هدف هر وبسمتر از خود، افزایش رتبه بندی سایته که این فقط با داشتن کاربران زیاد و ثابت عملی می شه. سایت شما دارای یه صفحه اصلی و چندین صفحه فرعیه. در این سایت، لینکای ورودی و خروجی هست. در اول لازمه بدونین که منظور از این دو لینک چیه:

۱-     لینک خروجی

منظور از لینکای ورودی، لینک هاییه که صفحه اصلی سایت شما رو به صفحات داخلی سایتتون برگشت میده.

۲-    لینک ورودی

و منظور مثل این لینکا، لینکایی هستن که سایتای دیگه رو به سایت شما رابطه میده.

حال وقتی که گوگل می خواید سایت شما رو رتبه بندی کنه، تموم لینکای ورودی و خروجی سایت رو بررسی می کنه و ان رو در رتبه بندی سایت موثر می کنه. حال شاید شما بخواین که بعضی از لینکا بر خلاف این که در ایندکس سایت شما دخالت دارن، در پیج رنک یا رتبه بندی سایت تاثیر نداشته باشن در این حالت باید ان لینکا رو نوفالو nofollow کنین.
نوفالو

منظور از نوفالو کردن لینک چیه؟

وقتی که شما از کد نوفالو در بعضی از لینکای خود استفاده می کنین، به گوگل دستور می دید که این لینک در رتبه بندی سایت شما موثر نباشه و جالبه بدونین که اگه لینک نوفالو، در گروه لینکای ورودی باشه پس در رتبه بندی سایتای دیگه هم تاثیری نداره واسه همینه که در زمان لینک دهی سایت به سایتای دیگه، باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کد نوفالو در لینک مورد نظر وجود نداشته باشه چون آشکارا سودی واسه شما نداره.

دلایل اهمیت به کار گیری کد نوفالو

اما شاید این سوال واسه شما پیش بیاد که دلیل ضرورت به کار گیری کد نوفالو در لینکا چیه. ما در این مقاله واسه شما دلایلی ارائه می کنیم که متوجه میشین به نفع شماس اگه بعضی لینکا رو نوفالو کنین:

۱-    بعضی وقتا لینکاتون به سایت اسپم، برگشت داده شده و این اتفاق دلیل تاثیر منفی در رتبه سایت شما میذاره در نتیجه این لینکا باید نوفالو شن تا اثر منفی اونا از رتبه بندی سایت شما حذف شه.
اسپم
۲-    بعضی وقتا، لینکای ورودی به شایت شما، از سایتایی هستن که اعتبار کمی دارن و در نتیجه وجود این لینک هاف اعتبار ساست شما رو کم می کنه پس این لنکا رو نوفالو کنین.

۳-    در بعضی از مقالات، شما انکرتکست استفاده می کنین. پس اگه دو انکرتکست به یه صفحه لینک می شن، یکی از انا رو نوفالو کنین