marketing-tricks

در هر حرفه ای که فعالیت داشته باشین مطمئناً نیاز به ترفندهایی واسه راحت پیش بردن کارا دارین که این ترفندها خیلی راحت به دست نمی آیند.

اگه می خواین کسب وکار کوچیک خود رو راه اندازی کنین و احتمال شکست رو کم کنین، شانس به شما رو کرده. به گزارش زومیت، کارشناسان زیادی در سراسر دنیا وجود دارن که اشتباهات صاحبان کسب وکارها رو دیدن و می تونن به شما کمک کنن تا اون اشتباهات رو تکرار نکنین.

کارشناسان ۶۳ مرکز پیشرفت کسب وکارای کوچیک (SBDCs) خوشحال می شن تجربه خودشون رو واسه شروع و رشد و پیشرفت یه کسب وکار در اختیار بقیه بذارن. این کارشناسان همه روزه با کارآفرینان کار می کنن و به اونا مشاوره ارزون و حتی مجانی ارائه میدن. این مراکز هر ۳۱ دقیقه به راه اندازی یه کسب وکار کمک می کنن و هرساله ۱.۳ میلیون ساعت به کارآفرینان مشاوره میدن. از بعضی از این مشاوران درخواست شد تا بهترین نکات واسه شروع یه کسب وکار رو در اختیار ما بذارن.

پایه استارت آپ یا کسب وکار نوپا

لی لمبرت، مدیر آلامدا کانتی اس بی دی سی در اوکلند کالیفرنیا، میگه: مشتری خود رو بشناسین. شما واسه موفق شدن به عنوان یه کارآفرین باید مشتری خودتون رو بشناسین و بدونین چه چیزایی از شما می خواد. کلید موفقیت شما اینه. وقت خود رو صرف بازاریابی پارتیزانی کنین و اول از سطوح پایین شروع کنین.

قبل اینکه کسب وکار خود رو شروع و راه اندازی کنین، سراغ مشتری هایی خود برید و با اونا صحبت کنین. همیشه تلاش تون بر این باشه که بازخوردهای اونا در مورد کسب وکار خودتون رو بررسی کنین. انجام این کارا رابطه شما با مشتریا رو قوی تر و طولانی تر می کنه.

تاملا دارنر، مشاور مدیریتی کنتاکی اس بی دی سی، میگه تلاش کنین موشکافی دقیقی از رقابت داشته باشین. اون اعلام می کنه: خیلی از کارآفرینان فکر می کنن که رقیبی ندارن، ولی این جور نیس. شمام رقیبان مستقیم و هم رقیبان غیرمستقیم دارین.

به گزارش آلامتو به نقل از فرصت امروز؛ بعضی از صاحبان، کسب وکار کارشون رو با یه دید جدا شروع می کنن و دقیقا می دونن چه کاری میخوان بکنن، درحالی که راه رسیدن به موفقیت واسه بقیه صاحبان به این شفافیت نیس.

انریکه رومرو، مدیر منطقه ای دانشگاه تگزاس، بخش پرمین اس بی دی سی، پیشنهاد می کنه اگه جزو صاحبانی هستین که راه رسیدن به موفقیت واسه تون روشن نیس، تلاش کنین ذهن تون رو نسبت شکل های جور واجور گزینه ها باز بذارین و افراد و چیزای بیشتری وارد کارتون کنین. اون میگه: اگه شما با مشتری هایی جور واجور و زیادی کار کنین، در آخر می تونی بازار مخصوص خود رو پیدا کنین و پایگاهی واسه مشتری هایی خود بسازین که تا آخر باقی بمونن.

رابرت بان، مشاور تجاری اصلی مرکز پیشرفت فناوری و کسب وکارای کوچیک آرکانزاس، پیشنهاد می کنه که قبل اینکه کسب وکار خود رو شروع کنین، تکالیف خودتون رو انجام بدین. رابرت بان در کارش با آدمایی درگیره که فکر می کنن اگه پول کافی واسه اجاره و هزینه های ابتدایی داشته باشن، می تونن کارشون رو شروع کنن. اون میگه: این افراد بعد از این از خود می پرسن پس مشتریا کجا هستن؟

اینکه اطلاعات یا تحقیقات در مورد بازار در چگونگی آماده شدن شما واسه کسب وکار و به دست آوردن سرمایه مهم هستن، یه چیزه و اینکه منابع در دسترس زیادی واسه کمک به شما واسه آماده سازی قبل از راه اندازی کسب وکار وجود دارن، چیز دیگه ایه.

حال سؤال اینجا هستش که اگه شما ایده های خوب بسیار زیادی داشته باشین، چه مشکلی پیش میاد؟ مارلنا سندی، مدیر برنامه ایلینوی اس بی دی سی در دانشکده دوپیج، میگه مراقب باشین که در زمینه های جور واجور زیادی سرمایه گذاری نکنین. اون میگه: اینکه شما بخواین ایده های جور واجور خود رو تو یه زمان به کار ببندین و توقع داشته باشی همه اونا خوب کار کنن، شدنی نیس.

اون پیشنهاد می کنه به جای اینکه از ایده های جور واجور به طور همزمان استفاده کنین، ایده های خود رو در لیستی وارد و بعد فکر کنین و ببینین کدوم ایده واسه شما از بقیه بهتره. اون میگه: سؤالاتی که باید از خود سوال کنین اینه: بازار چی رو پسند می کرد؟ رقیبان شما چه کسائی هستن؟ شما در این مورد تجربه کافی دارین؟ تلاش کنین تنها یه ایده رو انتخاب کنین. این ایده باید بهتر از بقیه باشه. بعد از اینکه در این ایده به موفقیت کامل رسیدید، می تونین خطر کنین و ایده های دیگه خود رو هم به همین ترتیب اجرا کنین.

مسائل مربوط به پول و اهمیت اون

رومرو عقیده داره که شما باید یه وضعیت مالی مشخص قبل از راه اندازی داشته باشین. اون میگه: قبل از شروع کار باید خوب منظم و آماده شده باشین. این سازماندهی شامل مرور و کار کردن روی اعتبار، ذخیره پول و به روز شدن در مورد موارد مالی مثل مالیات می شه، چراکه شما در حال شروع کردن یه کار جدید هستین و راه پیش روی شما سخته و نباید مانعی سر شما قرار بگیره.

در مورد پول باید کارتون رو با سرمایه کافی واسه پوشش هزینه ها شروع کنین تا به نقطه سربه سر برسین و هزینه و درآمد شما برابر شه. در آینده باید تصمیمات هوشمندانه ای واسه حفظ اموال و اعتبار کسب وکار خود بگیرین.

بان میگه: اگه شما پول خود رو از یه کارت اعتباری، بانک یا یکی از اعضای خونواده دریافت می کنین، مراقب باشین.

اون میگه: اینکه شما با پول خود بدرفتاری کنین یه مسئله س و اینکه با پول اعضای خونواده خود واسه شروع یه کار بدرفتاری کنین، یه مسئله دیگه. وقتی از کس دیگه ای پول می گیرین، باید به چگونگی دیگری با این پول برخورد کنین؛ چون که این پول قرضه و باید در آینده اون رو پس بدین.

اون هم اینکه میگه باید راه رو واسه سودآوری جفت و جور کنین:

بیشتر صاحبان کسب وکار میخوان پول در بیارن؛ اما باید بدونین که چه موقع به نقطه سربه سر می رسید. اگه نتونین به موقع به نتیجه دلخواه خود برسین، باید تصمیمات بزرگی بگیرین که یکی از اونا، دست کشیدن از کاره.

سندی میگه: صفحات گسترده حساب وکتاب و اطلاعات کاری به معنی دوستان موثر شما هستن. یه لیست از استارت آپ و هزینه های عملیاتی جفت و جور کنین و حساب دقیق خرجایی که می کنین داشته باشین. مخاطبان خود رو سازماندهی کنین و هرجور که می تونین اونا رو به روز نگه دارین.

وقتی کسب وکار خود رو راه اندازی می کنین، باید یادتون باشه که هرچیزی بهایی داره. می تونین رسانه اجتماعی رو مثلا در نظر بگیرین. رسانه اجتماعی مجانی نیس.

دارنل میگه: شما باید هزینه چیزها رو یا با پول یا با وقت تون بپردازید. ساختن رسانه اجتماعی به عنوان یه استارت آپ زمان می بره.

درخواست کمک کنین

بدونین چه موقع باید کمک بگیرین. خیلی از کارآفرینان تلاش می کنن همه کارا رو خودشون بکنن. سندی در این مورد اخطار میده: مسئولیتاتون به اندازه کافی زیاد هستن.

مدیریت زمان، یه نکته کلیدی واسه انجام بیشتر وظایف شما هستش. بعضی وقتا باید یه قدم روبه عقب وردارین و فکر کنین که به کسی واسه کمک نیاز دارین یا خیر و اگه نیاز داشتین، اون رو به موقع استخدام کنین.

لمبرت میگه: دنبال آدمایی بگردین که در کار شما مهارت فوق العاده ای دارن و می تونن به شما در رویارویی با مشکلات سر راه به عنوان مالک کسب وکار کمک کنن. تحقیقاتی از مؤسسه پیشرفت اقتصادی شرکتای کوچیک نشون داد که ۷۰درصد کسب وکارای کوچیکی که از افراد ماهر و کارشناس کمک می گیرن، بیشتر از پنج سال دووم میارن که این رقم دو برابر کسب وکار هاییه که از این افراد ماهر کمک نمی گیرن.

در آخر و مهم تر از همه، رومرو میگه: همیشه درصدد یادگیری، یادگیری و یادگیری باشین. شک نداشته باشین در آینده اشتباه می کنین؛ اونم به مقدار زیاد. تلاش کنین از این اشتباهات درس بگیرین، رو به جلو حرکت کنین و این اشتباهات رو بهتر کنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی فرصت امروز