مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

به طور حتم هر وسیله و ابزار و یا هر شرایطی داری مزایا و محدودیت هایی است و نمی توان انتظار ایده آل بودن و بی عیب و نقص بودن آنها را داشت. به همین دلیل در اینجا به توضیح مختصری از مزایا و محدودیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم.

جذب مخاطب:

شبکه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مخاطبان هدف را جذب و روابط تعاملی با مشتریان را توسعه دهند.

هزینه:

در مقایسه با سایر شکلهای بازاریابی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی رایگان می باشند و یا هزینه ی بسیار کمتری دارند. زیرا، ایجاد یک حساب کاربری، ارسال پیام و اشتراک گذاری انواع پست ها، رایگان می باشد و به همین خاطر توانسته اند افراد بسیار زیادی را شیفته خود نمایند.

محدودیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی

ریسک:

با توجه به ماهیت جامعه شبکه های اجتماعی، کسب و کارها باید از خطرات آگاه باشند. یک پیام منفی توسط یک مشتری، کارکنان سابق یا رقیب (خواه درست یا غلط) می تواند به طور جدی به شهرت یک کسب و کار آسیب برساند. حتی یک پست بی ضرر می تواند به یک فاجعه روابط عمومی تبدیل شود. برای مثال، در سال ۲۰۱۲ مک دونالد تلاش کرد تا با ارسال یک توییت تحت برچسب “#McDStories” (داستانهای مک دونالد) با مشتریان خود از طریق جامعه شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کند. مشتریان نیز با ارسال داستان های ترسناک مانند پیدا کردن ناخن در همبرگر یا بستری شدن برای مسمومیت غذایی پس از خوردن مک دونالد به این توییت پاسخ دادند. پس برای استفاده از این شبکه های اجتماعی به این نکات نیز باید توجه و دقت فراوان داشت. با این حال، بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی بازاریابی است که بسیاری از شرکت های کوچک می توانند از آن بهره مند شوند، اگر فقط برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد افکار و دیدگاه های مشتریان درباره برند و خدماتشان باشد و همچنین معرفی و ارائه محصولات و خدماتشان به آنان. به طور کلی اهداف اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارتند از ایجاد یک پایگاه مشتری در کسب و کار و ایجاد شهرت و اعتبار شرکت.

زمان:

مشکل اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی از دیدگاه تجاری این است که می تواند به طور باور نکردنی وقت گیر باشد. کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی ، امور ضربتی نیستند، آنها باید در طول زمان پرورش داده شوند و با صرف و وقت و حوصله و بکارگیری انواع ترفندهای جالب، به جذب اعتماد مخاطبان در طول زمان بپردازند. در حالیکه کسب و کارهای بزرگ مانند دل، مایکروسافت و HP از این نوع بازاریابی به طور موثر استفاده می کنند، ولیکن دارای انواع بودجه های بازاریابی نیز هستند که به آنها اجازه می دهد تعدادی از کارکنان را برای انجام و مدیریت کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص دهند، امکانی، که بسیاری از شرکت های کوچک ندارند.

تبلیغات مستقیم در رسانه های اجتماعی جواب نمی دهند: کسب و کارها با بهره گرفتن از شبکه های اجتماعی می خواهند به فروش محصولات یا خدمات خود بپردازند. اما همانطور که تبلیغات آشکار و پر سر و صدا و زیاده از اندازه در رسانه های اجتماعی در اغلب موارد مخاطبان مورد نظر خود را نسبت به خود بی اعتنا و بی انگیزه می کند یا حتی آنها را از اجتماع خاصی که در حال تلاش برای نفوذ به آن هستند، دور کرده اند. کسب و کار ها باید از فرم های ظریف تر و مناسب تر تبلیغ در رسانه های اجتماعی استفاده کنند. برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور موثر، کسب و کارها باید به عنوان اعضای جامعه رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شوند، که مایل به تعامل با سایر اعضا می باشند.

