فروشگاه اپلیکیشن سیستمای دلیلی مثل OS X به کاربران شون این اجازه رو میده که چندین اپلیکیشن رو به صورت هم روند دانلود و نصب کنن. اما این روند روی سیستم عامل ویندوز کمی سخت تره و کاربران این سیستم عامل شاید اپلیکیشنای دلخواه شون رو یکی یکی دانلود و بعد نصب می کنن. اما اگه ویندوز تون رو بروزرسانی کردین و چاره ای ندارین که همه اپلیکیشنای تون رو از اول دانلود و نصب کنین، این روند وقت بسیار خیلی از شما می گیره.

در این مقاله می خوایم به شما روشی واسه نصب سریع اپلیکیشنا معرفی کنیم. لازم نیس که یکی یکی اپای تون رو دانلود و نصب کنین، بلکه می تونین با دنبال کردن روشای معرفی شده در ادامه این مقاله در وقت خود خیلی صرفه جویی کنین.

نصب چندین اپلیکیشن با Ninite

Ninite سرویس محبوبیه که به کاربرانش اجازه میده چندین برنامه و اپلیکیشن جور واجور رو از راه یه اپلیکیشن واحد دانلود و نصب کنن. احتیاجی نیس که چندین و چند اپلیکیشن رو یکی یکی دانلود کنین، کافیه اپای دلخواه تون رو به Ninite معرفی کنین تا این سرویس اونا رو دانلود و نصب کنه. خود این سرویس به صورت به طور کامل خودکار روند نصب همه اپا رو انجام میده، از نصب تولبارا و دیگه بدافزارا دوری می کنه و سر کاربر رو هم با اعلانات جور واجور درد نمی آورد. اگه سیستمی جدید راه انداختین، Ninite روش بسیار خوبی واسه نصب اپلیکیشنای دلخواه تون رو پیش روی شما میذاره.

بزرگ ترین مشکل این سرویس اینه که از همه اپلیکیشنا پشتیبانی نمی کنه. شاید نیاز به اپلیکیشنی داشته باشین که در لیست این سرویس موجود نیس، اون گاه مجبور به دانلود اون به صورت جداگونه میشین. مثلا به دلیل شکایت Adobe یه چند وقت پیش نرم افزار فلش از لیست این سرویس حذف شد و کاربران مجبورند که اونو جداگونه از بقیه منابع دانلود کنن. با این حال Ninite از بیشتر اپلیکیشنای معروف مثل کروم، فایرفاکس، اسکایپ، آیتونز، ایشون ال سی، سیلورلایت، پینت.نت، اپن آفیس، نرم افزارای امنیتی مایکروسافت و ۷-Zip پشتیبانی می کنه.

کار با این سرویس بسیار ساده س!. کافیه در وبگاه اون، اپایی که در نظر دارین رو انتخاب کنین. فایل نصبی واسه شما آماده دانلود می شه. کافیه اونو دانلود و اجرا کنین تا همه اپایی که قبلا انتخاب کرده بودین نصب شن. اگه این فایل نصب رو دوباره اجرا کنین همه اپای تون به آخرین نسخه پیشرفت پیدا می کنن.

به کار گیری اپای پرتابل

با تکیه کردن به اپای پرتابل می تونین کار راه اندازی اپای مورد نظر تون رو سریع تر انجام بدین، چون که این اپا احتیاجی به نصب ندارن. می تونین اونا رو در فضای ابری و یا یه حافظه جانبی ذخیره کنین و موقع نیاز، اونا رو به حافظه سیستم خود انتقال بدین. حتی تنظیمات این اپا هم همراه با فایلای شون به سیستم جدید شما انتقال پیدا می کنن، پس احتیاجی ندارین که دوباره اونا رو از نو تنظیم کنین.

ایجاد تنظیمات ریکاوری شخصی

اگه از کاربران ویندوز ۸ و یا نسخه های جدید تر این سیستم عامل هستین، می تونین از فایلای تون ایمیج جفت و جور کنین و هنگام بروزرسانی ویندوزتان با به کار گیری این ایمیجا، فایلا تون رو احیا کنین. به لطف این ویژگی ویندوز می تونین هنگام پیشرفت سیستم عامل، فایلای اضافی و غیر به درد بخور رو خیلی راحت پاک کنین، بدون این که خطری مواجه اپلیکیشنا و فایلای لازم تون شه.

در این مقاله به توضیح کلی این روش اکتفا می کنیم. در مقاله های بعدی با ذکر جزئیات بیشتر، به شما کمک می کنیم که با جفت و جور ایمیجای شخصی از اپلیکیشن هاتون اونا رو خیلی راحت بازیابی کنین.

بازیابی اپلیکیشنا از یه پشتیبان کامل

restore-system-image-on-windows-8.1-w600

در قسمت قبلی می تونستید از فایلایی خاص نسخه بکاپ جفت و جور کنین، اما با به کار گیری این روش میتونین که از همه فایلای سیستم تون، از درایورا و اپلیکیشنای نصب شده گرفته تا فایلای شخصی، نسخه پشتیبان جفت و جور کنین. واقعا سیستم پشتیبان گیری ویندوز ایمیجی از همه سیستم عامل تون جفت و جور می کنه. این ایمیج بعدا می تونه واسه برگردوندن ویندوز تون به وضعیتای قبلی استفاده شه.

دقت کنین که نمی تونین از ایمیجای جفت و جور شده به وسیله این روش در سیستمای دیگه استفاده کنین، چون که فرق سخت افزار میان دو رایانه و یا لپ تاپ می تونه به قطعات سخت افزاری و یا درایورهایشان آسیب وارد کنه. اما اگه فقط می خواین رایانه خود رو به وضعیت قبلی برگردونین، این روش می تونه به درد بخور تر از نصب دوباره ویندوز باشه.

البته این روش مشکلات خود رو هم داره. ممکنه اپلیکیشنای ذخیره شده در ایمیجا زیادتر از اندازه قدیمی باشه و اون گاه باید وقت زیادی رو به بروزرسانی اونا اخصاص بدین که خیلی فرقی با نصب دوباره شون نداره. در این صورت شاید نصب دوباره ویندوز راه حل بسیار بهتری باشه، پس تلاش کنین که همیشه بکاپای بروز جفت و جور کنین.

دیگه چه راه هایی واسه نصب سریع اپلیکیشن ها پس از بروزرسانی ویندوز می شناسین؟ اونا رو در بخش نظرات با ما و بقیه کابران سایت ما در میان بذارین.