واسه خیلی از ما دیدن جاذبه های گردشگری برتر دیگه مثل قبلی جذابیت نداره چراکه بیشتر اونا رو دیده ایم و یا تجربه مشابه اونا رو داشته ایم اما هنوزم جاهایی عجیب واسه دیدن هست جاهایی که در عین زیبایی، کمتر به چشم اومده ان اما به طور کاملً ارزش دیدن رو دارن.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ اگه شما هنوز با دلتای رودخانه مروارید و جاهای تاریخی و نامعلوم هنگ کنگ در چین آشنا نشدین و نمی دونین که چیجوری می تونید به اونجا سفر کرده و اون رو پیدا کنین، هیچ ترسی به خود راه ندین؛ چون که راهنمای دسترسی به تموم اونا رو در این مطلب آورده ایم. این مکان ها پر از تاریخ هست، خیلی راحت می توان در اونا به گردش پرداخت و دیدگاه بسیار جدیدی در مورد این قسمت از چین به دست آورد. با ما همراه باشین.

روستای کولهنگ (Culheng)

می توان از ژونگشان (Zhongshan) به این داهات رسید.

کولهنگ یه روستای دلپذیره که معروفیت اون بیشتر به خاطر زادگاه سان یاتسن (Sun Yat-Sen) (انقلابی چینی) است و خونه اون حالا تبدیل به یه موزه خاطره انگیز شده. بهترین راه واسه رسیدن به کولهنگ (Cuiheng)، به کار گیری قطار به مقصد ژونگ-شون و بعد سوار شدن به اتوبوسه. اتوبوس شماره ۱۲ از مرکز شهر ژونگشان حرکت می کنه و تقریباً ۴۰ دقیقه طول می کشد تا به کولهنگ برسه و اتوبوس شماره ۲۱۲ هم از همون نزدیکی حرکت می کنه و ۵۰ دقیقه طول می کشد تا به اونجا برسه. هم اینکه، اگه سوار قطار گوانگژو-ژوهای (Zhuhai) بشوید، می تونید در شهر نانلنگ (Nanlang) پیاده شید که با تاکسی تنها ۱۰ دقیقه از کویهنگ فاصله داره.

culheng-village-750x450

شهر شاوان (Shawan)

از گوانگ-ژو (Guangzhou) می توان به این شهر رسید

با اینکه شاوان یه شهر بسیار کوچکه، اما از دید تاریخی و میراث فرهنگی بسیار غنیه و می می گن زادگاه اوپرای گوانگدونگ (Guangdong) است. این شهر در حاشیه شهر گوانگژو (Guangzhou) واقعه و پس می تونید با مترو هم به اونجا برید. می تونید در ایستگاه شیکیاو (Shiqiao) سوار خط ۱ شید و بعد با اتوبوس به مرکز فرهنگی شاوان برید.هم اینکه از خروجی E با اتوبوس شماره ۶۷، یا اتوبوس های شماره ۱۲، ۷، یا ۷B که همه از خروجی C میگذرن، به این مکان برید. اگه این کار واسه شما سخته، راه ساده تر اینه که از مرکز شهر سوار یه تاکسی بشوید و خیلی راحت به این مکان برسین.

shawan-town-750x450

قلعه داپنگ (Dapeng)

از شنژن می توان به این قلعه رسید.

قلعه داپنگ قرن ها در دفاع ساحلی چین، نقش مهمی اجرا کرده و دارای برج های مراقبتی بسیار بزرگیه که هنوزم دست نخورده هستن و از اون محافظتای اصولی می شه. واسه دیدن قلعه داپنگ، باید به منطقه لونگانگ (Longgang) از شنژن برسین که از مرکز شهر، ۵۵ کیلومتر فاصله داره. اتوبوس E11 از ایستگاه شمالی شنژن و با گذر از ایستگاه ینگهو (Yinghu)، به شهر داپنگ می رود که در روزای عادی بیشترین حد یه روز طول می کشد و از اونجا می تونید سوار اتوبوس B756 بشوید و به قلعه داپنگ برسین.

