مفیدترین دانه‌های خوراکی کدامند؟

دانه های خوراکی seeds

دانه های خوارکی بهترین اسنک هایی هستن که هر لحظه می تونید بخورین، مخصوصاً اگه دانه ای که انتخاب می کنین یکی از ۹ دانه زیر باشه.

به گزارش آلامتو به نقل از آوای سلامت ؛ اینجا می تونین با ۹ دانه خوراکی که بهتره هر روز اونا رو در رژیم غذایی خود بذارین، بیشتر معرفی شده:

دانه های چیا:

فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها شامل نزدیک به ۱۰ گرم فیبره. دانه های چیا این دانه ها پر از پروتئین، چربیای امگا ۳، کلسیم، منگنز و فسفره. دانه های چیا هم اینکه پر از آنتی اکسیدانا هستن. آنتی اکسیدان ها به مقابله با تشکیل رادیکال های آزاد که موجب آسیب به مولکول های سلولی، تسریع روند پیری و همکاری در بروز مریضی هایی مثل سرطان می شه، می پردازند.

برنج قهوه ای:

آنتی اکسیدان موجود در این برنج ۳۰ برابر بیشتر از برنج سفیده. برنج قهوه ای هم اینکه منبع خوب فولات، منیزیوم، فسفر، روی، ویتامین ب ۶ و نیاسین هم هستش.

دانه کدو تنبل:

پر از ویتامین ب، آهن، منیزیم، زینک و پروتئینه. پروتئین های تخمه کدو خیلی در اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان متمرکز شده ان که باعث کم شدن اندازه استرس و اضطراب می شن. این دانه ها هم اینکه شامل اندازه خیلی از اسیدهای چرب لازمن که به سلامت رگ های خونی کمک می کنن و کلسترول بد خون رو پایین می بیارن.

کوینولا:

اگه به دنبال منابع پروتئین سالم هستین، کوینولا یکی از این گزینه ها هستش و در هر فنجون ۸ گرم پروتئین داره. کوینولا هم اینکه پر از فیبر و آهن و یه منبع بدون گلوتن حساب میشه.

دانه های کتون:

این دانه ها، منبع فیبرهای محلول هستن، اندازه کلسترول رو کاهش داده و باعث می شن که احساس سیری طولانی یه مدت داشته باشین. دانه کتون اندازه قند خون رو هم کنترل می کنه. دانه کتون شامل اندازه زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ه که واسه سلامت چشم ها و مغز به درد بخور بوده و تری گلیسیرید رو کم می کنه.

شاه دانه:

این دانه های ریز شامل فیبرهایی هستن که واسه سلامت قلب و سیستم گوارشی به درد بخور هستن. شاه دانه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ واسه سلامت پوست و مو خیلی خوبه. امگا ۳ا هم اینکه التهاب رو کاهش می بدن و سلامت قلب و عروق و مغز رو تضمین می کنن. از این گذشته شاه دانه شامل ترکیبات گیاهی به نام فیتوستروله که اندازه کلسترول خون رو پایین می آورد.

دانه های آفتابگردان:

هر ا اونس از این دانه ها، نصف نیاز روزانه شما به ویتامینEرا برطرف می کنه. این دانه ها هم اینکه پر از چربیای سالم هستن. دانه آفتابگردان منبع فوق العاده ویتامین ب و فولات حساب می شه. ایندانها از سیستم ایمنی و سلامت بدن به خصوص در دوره بارداری حفاظت می کنن.

دانه کنجد:

یه انتخاب هوشمند واسه کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیریده، از دچار شدن به فشار خون بالا پیشگیری کرده و باعث تضمین سلامت کبد می شه. دانه های کنجد به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامینEمحافظ و تقویت کننده قلب و سیستم عصبیه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

آوای سلامت رژیم غذایی

Author: میهمان