مهاجرت دشمن عشقه. نه اینکه همیشه و در هر شرایطی عشق رو نابود کنه اما تاثیر آسیب رسانی که روی عشق می گذارد انکارناپذیره.

عشق گیاهیه که تو یه خاک گل داده. حالا اگه این گل هوا به هوا شه و در خاکی دیگه و جایی دیگه کاشته شه، هیچ معلوم نیس که پژمرده نشه. مشکل وقتی جدی تر می شه که یه نفر میل به مهاجرت داشته باشه و دیگری میل به موندن یا پس از مهاجرت یه نفر میل به برگشت به وطن داشته باشه و دیگری میل به موندن در غربت.

معمولا یه نفر بهتر می تونه در فرهنگ و جامعه جدید ترکیب شه، زبون و مهارت های ارتباطی بهتری داره، کار و موقعیت اجتماعی بالاتری پیدا می کنه و دیگری به اصطلاح کم می آورد. جنگ قدرت که قرار نبوده بین زن و مرد اونقدر خیره کننده باشه، در مهاجرت مهم می شه.

حسادت در زوج های مهاجر بیشتر از دیگرونه. در تقابل مهاجرت و عشق اتفاق عجیبی می افتد. میل به مهاجرت می تونه به اندازه ای جذاب باشه که بعضی وقتا روی عشق سایه بندازه. شاید هیچ اتفاقی به اندازه مهاجرت زندگی رو«کن فیکون» نکنه.

وضعیتیه که همه چیز رو تغییر می دهد. یه عشق باید خیلی قوی باشه که تاب این همه تغییر رو بیاره. اگه میل به مهاجرت در کسی شکل گرفت ناخودآگاه از همون اول نسبت به عاشق شدن مقاومت نشون می دهد.

افراد زیادی هستن که میل به مهاجرت دارن و به خاطر همین جلوی عاشق شدن خودشون رو می گیرند. به اصطلاح می خواهند «پاگیر» کسی نشن و خودشون رو از هر چیزی که رنگ تعلق قبول کنه آزاد کنن.

بعضی وقتا در تقابل عشق و مهاجرت، عشق شکست می خورد و کسی که میل به مهاجرت داره، می رود و اینکه میل به موندن داره، می موند. مهاجرت همسر پدیده نوظهوریه که از طلاق بدتره.

طلاق با احساس از دست دادن بزرگی همراه س اما دست کم این ویژگی رو داره که می توان زندگی جدیدی رو پس از اون شروع کرد، در حالی که مهاجرت همسر به معنی واقعی با احساس استیصال همراه س. یه وضعیت آویزون بین زمین و آسمانه. معشوق هم هست، هم نیس.

قربانیان پدیده مهاجرت همسر در جامعه ما بیشتر مردان هستن. مردانی که همسراشون به بهونه بچه ها یا هر بهونه دیگه اونا رو ترک و به کشور دیگری مهاجرت کرده ان. البته این مهاجرت ها معمولا اول اسم مهاجرت نداره. به قصد «غیبت صغری» می روند و کم کم به «غیبت کبری» تبدیل می شه.

مردان هم به سختی کار می کنن و ریال ها رو به دلار تبدیل می کنن و واسه زن و بچه می فرستند که اونا در امن و آسایش باشن بی اینکه از لذت حضور همسر و فرزندان بهره ای ببرن.

تراژدی دیگه ایجاد رابطه به اسم عشق اما به انگیزه مهاج

رت و گرفتن تابعیت کشوری دیگه س. مهاجرت مانند هر پدیده دیگه خوبی ها و بدی های خودشو داره اما از دید عشق پژوهی تاثیر های آسیب رسان اون بیشتر از اون هستش که قابل رد باشه.عشق گلیه که معلوم نیس در آب و خاکی دیگه هم رشد کنه.

خواص عشق واسه بدن

۱۰حقیقت علمی در مورد عشق

عشق مهاجرت هفته نامه سلامت