اگه از کاربران سیستم عامل اندروید باشین، شاید از امتیازات زیادی که می تونین با روت کردن گجت تون بدست بیارین آگاهید. هر چند شاید روت کردن اسمارت فون اندرویدی، گارانتی شما رو باطل و بعضی پردازهای تلفن شما رو از جا در آورد تر کنه، اما دسترسیایی که به لطف روت به بعضی فایلای سیستم عامل یا اپلیکیشنای جور واجور آماده می شن، همیشه کاربران اندروید رو به انجام این عمل تشویق می کنه.

ضبط، ذخیره و بازیابی مکالمات اپلیکیشن اسکایپ هم از اون دسته فایده هایی است که کاربران گجتای روت شده از اون بهره مند می شن. این ویژگی واسه خیلی از کاربران اون قدر مهمه که فقط به خاطر همین، اقدام به روت کردن تلفن هوشمندشون می کنن، اما اون دسته آدمایی که علاقه ای به این کار ندارن و خطرات احتمالی اونو قبول نمی کنن باید چه کنن؟

واسه این دسته از کاربران مطلبی آموزشی آماده کردیم که بتونن بدون روت کردن تلفن شون از این توانایی بهره بگیرن. پس اگه می خواین مکالمات اسکایپ رو ذخیره کنین اما تمایلی به روت کردن اسمارت فون خود ندارین، در ادامه با سایت ما همراه باشین.

قبل از گذروندن مراحل زیر، در نظر داشته باشین که بهتره از اطلاعات دیوایس خود یه نسخه پشتیبان جفت و جور کنین. هر چند احتمال اتفاق حادثه درزمان مراحل این آموزش بسیار کمه،  اما ما اصلا دلمون نمی خواد که اطلاعات حیاتی شما از دست برن.

قدم اول: فعال سازی USB Debugging

قبل از هر چیزی لازمه گزینه USB Debugging رو در سیستم عامل خود فعال کنین. دسترسی و فعال سازی این گزینه فقط در شرایطی شدنیه که تنظیمات پیشرفت دهنده رو فعال کرده باشین.

واسه فعال سازی تنظیمات پیشرفت دهنده، باید گزینه Build Number رو در تلفن خود، هفت بار بفشارید. این گزینه در منوی Settings، تب About Phone و زیر شاخه Software info پیدا میشه، هر چند ممکنه براساس برند تلفن شما این راه کمی فرق داشته باشه.

حالا که تنظیمات پیشرفت دهندگان رو فعال کردین، در منوی اصلی تنظیمات، می تونین گزینه Developer Options رو پیدا کنین. در این قسمت، کافیه گزینه USB Debugging رو تیک بزنین تا این توانایی واسه شما فعال شه.

قدم دوم: دانلود و نصب اپلیکیشن Recordable

در این مرحله از این روند لازمه اپلیکیشن Recordable رو هم روی رایانه شخصی و هم روی اسمارت فون اندرویدی تون نصب کنین. نسخه دسکتاپ و اندروید این اپلیکشن رو می تونین از لینکای زیر دریافت کنین. بعد از دانلود و نصب هر دو اپلیکیشن، به سراغ قدم بعدی برید.

Recordable

  • Recordable
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Invisibility LTD
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۱۰٫۶ مگابایت

دانلود

دسکتاپ

قدم سوم: نصب درایورهای مخصوص

اپلیکیشن نصب شده رو روی رایانه و تلفن خود اجرا کنین. دقت کنین که تا وقتی که از شما درخواست نشده اصلا اسمارت فون خود رو با کابل USB به رایانه وصل نکنین. دستورالعملای اپلیکیشن دسکتاپ رو دنبال کنین تا اپ مقدمات لازم رو بکنه و درایورای مخصوص اندروید روی سیستم شما نصب شه.

قدم چهارم: اتصال دستگاه اندرویدی به دسکتاپ

پس از طی شدن مراحل بالا، وقتی که از شما در خواست می شه، موبایل خود رو به رایانه تون وصل کنین. پس از مدت زمان کمی، اپلیکیشن Recordable آماده به کار می شه و حالا می تونه هرگونه صدای ورودی و خروجی از دستگاه اندرویدی شما رو ضبط کنه.

قدم پنجم: راه اندازی اپلیکیشن واسه ذخیره سازی مکالمات Skype

واسه ذخیره تماسای اسکایپ، لازمه هر بار قبل از لانچ اسکایپ، وارد اپ Recordable شید و در نوار وسیله بالای اپلیکیشن، کلید Record رو بفشارید. حال پس از سوییچ کردن به یه اپلیکیشن دیگه، Recordable به صورت به طور کامل خودکار عملیات ذخیره سازی صدا و تصویر رو شروع می کنه. با برگشتن دوباره به Recordable، روند ذخیره سازی ویدیو متوقف می شه.

اینم بگیم در لیست تنظیمات این اپلیکیشن، می تونین عوامل کیفیت صدا و تصویر، مثل رزولوشن و بیت ریت رو تنظیم کنین. گزینه Countdown هم در صورت فعال سازی، معطلی ای ۵ ثانیه ای قبل از شروع به ذخیره سازی ویدیو بوجود میاره. اگه از نسخه مجانی این اپ استفاده می کنین، لوگوی اون روی همه فایلاتون نقش خواهد بست. واسه حذف این لوگو باید اپلیکیشن رو به نسخه کامل پیشرفت بدین.

هم اینکه، هرچند که پس از یه بار راه اندازی این اپلیکیشن به کمک اپلیکیشن دسکتاپ دیگه احتیاجی به اتصال اسمارت فون به رایانه واسه ذخیره ویدیو دارین، اما در صورت راه اندازی دوباره موبایل، باید دوباره مراحل بالا رو طی کنین.

Recordable می تونه هر گونه صدا و تصویری رو ذخیره کنه و تنها مخصوص اسکایپ نیس، بلکه واسه ضبط مکالمات فیسبوک و هنگ آوتز هم می تونین از این اپ استفاده کنین.

اگه هرگونه سوال یا مشکلی در مورد این آموزش دارین، اونو در قسمت نظرات با ما در میان بذارین و واسه بقیه ترفندا و آموزشای اندروید و iOS، سایت ما رو دنبال کنین.