هزینه عمل کیست مویی در بیمارستان خصوصی چقدر است؟ آیا هزینه جراحی کیست از درمان با لیزر کم‌تر است؟ چه روش‌های درمانی برای عارضه کیست مویی وجود دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. کیست مویی یک عفونت شایع است که بر اثر بازگشت موها به داخل پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به بروز عفونت شود. هزینه عمل کیست مویی در بیمارستان دولتی و خصوصی با یک دیگر متفاوت است. اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش‌های متعددی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ درمان با عمل جراحی، لیزردرمانی، درمان خانگی و درمان با کمک دارو.
یکی از سوالاتی که معمولا از سوی افراد بیماران پرسیده می‌شود این است که عمل کیست مویی با لیزر بهتر است یا عمل جراحی؟ جراحی این عارضه به دو صورت باز و بسته صورت می‌گیرد که روش‌های قدیمی و سنتی به شمار می‌روند. در جراحی باز به اندازه کیست مویی حفره‌ای ایجاد می‌شود که به مرور جای این حفره پر می‌شود اما در جراحی بسته با تکنیک‌هایی خاص برش می‌خورد که می‌توان حفره را با کمک بخیه بست. در روش درمان با لیزر نیز بدون هیچ برش و زخمی در ناحیه می‌توان کیست مویی را به طور کامل تخلیه کرد؛ از همین‌رو می‌توان این روش را روشی بهتر و کم عارضه‌تر برای درمان دانست.
هزینه عمل کیست مویی با لیزر با توجه به اینکه این شیوه درمان تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرد ممکن است کمی بیشتر باشد؛ برای اطلاع دقیق از هزینه باید از پزشک خود سوال کنید. از مزیت‌های درمان این عارضه با کمک لیزر می‌توان به کوتاه بودن دوره نقاهت، عدم ایجاد برش و عفونت و همچنین عدم نیاز به بیهوشی اشاره کرد.

هزینه عمل کیست مویی و روش‌های درمان آن

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک سوارخ و یا حفره کوچک در پوست است که در صورت بسته شدن مجرای این سوراخ‌ها، ترشحات چرکی داخل آن‌ها تجمع کرده و باعث بروز آبسه و یا کیست می‌شود. افراد مبتلا به این عارضه معمولا با شکایت درد و ترشح در نواحی مقعد به پزشک مراجعه می‌کنند. این کسیه مویی کوچک معمولا در انتهای ستون فقرات و در فاصله دو باسن کمی بالاتر از مقعد ایجاد می‌شود.
افرادی که بین 16 تا 26 سال سن دارند احتمال بیشتری وجود دارد که به این عارضه مبتلا شوند؛ با این حال کیست مویی در مردان نسبت به زنان شایع‌تر است. این کیست‌های مویی در ابتدا بدون هیچ‌گونه علائمی بروز می‌کنند اما هنگامی که عفونی می‌شوند، یک یا چند از علائم زیر در فرد بروز می‌کند:

  • احساس درد در ناحیه مقعد و قرمزی پوست
  • ترشح چرک با بوی بد
  • ایجاد عفونت، تب و لرز و حالت تهوع
  • احساس درد در هنگام نشستن و یا لمس کردن ناحیه متورم

هزینه عمل کیست مویی با توجه به روش‌های درمانی این عارضه تعیین می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

عمل کیست مویی با لیزر بهتر است و یا عمل جراحی؟

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم، کیست مویی اغلب در انتهای ستون فقرات و در فاصله میان دو باسن بروز می‌کند. در اثر عواملی ممکن است رشد مو تمایلی به بیرون از بدن نداشته باشد. در این صورت مویی که زیر پوست قرار می‌گیرد، ممکن است به عنوان یک عضو بیگانه تلقی شود و سلول‌های ایمنی واکنش طبیعی و دفاعی خود در مقابل این مو را شروع می‌کنند! در صورت عفونت، یک آبسه و یا کیست مویی دردناک ایجاد می‌شود که می‌توان آن را از طریق روش‌های مختلفی درمان کرد.
روش‌های مختلفی برای درمان کیست مویی وجود دارد که بهترین روش از سوی پزشک با توجه به فاکتورهایی چون محل بروز کیست، اندازه آن و همچنین میزان گسترش عفونت تعیین می‌شود. از همین‌رو هزینه عمل کیست مویی با توجه به روش درمانی که پیش گرفته می‌شود، متغیر است. روش‌های درمان این عارضه عبارتنداز:

  • درمان با عمل جراحی
  • درمان کیست مویی با لیزر
  • درمان دارویی
  • درمان خانگی

درمان‌های خانگی و دارویی می‌تواند در کوتاه مدت از پیشرفت این عارضه جلوگیری کند. اما برای درمان قطعی آن باید حتما به پزشک مراجعه کنید. درمان قطعی کیست مویی معمولا به روش عمل جراحی و یا لیزر صورت می‌گیرد.

