معاون کل سازمان پیشرفت تجارت ایران به کلیه صادرکنندگان ایرونی اخطار داد که بدون اخذ گواهی مبداء از سفارتخانه عراق در ایران به سمت مرز مهران حرکت نکنن و هم واسه محموله هایی که الان به دلیل نداشتن گواهی مبداء در مرز مهران متوقف شدن، خیلی سریع مراتب رو از راه سفارتخانه نامبرده دست به کار شن.

به گزارش بهین تجارت به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا مودودی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در جواب به تعیین تکلیف محموله های صادراتی از ایران به عراق که به دلیل تصمیم عراقیا مبنی بر ممنوع بودن ورود جنسای ایرونی بدون گواهی مبداء اعلام کرد: به کلیه افراد و نمایندگیایی که قصد صادرات کالا به عراق رو دارن اخطار می دیم به دلیل اخذ تصمیم یهویی عراقیا مبنی بر ممنوع بودن ورود جنسای ایرونی بدون گواهی مبداء، بدون تکمیل مدارک به سمت عراق و مرز مهران حرکت نکنن.

ایشون درباره چگونگی اخذ گواهی مبداء از راه نمایندگیایی که می خوان جنسای خود رو به عراق صادر کنن، اعلام کرد: این گواهی باید از راه سفارتخانه عراقیا در ایران صادر شه و این تصمیمیه که از طرف عراقیا در پیش گرفته شده. این موضوع کاری غیر حرفه ای از راه اونا بوده که دلیل ایجاد ترافیک کالا در مرز شده و باید به زودی اونو حل کنیم چون که تا قبل از این گواهی مبداء رو اتاق بازرگانی ایران صادر می کرد.

معاون کل سازمان پیشرفت تجارت ایران هم اینکه درمورد محموله هایی که در مرز مهران به دلیل نداشتن گواهی مبداء متوقف شدن، گفت: باید به سرعت نمایندگیای این محموله ها گواهی مبداء رو از سفارتخانه عراق در ایران اخذ کنن و بدون این دست اون دست کردن اونو به محموله های خود برسانند تا روند جابجایی کالا انجام شه.

به گزارش ایسنا، سازمان پیشرفت تجارت صبح امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که دولت عراق ورود هر گونه کالا به این کشور رو به شرط ارائه گواهی مبدأ در گمرکات ورودی این کشور کرده و صادرات بدون ارائه این گواهی ممکن نیس.