چه دلیلش اخبار و مجلات بسیار زیادی باشه که در مورد فشن و مُد هست، چه تقلید کردن از هنرپیشها و ستاره های مورد علاقۀ جوانان باشه، یا هر چیز دیگری، دختران جوون حالا در سن بسیار پائینی به سمت آرایش کردن رو میارن. تحقیقی جدید نشون داده که نصف دختران ادعا می کنن که بین سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی شروع به آرایش صورت خود کردن – که این سن به طور زیادی پائین تر از نسل قبله.

به گزارش آلامتو به نقل از یاهو ؛ هرچند که مقصران این قضیه می تونن ستاره هایی باشن که الگوی این دخترها قرار گرفتن، یا مجله های مدی که دختران رو با ایدۀ آرایش کردن اشنا می کنن، یه تحقیق انجام شده از راه فراگرانس دایرکت مشخص کرده که یه چهارم از ۱۶۰۰ جواب دهنده به سوالات در واقع آرایش کردن رو از مادران خود فراگرفته ان.

مِلانی، زنی ۳۸ ساله و مادر دو بچه، این جوری توضیح میده “به نظرم فونداسیون واسه دخترهای نوجوون اشکال نداره چون نواقص پوست رو می پوشونه که باعث می شه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشن. یه کمی ریمل یا براق کنندۀ لب هم خیلی بد نیس. اگه که فرق این دو در این باشه که اونا احساس اعتماد به نفس کنن یا اینکه بخوان خجالت کشیده و از همه فاصله بگیرن، پس واقعا کمی آرایش کردن چه ضرری می تونه داشته باشه؟”

بقیه اضافه کردن که اونا بهتر می دونن که واکنشای سخت گیرانۀ خود نسبت به کودکان رو در مسائل مهمتری مثل درس خوندن، روابط با پسرها و مواد مخدر نشون بدن. اما خیلی از مدارس، آرایش کردن رو واسه دانش آموزان ممنوع کردن، و حتی تا اونجا جلو رفته ان که آینها رو از توالتا در بیارن تا از تشویق شدن دانش آموزان واسه توجه زیاد به قیافۀ خودشون جلوگیری کنن.

نیکولا موریس، یه معلم راهنمایی فکر میکنه که آرایش کردن در مدرسه هیچ جایی نداره: “به کار گیری آرایش باعث شهوانی تر شدن آدمای جوون می شه و اونا رو بزرگ تر نشون میده.

“دانش آموزان به مدرسه اومده ان تا تحصیل علم کنن؛ یه راهپیمایی مُد که نیس. آرایش کردن یه موقعیت اجتماعی رو نشون میده. اگه اونا آرایش کنن، بدون این دست اون دست کردن احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنن و این آرایش اونا رو از دیگر دانش آموزان جدا می کنه. در مدرسه همه باید با هم برابر باشن. اثرات خارجی باید واسه وقتی که نوجوانان در خونه هستن نگاه داشته شه.”

هم اینکه مشکل دیگری هم در مورد پوست نوجوانان و آرایش کردن هست چون که دختران بسیاری تلاش می کنن نواقص صورت خود مثل لک و خال رو بپوشونن و ناخواسته باعث شن که با بسته شودن منافذ با به کار گیری اجناس آرایشی، شرایط پوستشون حتی بدتر هم بشه.

شما چه فکری می کنین؟ چه سنی واسه اینکه دختران شروع به آرایش کنن قبول کردنیه؟