معرفی بهترین خودروهای جهان در سال 2012

مجله کانسامر ریپورتس در تازه ترین گزارش هرساله خود باکیفیت ترین خودروهای جهان رو معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش تازه کانسامر ریپورتس سوبارو با کسب امتیاز ۷۵ از نظر کیفیت در بالاترین جایگاه رده بندی قرار گرفته. این در حالیه که طی چهار سال گذشته همیشه شرکت هوندا عنوان باکیفیت ترین خودرو رو در این رده بندی به خود اختصاص داده بود. اما هوندا امسال رده ای بهتر از چهارم بدست نیاورده.

هم اینکه در رده بندی باکیفیت ترین خودروهای جهان مزدا و کرایسلر تماشاگر بیشترین بهبود رتبه بودن. بعضی از مدلهای جدید ساخت شرکت هوندا با مشکلات جدی فنی مواجه شدن و همین باعث شد تا رتبه این شرکت در بین خودروسازان باکیفیت کم بشه. بعد از سوبارو هم دو شرکت مزدا و تویوتا قرار گرفتن.

نکته باحال اینجاس که در گزارش مجله آمریکایی کانسامر ریپورتس رده های اول تا پنجم خودروهای باکیفیت به خودروسازان ژاپنی تعلق گرفته. گزارشهای هرساله کانسامر ریپورتس از اعتبار جهانی زیادی بهره مند بوده و اثرات زیادی در بازار خودرو داره. هم اینکه شرکت خودروسازی فورد در این رده بندی رتبه ای بهتر از دهم رو بدست نیاورد. فورد در رده بندی قبلی پنجم شده بود.

به گزارش رویترز، ولوو هم در این رده بندی ششم شد که بهترین رده در بین خودروسازان اروپایی به حساب می رود. نیسان رده پنجم رو به خود اختصاص داد و هیوندای و بی.ام.و هم هر دو صاحب ۶۳ امتیاز شدن. در حالی فولکس واگن دارای امتیاز ۶۲ شد. مرسدس بنز و جنرال موتورز هم به ترتیب ۵۸ و ۵۶ امتیاز گرفتن.