فیلم بیوگرافی استیو جابز steve-jobs

ادعای لورن پاول همسر استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل مبنی براینکه فیلم جفت و جور شده زندگی جابز، ایشون رو شخصیتی غیرانسانی و ظالم جلوه داده ، باعث شده تا بارها واسه پخش این فیلم مانع بسازه.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز از دعوا بر سر فیلم استیو جابز رو مانع تراشی همسر ایشون نامید و نوشت: همسر اون بارها در نمایش عمومی این فیلم مانع تراشی کرده.

همسر و دوستان صمیمی جابز فکر می کنن این فیلم که مایکل فاسبندر در اون نقش جابز رو اجرا می کنه؛ نتیجه های اونو در زندگی بی ارزش نشون داده و ایشون رو مثل شخصیتی غیرانسانی و ظالم نسبت به زیردستانش ترسیم می کنه.

می گن همسر جابز در مشورت با شرکت سونی واسه جلوگیری از پخش این فیلم بسیار تلاش کرده. شرکت سونی اول قرار بود این فیلم رو پخش کنه؛ اما بعد شرکت یونیورسال پخش کنندگی پایانی این فیلم رو قبول کرد.

بل کمپ بل یه عضو هیات امنای اپل و از دوستان جابز به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: اگه این نسل فیلمی رو ببینه که اونو به شکل منفی رسم کرده همیشه تصور متفاوتی از اون دارن.

دنی بویل کارگردان و آرون سورکین فیلمنامه نویس این فیلم که قبل از این در فیلم میلیونر زاغه نشین با هم همکاری کرده بودن؛ فکر می کنن فیلم براساس قوانین هنری ساخته شده.

سورکین فیلمنامه رو براساس کتاب پرفروش زندگینامه والتر ایساکسون از زندگی جابز نوشته. جابز در زمان نوشتن این کتاب با ایساکسون همکاری کرد اما کتاب یادشده در ماه های گذشته با انتقاد شدید همکاران قبلی اون از جمله تیم کوک رییس شرکت اپل روبرو شده.

کوک در مصاحبه ای تازگیا با بیان نارضایتی از منفی نشون دادن میراث جابز گفت: به نظر من خیلیا به دنبال فرصت طلبی هستن و از این موضوع بدم میاد.

سازندگان فیلم استیو جابز می گن بسیار تلاش کردن تا همسر جابز در روند ساخت فیلم مشارکت کنه اما ایشون موافقت نکرده.

اسکات رادین جفت و جور کننده این فیلم به وال استریت ژورنا گفت: اون (همسر جابز) برخلاف اصرارهای من از گفتگو در مورد فیلمنامه نوشته شده طفره رفت.

فیلم زندگینامه استیو جابز واسه اولین بار در جشنواره تلوروید (۵ سپتامبر/ ۱۴ شهریور) به نمایش در اومد به صورت محدود از ۹ اکتبر (۱۹ مهر) در نیویورک و لس آنجلس و از ۲۳ اکتبر (اول آبان) در سراسر آمریکا به نمایش عمومی در میاد.

به گزارش ایرنا استیون پاول جابز (۱۹۵۵ تا ۲۰۱۱۱)، کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل و یکی از چهره های پیشرو در صنعت رایانه بود. جابز بیست و یکساله به همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ ساله، در سال ۱۹۷۶ شرکت اپل رو تأسیس کردن. اولین رایانهٔ شخصی که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یه سال پس از اون در سال ۱۹۷۷ اپل II هم راهی بازار شد.

معرفی آی پاد در سال ۲۰۰۱، پرده ورداری از آی تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی فون و آی پد در سالای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ از جمله اقدامات دوران جابز بود.

در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، اون از سمت مدیرعاملی اپل بی خیال شد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت هاش ادامه داد. جابز بر اثر مشکلات به وجود اومده از طریق سرطان لوزالمعده، در سال ۲۰۱۱ و ۵۶ سالگی درگذشت.

تست شخصیت شناسی خلاقیت تورنس

سخنان ناب از استیو جابز