digital marketing

اگه به دنبال یه شغل مهیج هستین و ۵ ویژگی زیر رو دارین بهتره شغل بازاریابی دیجیتال رو مد نظرتون بذارین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ با رشد و گسترش تجارت الکترونیک در قرن ۲۱، مشاغل بیشتر و بیشتری مربوط به اینترنت در حال ظهور هستن که بیشتر اون ها مناسب افراد جوون و با حدود سنی ۲۵ سال تا ۳۵ سال می باشن. دلیل اینم اینه که جوانان با این رنج سنی درکی کامل و دقیق از تکنولوژی داشته و در دوره ای متولدشده و رشد یافته ان که وسیله الکترونیک و اپلیکیشنای کامپیوتری به طور گسترده در اختیار مصرف کنندگان قرار داشته.

یکی از این بخش که واسه کار کردن این دسته از افراد مناسب بوده و البته در سالیان گذشته شکل گرفته بازاریابی دیجیتاله که در مجموعه شبکه های اجتماعی قرار می گیرد. این بخش یکی از بخش هاییه که بیشترین طرفدار و تقاضا کننده واسه اون در بین شرکت های جور واجور هست، چراکه این مجموعه ها فقط از راه این زیرساخت قادر به ایجاد رابطه با جمعیت مخاطب و هدف خود بوده و می تونن از راه اون اطلاعات اجناس و خدمات خود رو به اطلاع اون ها برسانند. خیلی از برنده ها و شرکت ها در مقادیر بسیار زیاد دست به سرمایه گذاری در این بخش زده و بازم می زنند تا موفق به گسترش قدرت رسایی پیام خود شده و پایگاه قوی تری از مشتریان واسه خود جفت و جور کنن.

اگه به دنبال کسب شغل و موقعیتی در این بخش بازاریابی آنلاین هستین، در ادامه مهارت های اصلی و کلیدی که واسه موفقیت به اون ها نیاز دارین رو به شما معرفی می کنم:

۱. مهارت های نرم

به طور کوتاه می توان گفت که مهارت های نرم عبارت از صفات و خصوصیاتیه که به شما اجازه می دهد تا با بقیه رابطه برقرار کرده و با اون ها کارکنید. این خصوصیات شامل توانایی شما در ایجاد رابطه و همکاری و تعامل با دیگه افراد در تیم شما و هم اینکه داشتن تفکر خلاق واسه به کارگیری راه حل های مناسب در برابر هر رقابت ایجادشده می شه. نتیجه کار شما بخشی از فعالیت ها و تلاش های بازاریابیه که موردنیاز مشتریان هست و واسه مشتریان اون ها به صورت آنلاین منتشر می شه.

۲. مهارت های پیشرفت محتوا

هسته اصلی هر کمپین بازاریابی دیجیتال رو محتوا تشکیل می دهد، خواه این محتوا یه مطلب روی وبلاگ شما باشه، یه اینفوگرافیک باشه یا حتی یه کلیپ ویدئویی. اون دسته از خواهندگان استخدام که به دنبال کسب موقعیتی در بخش بازاریابی آنلاین هستن نیاز به داشتن یه یا چندین مهارت فنی دارن که بتونن با به کار گیری اون ها محتوای مناسبی رو واسه بازار دلخواه مشتری جفت و جور کنن. این مهارت ها شامل نوشتن، تولید ویدیو، پیشرفت وب و طراحی گرافیک می شه.

۳. علم کافی در مورد روش هدف دار های بر اساس محتوا

به منظور اطمینان از رسیدن پیام یه برند به مخاطبین هدف تعیین شده، بازاریابان دیجیتال نیاز به متخصصینی دارن که به خوبی تاکتیک ها و روش هدف دار های بر اساس محتوا رو بفهمن. واسه همینه که خیلی از شرکت ها به دنبال جذب متقاضیانی هستن که تجربه هایی درزمینهٔ بهینه سازی یافته های موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و هم اینکه بازاریابی محتوا داشته باشن.

۴. مهارت های تحلیلی

هر فعالیتی که شرکت های امروزی در اون ورود پیدا می کنن، به یه جور تولیدکننده حجمی از اطلاعاته – این اطلاعات می تونه از تولید سرنخ گرفته تا شکایات مشتریان و …. باشه. خواهندگان کار و فعالیت در بازاریابی دیجیتال باید به خوبی دانند که چیجوری باید این اطلاعات رو تحلیل کرده و راه هایی واسه تبدیل اون ها به اطلاعات کاربردی پیدا کنن. اینجور مهارت هایی در درک تحلیل تاثیر یه وب سایت و محتوای اون و هم اینکه تعیین زمینه های حیاتی در موفقیت یه کمپین تبلیغات بازاریابی بسیار به درد بخور می باشن.

۵. سازگاری

آدمایی که امید به تبدیل شدن به یه کارشناس در بخش بازاریابی دیجیتال دارن باید به خوبی بدونن که چیجوری نسبت به دنیای در حال تغییر تجارت الکترونیک سازگاری داشته باشن، دنیایی به سرعت در حال تغییر که در اون وسیله ها، فرایندها و روندها در مدت وقتی بسیار کوتاه می تونن تغییر کنن. شما باید قادر به پیش بینی این تغییرات باشین و بتونین راهکارهایی رو به منظور جلوگیری از پیش اومدن مشکل و یا به کمترین حد ممکن رسوندن اثرات بد و منفی مسائل غیرقابل دوری ارائه کنین.

زیرساخت بازاریابی دیجیتال فرصت های شغلی بسیار زیادی رو واسه جوانان جفت و جور می بیارن. اگه شمام یکی از اون آدمایی هستین که همیشه آرزوی داشتن موقعیتی حرفه ای در این میدون رو تو ذهن دارین، حتماً و حتماً باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در این مهارت ها حرفی واسه گفته شدن داشته باشین و از طرفی اون مهارت ها رو در رزومه و زمان مصاحبه خود به خوبی نشون بدید.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی