تونه پوست خشک رو مرطوب و هیدراته کرده و جون دهد و اندازه انعطاف و رطوبت اون رو بالا ببره. هم اینکه به کار گیری صابونهای مخصوص پوسته های خشک و به کار گیری کرم ضد آفتاب و کرمهای مرطوب کننده پوست راه حل خوبی واسه نگهداری از پوسته های خشکه.

۴ – پوست ترکیبی (جداسازی نشده)

بیشتر افراد، پوست ترکیبی دارن. یعنی بخشی از پوستشون چرب و بخشی خشکه معمولا نواحی پیشونی، بینی و چانه چرب و نواحی گونه، دور چشم و دور دهن خشک هستن. مراقبت از پوست و استفاده درست از اجناس و فراوردها کمک می کنه تا نواحی خشک رو مرطوب و هم اینکه چربی نواحی روغنی رو کنترل کنین تا پوستی متعادل داشته باشین. نگهداری از این جور پوسته ها تلاش بیتشتری می خواد چون باید حواستون همزمان به دوبخش مجزای پوست باشه. مراجعه به دکتر پوست و به کار گیری راهنمایی دکتر بهترین روش واسه نگه داری از پوسته های جداسازی نشده و ترکیبیه.

منبع: dadna.ir

جمع آوری: آلامتو

 

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

خواص ماسک عسل واسه پوست + روش درست کردن و استفاده

بازنشر جوش صورت زیبایی پوست سلامت پوست