واسه یه فرد آزادکار داشتن مهارت در کار بازاریابی حیاتیه پس تلاش کنین هرچقدر که می تونین مهارتای فروش و بازاریابی خود رو ارتقا بخشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ خواه در تلاش واسه گسترش و ترفیع کسب وکار بر اساس سیستم خود فرمایی خود باشین یا به مشتریان خود در این مورد مشاوره می بدید، بهره مندی از بعضی تعدادی مهارت بازاریابی یه باید غیرقابل چشم پوشیه. به طورکلی می توان گفت بیشتر از ۶۰% افراد آزادکار اعتقاددارند که بازاریابی مهم ترین بخش از هزینه های رو شامل می شه.

خوب با در نظر گرفتن این موضوع واسه موفقیت در این مورد نیاز به دونستن چه مواردی دارین؟ در ادامه به ۱۲ موردنیاز بازاریابی اشاره می کنم که می تونن در این رابطه به شما کمک کنن:

۱. نوشتن

حتی اگه شما یه طراح یا پیشرفت دهنده وب هم باشین، به منظور کسب موفقیت در بخش آزادکاری نیاز به داشتن مهارت درزمینهٔ نوشتن و تألیف دارین. نوشتن شیوا و فصیح به شما کمک می کنه تا هر چی بهتر از راه یه پروپوزال ساده، یه مراجعه کننده رو به یه مشتری واسه خود تبدیل کنین. یا حتی اگه یه نخبه کد نویسی هم هستین، یادتون نره که اشکالات تایپی و نگارشی به راحتی می تونه موجب منصرف شدن یه مشتری بالقوه شه.

به احتمال زیاد امروزه واسه رابطه برقرار کردن با مشتریان خود از ایمیل استفاده می کنین، نوشتن دقیق و روشن مطلب و معنی خودتون مهارتی بسیار باارزش واسه ایجاد رابطه موثر و رسوندن منظور و معنی خودتونه.

۲. بهینه سازی تبدیل بازدیدکننده به مشتری

اگه می خواهید در دوره فعلی و براساس سیستم آزادکاری مشتریان بیشتر و بیشتری واسه خودتون جذب کنین، طبیعتاً نیاز به داشتن یه وب سایت جذاب دارین که مشتریان پس از ورود به اون به راحتی راضی به خرید از شما شن. پس اصول اصلی و مهم جفت و جور و نگهداری یه وب سایت رو یاد بگیرین و در این رابطه گزینه های مختلفی رو آزمون کنین تا به خوبی یاد بگیرین که چه کارایی در این رابطه تاثیر بالاتری رو واسه شما ایجاد می کنه.

۳. بازاریابی محتوایی

براساس منابع معتبر جور واجور هیچ شکی نیس که بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین مهارت های بازاریابی در سال های گذشته خصوصاً از سال ۲۰۱۴ به بعد بوده. شک نداشته باشین که کسب و کارای جور واجور همیشه به دنبال استخدام و به کارگیری بازاریابانی هستن که از تجربه کافی درزمینهٔ بازاریابی محتوا به منظور تکمیل کردن تیم های داخلی اون ها بهره مند باشن. پس از این بازار در حال رشد استفاده کرده و مهارت بازاریابی محتوایی رو به فهرست مهارت های خود اضافه کنین.

۴. شبکه سازی

در رویدادها و کارگاه های جور واجور شرکت کنین و واسه کمک به پیدا کردن مشتریان بیشتر از راه های شبکه سازی الکترونیک بهره ببرین. در وبینارها و بحث های آنلاین شرکت کنین و از این روش ارتباطات باارزش و بلندمدتی واسه خودتون بسازین. یادتون باشه که گسترش شبکه ارتباطی عموماً یه مهارت بسیار موثر واسه رشد کسب وکار شما به حساب میاد.

۵. شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یه مهارت بسیار مهم واسه کمک به شما در پیدا کردن مشتریان بالقوه س. در همین بین یادتون باشه که کسب و کارای جور واجور هم به دنبال اضافه کردن شبکه های اجتماعی جور واجور به زرادخانه بازاریابی خودشون هستن. اگه پیش تر به فکر آشنایی و یادگیری کامل اصول کار کردن و بهره بردن از این شبکه های اجتماعی بوده باشین، می تونید به راحتی تبدیل به یه دارایی مهم واسه خیلی از مشتریان بالقوه خود شید.