راه دیگه اینه که از ایستگاه اتوبوس فوتیان (Futian) (شماره H92) یا خود لونگانگ (۸۳۳ یا ۸۱۸) به داپنگ برسین. وقتی که به داپنگ رسیدید، واسه برگشت هم همین راه رو در پیش بگیرین. بعضی از رانندگان تاکسی در شنژن حتی ممکنه شما رو تا اونجا هم ببرن که در این صورت توقع داشته باشی که صورت حسابی در حدود RMB200 پرداخت کنین و به روی خودتون نیارین!

dapeng-750x450

شهر باستانی نانتو (Nantou)

از شنژن یا هنگ کنگ هم می توان به نانتو رسید. شهر نانتو مرکز بقایای باحال شهر باستانی زینان (Xin’an) است که در اون کنه و کاوهای باستان شناسی نشون از تمدنی باستانی دارن که به سلسله شانگ برمیگرده. شهر نانتو در روستای جیوجیتو (Jiujietou) واقعه که در منطقه نانشون (Nanshan) غربی در شنژن قرار داره و به ساحل غربی رودخانه مروارید محدود می شه. بهترین راه واسه ورود به این شهر از راه دروازه جنوبیه که در بلوار شنان (Shennan) و در انتهای غربی جاده شنان واقعه؛ یعنی در نزدیکی جایی که این جاده، جاده نانزین (Nanxin) رو قطع می کنه. اتوبوس های ۲۰۱ و ۲۱۰ از مرکز شنژن حرکت می کنن و اتوبوس های ۳۰۱، ۳۰۵، ۳۱۰ و ۳۵۵ هم شما رو به همون جا می برند. واسه به کار گیری مترو، می تونید به دانشگاه شنژن برید و از اونجا با تاکسی در عرض پنج دقیقه به نانتو می رسین. راه دیگه اینه که از قسمت جنوبی پارک ژونگشان (Zhongshan) وارد شهر شید.

واسه رسیدن به نانتو از هنگ کنگ، می تونید از اتوبوسی که از کولون تونگ (Kowloon Tong) حرکت می کنه و از مرز چین و هنگ کنگ رد می شه، یا از اتوبوس وان چای (Wan Chai ) به مقصد بندر شنژن استفاده کنین. بعد از اون باید یه تاکسی بگیرین و به نون تو گو چنگ (Nan tou gu cheng ) برسین که بیشترین حد ۱۵ دقیقه طول می کشد.

nantou_gucheng-750x450

شهر چیکان (Chikan)

از گوانگژو (Guangzhou) یا ژوهای (Zhuhai) می توان به این شهر رسید.

شهر چیکان در گذشته خیلی از کارگردانان رو به طرف خود جذب کرده. این شهر اسرارآمیز، دارای معماری و حال و هوای اروپاییه. هدف اصلی از بازدید چیکان، در مرحله اول رفتن به شهر کایپینگ (Kaiping) است. از گوانگژو (Guangzhou) هم می توان به این شهر رسید؛ می تونید در ایستگاه اتوبوس استانی (در نزدیکی ایستگاه راه آهن گوانگ ژو)، سوار اتوبوس شید. اتوبوس ها هر نیم ساعت یه بار حرکت می کنن. وقتی که در چیکان باشین، کافیه از اتوبوس های اون جا استفاده کنین؛ مانند اتوبوس عمومی شماره ۶ که از یی سی (Yici) واقع در کای-پینگ به مقصد چیکان حرکت می کنه. می تونید واسه طی این فاصله ۱۲ کیلومتری از تاکسی هم استفاده کنین. چیکان میان ماجیان گلونگ دیاولو (Majianglong Diaolou) و لی- گاردن (Li Garden ) واقعه

۲۰ دلیل واسه سفر به هنگ کنگ

همه چیز درباره شهر پکن

الی گشت تور چین