هزینه درمان کیست مویی با عمل جراحی

جراحی کیست مویی با دو روش باز و بسته امکان پذیر است. در روش عمل جراحی باز، جراح با چاقوی کیست مویی ناحیه را برش داده و پس از خارج کردن کیست مویی با گذاشتن گاز استریل حفره به وجود آمده را پر می‌کند. دقت داشته باشید که در جراحی به روش باز برش ایجاد شده بخیه نمی‌خورد و حفره‌ای که برای خارج کردن کیست مویی ایجاد شده است باقی می‌ماند که به تدریج پر می‌شود.
اما در جراحی به روش بسته، جراح برش خاصی در این ناحیه ایجاد می‌کند که پس از خارج کردن کیست مویی می‌تواند حفره ایجاد شده ناشی از خارج کردن کیست را با بخیه ببندد. هزینه عمل جراحی به روش‌های باز و بسته یکی نیست و بسته به عوامل متعددی چون جراحی در بیمارستان دولتی یا خصوصی، انتخاب جراح و … متغیر است.

درمان کیست مویی با لیزر؛ بدون عمل جراحی و بدون درد

درمان کیست مویی با کمک لیزر روشی است که جایگزین عمل جراحی شده است. به عبارتی لیزردرمانی برای این عارضه را می‌توان یکی از قطعی‌ترین و همچنین راحت‌ترین شیوه‌های درمانی کیست مویی دانست. در این روش با کمک اشعه لیزر، بافت‌های آسیب دیده برداشته شده و کیست نیز به طور کامل تخلیه می‌شود. در این روش محل عارضه با کمترین میزان بریدگی و زخم در مدت زمان کوتاه‌تری ترمیم می‌شود.

 هزینه عمل کیست مویی با لیزر چقدر است؟

برای تعیین دقیق هزینه درمان کیست مویی با کمک لیزر، باید توسط پزشک معاینه شوید؛ چراکه موارد متعددی در این روش درمانی می‌تواند بر هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. یکی از بیشترین سوالاتی که معمولا افراد در این باره می‌پرسند این است که آیا جراحی کیست مویی با لیزر تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرد؟ موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این نوع درمان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد و تعرفه آن به صورت آزاد محاسبه می‌شود. معمولا لیزر کیست‌هایی مویی در کلینیک‌های جراحی صورت می‌گیرد؛ از همین‌رو هزینه هر یک از خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود را باید از همان کلینیک سوال کنید.

مزیت‌های درمان کیست مویی با لیزر نسبت به دیگر روش‌ها

جراحی کیست مویی با لیزر شاید کمی پرهزینه‌تر باشد، اما مزیت‌هایی نیز نسبت به سایر روش‌ها دارد. بزرگ‌ترین مزیت این روش، کمتر بودن میزان عوارض، کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت و از بین رفتن کامل کیست برای همیشه است. برخی دیگر از مزایای این روش عبارتنداز:

  • برای درمان کیست مویی با لیزر نیازی به بیهوشی نیست و این حمل تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود.
  • برش‌ عمیق ایجاد نمی‌شود.
  • به دلیل ایجاد نشدن زخم باز، احتمال عفونت بسیار کم است.
  • یک عمل سرپایی به شمار می‌رود و نیاز به بستری شدن بیمار وجود ندارد.
  • احتمال بروز مجدد این کیست بسیار پایین است.

هزینه عمل کیست مویی در بیتا کلینیک

یکی از کلینیک‌های معتبر جرای در تهران، کلینیک بیتا است که می‌توانید برای درمان و اطلاع از هزینه درمان کیست مویی به این کلینیک مراجعه کنید. استفاده از لیزر یکی از بهترین شیوه‎های درمانی است که برای درمان این عارضه به کار گرفته می‌شود. در این شیوه بیمار هیچگونه درد و خونریزی را تجربه نمی‌کند و نیاز به بستری شدن نیز نخواهد داشت.

آنچه در این مطلب راجع‌به هزینه عمل کیست مویی خواندید

یکی از بیماری‌های شایع دردناک که امروزه افراد زیادی را به خود درگیر کرده است، کیست مویی و یا سینوس پیلونیدال است. برای درمان کیست مویی روش‌های متعددی چون جراحی باز و بسته، دارودرمانی و لیزردرمانی وجود دارد. جراحی کیست مویی با لیزر یکی از کم عارضه‌ترین شیوه‌های درمان این بیماری به شمار می‌رود. برای اطلاع از درمان کیست مویی با لیزر، ابتدا باید یک کلینیک معتبر را پیدا کرده و سپس راجع‌به روش‌های انجام این درمان و هزینه‌ها از پزشک مشاوره بگیرید.
عنوان:

هزینه عمل کیست مویی

متا:
هزینه عمل کیست مویی چقدر است؟ قیمت عمل کیست مویی به چه عواملی وابسته است؟ با ما همراه باشید.