۶. تجزیه وتحلیل

براساس نظر سایت هاب اسپات که از منابع مهم و معتبر درزمینهٔ بازاریابی اینترنتی در سطح دنیاس، در سال ۲۰۱۸ صنایع جور واجور با کمبود ۱.۵ میلیون نفری از مدیرانی مواجه هستن که از زیرکی و دانایی کافی واسه تحلیل داده های موجود بهره مند باشن. مهارت های تحلیلی به شما کمک می کنن تا اطلاعات حاصل از رفتار کاربران اینترنتی مثل اندازه تعامل اون ها با وب سایت، سابقه خرید اون ها روی وب سایت شما و . . . رو موردبررسی و تحلیل بذارین. پس باید به خوبی بدونین چیجوری تصمیم های قابل اجرا رو براساس تحلیل استخراج شده بوسیله خودتون از اطلاعات موجود استخراج کنین و از این روش در نظر مشتریان و البته کارکنان از جذابیت بیشتری بهره مند شید.

۷. کار تیمی

بیشتر کسب وکارها امروزه با تیمی از افراد آزادکار و البته دور کار واسه تکمیل کردن و پیش بردن پروژه های خود همکاری می کنن. یعنی شما همیشه باید قادر به رابطه برقرار کردن و همکاری سازنده با بقیه روی زیرساخت های جور واجور و مختلفی باشین. اگه به دنبال کسب موفقیت در این دوره الان هستین، داشتن مهارت های کار تیمی هم بسیار حیاتیه.

۸. بهینه سازی موبایل

براساس گزارشی که بوسیله سایت Salesforce منتشرشده س، ۷۱% از بازاریابان اعتقاددارند که بازاریابی با موبایل یه وسیله اصلی و مهم واسه موفقیت کسب وکار اون ها مطرح می شه. بهینه سازی موبایل یه مهارت کلیدی در موفقیت یه آزادکار و به طورکلی موفقیت هر کسب وکاری به حساب میاد. محتوا، طراحی وب سایت، شکل های جور واجور گجتا یا هر چیزی که معرفی یا دسترسی بهتر به خدمات و محتوا خودتون جفت و جور و ارائه می کنین، باید همیشه بهترین کاربرد و کارایی رو روی دستگاه های موبایل داشته باشه.

۹. فروش

به عنوان یه فرد آزادکار، شما مسئول فروش خدمات خودتون هستین. اگه ندونین که چیجوری باید این خدمات رو بسته بندی کنین، ارائه کنین و واسه فروش اون ها با مشتریان بالقوه گفتگو کنین، موفقیت واسه شما سخت تر می شه. پس حتماً باید یاد بگیرین که چیجوری خدمات و کسب وکار خود رو به گونه ای جذاب واسه مراجعه کننده معرفی کنین و واقعا اون رو بفروشین.

۱۰. سئو

بهینه سازی یافته های موتورهای جستجو یه روش هدف دار بنیادی واسه به چشم اومدن و دیده شدن یه وب سایت در فضای آنلاینه. سئو درواقع یه مهارت بسیار مهم واسه بازاریابی کسب وکار خودتونه و از طرفی واسه مشتریان شمام ارزشمنده، چراکه موجب می شه تا اون ها شمارو به راحتی پیدا کنن. عموماً کسب وکارها احتیاجی به استخدام یه کارشناس سئو و یه نویسنده ندارن و نباید داشته باشن. اون ها باید به دنبال استخدام یه نویسنده یا تولیدکننده محتوا آشنا به اصول سئو جهت بهینه سازی یافته های موتورهای جستجو دارن. هم اینکه این افراد باید درک کامل و درستی از چگونگی تاثیرگذاری تغییرات فنی بر سئو داشته باشن.

۱۱. روابط عمومی

روابط عمومی و مدیریت اعتبار مهارت های بسیار حیاتی واسه یه بازاریابی موفق به حساب می آیند. شما درواقع مسئول جاری ساختن آبرو و وجه مثبت در کسب وکار بر اساس سیستم آزادکاری خودتون هستین، پس حتماً و حتماً باید جزئیات پیچیده مدیریت اعتبار و آبرو رو بدونین تا در این راه به خوبی موفق شید. این روند شامل تشویق کردن کاربران به درج نظرات و نقد مثبت، جواب گویی به مشتریان ناراضی و گسترش یه تصویر مثبت از برند خودتونه.

۱۲. تجربه کاربری

می دونستید که ۸۸% از مشتریان آنلاین پس از داشتن یه تجربه بد کاربری در بازدید از یه وب سایت از احتمال خیلی کمتری واسه برگشت و بازدید از اون وب سایت بهره مند هستن؟

امروزه کسب وکارها به شدت درگیر ارتقا و بهبود تجربه کاربری روی وب سایت های خودشون می باشن. به عنوان یه فرد آزادکار، راه های جور واجور و گسترده ای هست که کار شما می تونه بر توانایی استفاده سایت تأثیرگذار باشه. پس همیشه به دنبال فهمیدن به مواردی باشین که موجب خوشحال شدن مشتریان شما می شه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی