چه بخواین کارمندان خود رو مدیریت کنین، تیمی از داوطلبان رو هدایت کنین یا مسئول زمانبندی کارای روزمره خونواده خود باشین، مهارتای رهبری می تونه توانایی شما واسه برقرای رابطه موثر با بقیه افراد رو زیاد کنه. در این مقاله می خوایم ۶ مورد از مهارتای ارتباطی رو بگیم که به شما کمک می کنه رهبر بهتری باشین، رابطه خود با بقیه افراد رو بهتر کنین و خلاقیت تیم خود رو زیاد کنین. پس در ادامه همراه ما باشین.

  1. خودتون رو بشناسین:

همه ارتباطات خوب از خودآگاهی شروع می شه. وقتی که با بقیه افراد رابطه برقرار می کنین، باید بتونین احساسات و احساسات داخلی خود رو بشناسین. اگه خودتون رو خوب بشناسین بقیه افراد رو اذیت نمی کنین. باید از همون اول بدونین هدف شما از کاری که انجام می دید چیه . در این شرایط میتونین پیام مناسبی بسازین.

  1. مخاطب خود رو خوب بشناسین:

بهترین رابطه از درک مخاطبی شروع می شه که به سخنان شما گوش میده. دونستن انگیزه های مخاطب، سبک ارتباطی بهتر اون، سبک یادگیری و بقیه موارد به شما اجازه میده پیامتان رو با اون منطبق کنین و تاثیر ارتباطتونرو دوبرابر کنین. ایجاد رابطه شخصی می تونه همدردی و همدلی رو آسون کنه، ساخت اعتماد بین دو طرف رو ساده تر کنه و در آخر باعث ایجاد یه رابطه خوب و موثر شه.

  1. مستقیم، خاص و روشن باشین:

داشتن یه رابطه روشن می تونه درک ادما از شرایط و انجام فعالیتی که شما تو ذهن دارین رو زیاد کنه. همه چیز رو خوب توضیح بدین تا جایی واسه سوال پرسیدن باقی نمونه. هر وقتی که به دنبال کمکی از یه شخص می گردید روی جفت و جور آوردن دستورالعملای ساده، کاربردی و خاص باشین. بهتره افکار خود رو از قبل آماده کنین تا بتونین جزییات در رابطه رو در سخنان خود بذارین. تا وقتی که مطمئن نشدین فرد مقابل اهداف شما رو درک کرده سخنانتون رو به پایان نرسانید. این دستورالعملا رو به صورت دوستانه ارائه بدین .

  1. به ارتباطات غیر کلامی هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

پژوهشای جور واجور نشون میده ارتباطات غیر کلامی به اندازه چیزی که شما می گین مهم و ارزشمنده. حالات صورت، حرکات دست، موقعیت و وضعیت بدن و تماس چشمی این وسط نقش مهمی اجرا می کنن. وقتی که با فردی صحبت می کنین، در مورد زبون بدن خود و زبون بدن فردی که با اون صحبت می کنین بدونین. به زبون بدن خود به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین و اونو با چیزی که می گین برابر کنین.

  1. بیشتر از چیزی که صحبت می کنین گوش بدین:

یکی از بهترین روش ها واسه تشویق آدما به رابطه باز و رو راست تو یه گروه، مدلسازی گوش دادن فعاله. وقتی که فردی با شما صحبت می کنه، به چیزی که میگه خوب گوش بدین. از سوالات جور واجور استفاده کنین تا به اون نشون بدین در مورد چیزی که میگه علاقه دارین و مطمئن شین سوء تفاهمی اتفاق نیفتاده. ذهن خود رو باز نگه دارین و تلاش کنین جواب هوشمندانه ای به سخنانشون بدین. این تمرین درک بین دو طرف رو زیاد می کنه.

  1. مثبت اندیش باشین و به بقیه احترام بذارین:

این گزینه نیاز به توضیح نداره اما بدیش اینه بیشتر افراد ان رو ندیده می گیرن. داشتن یه رابطه شفاف، مساوی و پر از احترام در گروه می تونه بهترین روش و روش هدف دار واسه ایجاد وفاداری و افزایش کارکرد تیم باشه. عقاید خود رو به بقیه افراد تحمیل نکنین. عوضش تلاش کنین یه طرز فکر صادق و مثبت نسبت به افراد داشته باشین. هر کدوم از مهارتای ارتباطی که در این مقاله گفتیم می تونه به صورت تمرین همیشگی به کار رود. شما نمی تونین یه شبه روی این مهارت ها تسلط پیدا کنین. تلاش کنین این روشای هدف دار رو در زندگی خود به کار ببندین. هرچقدر بیشتر از این مهارت ها استفاده کنین بیشتر از قبل بر اونا تسلط دارین.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

مدیریت