ابزار مدیریت سوشال مدیا

همان‌طور که گفتیم، این ابزارها به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا از طریق راه‌های خلاقانه‌ای با مخاطبان در ارتباط باشند و همچنین نتایج تلاش‌هایشان را بررسی کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ابزارها می‌پردازیم:

Iconosquareبا بهره گرفتن از این ابزار به‌راحتی می‌توانید اینستاگرام خود را مدیریت کرده و داده‌ها را آنالیز کنید و با بهره گرفتن از نتایج به‌دست‌آمده، اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این ابزار، ارائه اطلاعات جالب در مورد آمار فعالیت رقبای شما در اینستاگرام است. استفاده از این ابزار برای ۱۴ روز رایگان است.

Bufferاین ابزار در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و در زمان کمی توانست به یکی از ابزارهای رایگان مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. استفاده از این ابزار بسیار ساده و اصطلاحاً user- friendly است به‌گونه‌ای که هرکسی بدون داشتن مهارت خاص، می‌تواند از آن استفاده کند. با بهره گرفتن از این ابزار می‌توانید محتوای موردنظر را توسط یک داشبورد مرکزی در چندین شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این ابزار برای مدیریت توئیتر و LinkedIn پیشنهاد می‌شود. شروع استفاده از این ابزار رایگان است و برای اطلاع بیشتر در مورد تعرفه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

Hootsuiteاین ابزار معروف‌ترین و ساده‌ترین ابزار در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با کمترین هزینه از طریق آن می‌توانید محتوای یکسان را در چندین شبکه اجتماعی به‌طور هم‌زمان پست کنید. این ابزار به دلیل سیستم آنالیز و گزارش دهی قوی موردتوجه بازاریابان واقع شده است.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات می باشد. البته هرچند که اطلاعات بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال، هنوز در آکادمی ها غالب است. اما واژه بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر دو طیف شاغلین در این حرفه و محققین بسیار محبوب است. اکثر پلت فرم های رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیل داده ها هستند. بطوریکه شرکت ها را قادر می سازد تا، پیشرفت، موفقیت و تعامل با کمپین های تبلیغاتی را پیگیری کنند .

تمام پلت فرم های شبکه های اجتماعی نمی توانند برای کسب و کار شما مناسب باشد!

البته به این معنا نیست که کسب و کار هرچند کوچک شما به منظور تبلیغ کالا و خدماتش، نمی تواند از آن ها بهره مند گردد! حتی ممکن است کسب و کارتان به گونه ای باشد که شما توانایی هزینه کردن برای تبلیغ محصولات و خدماتتان را به کمک یک شرکت تبلیغاتی داشته باشید، اما این هم به تنهایی ایده ی مناسبی نیست. باز هم شما نیاز دارید که در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، زیرا مشتری های مختلف هرکدام طبق سلیقه و نیازشان از یک سری از شبکه های اجتماعی مکررا استفاده می کنند. همانند سایر انواع بازاریابی، کسب و کارهای کوچک نیاز دارند تمرکزشان را برای رسیدن به مشتریان بالقوه، بر روی تلاشهای بازاریابی شبکه های اجتماعی و پولشان قرارد دهند. هیچ نقطه ای برای هزینه کردن وقت و پول در ترویج کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی نیست که مشتریان شما از آن استفاده نکنند.


شبکه های اجتماعی می توانند منبع عظیمی از فرصتهای دیده شدن و گسترش یافتن کسب و کارها باشند تا بتوانند برند خود را به صورت آنلاین به جمع زیادی از مخاطبان معرفی کنند. اما این نمی تواند به این معنی باشد که شما باید الزاما در تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. با توجه به تنوع و گستردگی شبکه های اجتماعی و با علم به اینکه هرکدامشان شرایط و ویژگیهای مخصوص به خودشان را دارند و طیف خاصی از اجتماع را در برمی گیرند، شما می توانید با کمی مطالعه و تحقیق راجع به انواع پلت فرم های شبکه های اجتماعی، بهترین و مناسب ترین گزینه ها با شرایط کسب و کار خود را برای حضورتان در این عرصه انتخاب کنید تا بتوانید در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه شاهد بیشترین بازدهی در کسب و کار خود باشید.

در اینجا ده روش برای بردن حضور شما به سطح بعدی در اینستاگرام آورده شده است.

۱٫ایجاد یک پروفایل تجاری

ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام اولین قدم اساسی است. شما می توانید تصویر و مارک تجاری و قیف فروش خود را به روشی که با پروفایل شخصی تفاوت داشته باشد بسازید.

برای تغییر از یک نمایه شخصی به یک حساب کاربری حرفه ای ، این مراحل آسان را دنبال کنید .

پس از تجاری کردن پروفایلتان ، می توانید:

  •  ، که بازدید کنندگان و دنبال کنندگان می توانند برای برقراری ارتباط با شما و یا انجام کار با شما بر روی آن ها ضربه بزنند .
  • یک نشان تأیید صحت از اینستاگرام خود کسب کنید.
  • به داده های زمان واقعی دسترسی داشته باشید تا بدانید که چقدر محتوای شما برای پیج تان مفید بوده است.
  • کمپین های تبلیغاتی راه اندازی و پیگیری کنید.

۲٫به بیوگرافی اینستاگرام خود اهمیت دهید

اگر می خواهید نمایه اینستاگرام شما برای کاربران جذاب باشد ، باید نسبت به بیو فعلی تان تجدید نظر کنید. با داشتن ۱۵۰ کاراکتر یا کمتر و یک لوگو ، باید جوهر نام تجاری خود را خشک کنید: چه کسی هستید ، چه پیشنهادی دارید و چرا متفاوت هستید.

برخی از پیج ها از بیو های ساده و کوتاه استفاده می کنند و با اینکار سعی در ایجاد علاقه دارند. SeatGeek و Patagonia از چند کلمه بیشتر استفاده نمی کنند اما ایده های بزرگی را منتقل می کنند.

مانند Sabra و HelloFresh ، می توانید از بیو خود برای تبلیغ مسابقات ، معاملات ، راه اندازی محصول و موارد دیگر استفاده کنید.

اگر یک برند در حال ظهور هستید ، برای به دست آوردن اعتماد لازم باید معتبر و قابل اطمینان به نظر برسید.

نشان تأیید شده در اینستاگرام می تواند در این زمینه کمک کند.(تیک آبی). توصیه می کنیم برای تیک آبی اینستاگرام اقدام کنید.

تبلیغات اینستاگرام

  1. کاربری را آسان کنید

محتوای قابل خرید برای بازاریابان اینستاگرام یک امر ضروری است. اگرچه پرداخت درون برنامه به طور گسترده ای در دسترس نیست (هنوز در ایالات متحده به صورت آزمایشی در حال اجرا است) ، می توانید محصولات خود را روی عکس ها ، فیلم ها و استوری های اینستاگرام برچسب گذاری کرده و محصولات خود را در حدود ۲۰۰ میلیون بازدید کننده در اینستاگرام روزانه از طریق اکسپلور در معرض دید همگان قرار دهید.

در آینده ، شما ممکن است بتوانید پست های فروشگاه را به عنوان تبلیغات پولی در اینستاگرام تبلیغ کنید.

اگر در زمینه سلامتی و زیبایی ، غذا و نوشیدنی یا تجارت بلیت فروشی هستید ، اکنون می توانید یک دکمه Action به پروفایل تجاری خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند بدون خارج شدن از اینستاگرام یک قرار ملاقات ، رزرواسیون یا خرید بلیط استفاده کنند.

 

۴٫از خلاقیت خود استفاده کنید

امکانات خلاقانه در اینستاگرام بی حد و حصر است. با آزمایش در مورد انواع ارسال ، گزینه های رسانه ای و ابزارهای ویرایش ، می توانید به راحتی روال محتوا خود را تکان داده و تصویر خود را تازه کنید.

نکاتی درباره ی بازاریابی اینستاگرام و فوت و فن های افزایش فالوور

استوری اینستاگرام چیست؟

چه کار هایی با استوری در اینستاگرام میتوان انجام داد؟

هشتگ # چیست؟

اگر در اینستاگرام با اقتدار حضور نیابیم،چه میشود؟

زوایای محتوای جدید را امتحان کنید

فالوور های خود را بررسی کنید ، از آنها بخواهید که سوالات خود یا نظرات خود را در مورد پست ها ارسال کنند. به پشت صحنه بروید ، محصولات آزمایشی را تجربه کنید و یا از طریق آموزش های مرحله به مرحله با کاربران همگام شوید.

مطالب مورد نظر خود را در مورد یک موضوع مهم به اشتراک بگذارید ، یا محتوای دنبال کنندگان خود را به اشتراک بگذارید. داستانهایی بگویید که حیرت آور یا الهام بخش هستند. هر کاری را که متناسب با مخاطب و برند شما باشد انجام دهید.

رنگ و جلوه های ویژه را آزمایش کنید

از فیلترهای زیبا استفاده کنید تا به عکس هایتان ظاهری خاص و جذاب بدهید. با ویژگی های جذاب ویرایش تصویر استوری اینستاگرام مانند استیکر ها ، گیف ها و … جذابیت محتوا را بالا تر ببرید. سعی کنید هر پست را چشم نواز و منحصر به فرد خود قرار دهید.

از آخرین ویژگی ها و ابزارهای ویدیویی استفاده کنید. وقتی ویدیوی جدید IGTV را بارگذاری می کنید ، ۱۵ ثانیه اول در فید شما قابل مشاهده خواهد بود. برای فیلم های طولانی تر ، می توانید پیش نمایش ۶۰ ثانیه ای را در فید خود به همراه یک دعوت نامه برای تماشای کل ویدیو ارسال کنید. اگر ویدیوی شما بخشی از یک سریال است ، بینندگان می توانند برای مشاهده قسمت های دیگر روی نام این سری ضربه بزنند.

 

  1. از قابلیت های استوری استفاده کنید

استوری های اینستاگرام شامل عکس و یا ویدیویی کوتاه است که فالوور ها می توانند طی ۲۴ ساعت در بالای [tie_tooltip text=”فید در اینستاگرام اولین صفحه‌ای است که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید. در حقیقت این فید در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود” gravity=”n”]فید اینستاگرام[/tie_tooltip] خود مشاهده کنند. استوری ها ممکن است حاوی متن ، پیوندها و حتی گیف باشند.

ویژگی جدید Stories Layout پنج گزینه طرح جدید با چند فریم را ارائه می دهد. و البته ، تعداد زیادی برنامه عالی ویژه استوری برای iOS و Android وجود دارد.

استوری ابزاری جذاب و درگیر کننده مخاطب است،از آن خوب بهره ببرید.

خرید فالوور- گلدفالوور

با استوری می توانید:

  • مخاطب را به یک پست یا یک محصول هدایت کنید
  • برای پاسخ به سوالات و به اشتراک گذاشتن پاسخ های خود از ویژگی “Ask me a question” استفاده کنید
  • نظرسنجی ایجاد کنید تا نظر کاربران را در مورد محصولی بدانید

همچنین می توانید هایلایت های استوری (که دیگر مهلت آن ۲۴ ساعت نیست) را در صفحه نمایه خود قرار دهید. هایلایت های استوری به خوبی می تواند معرف صفحه شما برای بازدید کنندگان جدید باشد.

اینستاگرام نکات ارزشمندی را برای استفاده بیشتر از استوری ها ارائه می دهد :

  • با فیلترها و ابزارهای ترسیم و همچنین ابزارهای ویرایش ویدئو مانند بومرنگ ( با جلوه های SloMo ، Echo و Duo ) و Hyperlapse استوری را آزمایش کنید .
  • به محدودیت ۲۴ ساعته تکیه کنید. یک پیشنهاد را ارائه دهید ، تا مردم درباره از دست دادن آن هراس داشته باشند.
  • از صدا غافل نشوید. بینندگان را با یک تجربه چند حسی تحت تاثیر قرار دهید.

مطمئن نیستید که چگونه با استوری اینستاگرام شروع کنید؟ مقاله ی ما را در این زمینه مطالعه کنید:

خرید فالوور ارزان اینستاگرام

۶٫یک تقویم محتوا ایجاد کنید

پیشرفت مداوم مستلزم انضباط بازاریابی است. از یک تقویم محتوا برای سازماندهی پست ها و برنامه ریزی آنها از قبل استفاده کنید.

مضامین (تم) را مشخص کنید

مضامین می توانند فصلی باشند ، رویدادها یا روندهای فعلی را منعکس کنند ، یا روی سبک زندگی و / یا ارزشهای مخاطبان هدف شما منعکس شوند.

قالب های مناسب را انتخاب کنید

بررسی کنید که آیا استوری ، پست و یا تبلیغات مناسب محتوا گذاری هستند یا که ترکیبی از آن ها

منتظر نوشتن کپشن ها نباشید

شما باید همیشه آماده ارسال باشید ، حتی اگر برنامه زمانی انتشار شما به نتیجه نرسد.

به زمان بندی توجه کنید

برنامه های مربوط به زمانبندی را بر اساس میزان زمان برای تولید محتوا و مناسب ترین زمان برای انتشار برنامه ریزی کنید.

گردش کار را ایجاد کنید

یک بخش اختصاصی از وقت را برای اینستاگرام اختصاص دهید ، یا تعداد پست های روزانه را تعیین کنید – هر آنچه که برای تیم و منافع تجاری شما مناسب است.

  1. دسترسی خود را با هشتگ و مکان جغرافیایی گسترش دهید

کاربران اینستاگرام با استفاده از هشتگ (#) محتوا را جستجو می کنند . آنها همچنین می توانند هشتگ ها را دنبال کنند.

با درج هشتگ مربوطه (حتی روزانه ) در شرح حال و نشرهای پست خود ، شما بسیاری از فالوور های جدید را در معرض نام تجاری و محصولات خود قرار می دهید.

اگر در کار تجارت آجر و ملات هستید که سعی در دسترسی به کاربران منطقه خود دارید ، استفاده از تگ های جغرافیایی می تواند به شما در ایجاد ارتباطات محلی کمک کند.

۸٫برای پیگیری تعامل ، از Insights استفاده کنید

صفحه Insights شما ، که می توانید از طریق نمایه خود به آن دسترسی پیدا کنید ، نمای مفصلی از نحوه عملکرد محتوای شما ارائه می دهد. Insights برای استوری ها حداکثر تا ۱۴ روز پس از نمایش استوری ها در دسترس است.

محتوا

این برگه محبوب ترین پست های برند شما را نشان می دهد (مطابق با کل بازدید ها). همچنین می توانید معیارهایی از جمله بازدید های کل و کاربران جذب شده از پست مورد نظر را را مشاهده کنید.

فعالیت

در اینجا ، بازدیدهای نمایه ، کلیک شده ها روی وب سایت و اطلاعات مربوط به مکان و چگونگی یافتن مطالب توسط کاربران را پیدا خواهید کرد.

مخاطبان

این برگه اطلاعات مربوط به فالوور های شما را ارائه می دهد (اگر حداقل ۱۰۰ فالوور داشته باشید). جنس ، سن و مکان آنها را خواهید شناخت.