بعد از معرفی رابط برنامه نویسی ARKit در iOS 11 موجی از اپلیکیشنای واقعیت اضافه روونه اپ استور شدن؛ از آنایی که دکوراسیون داخلی خونها رو مثل سازی می کردن گرفته تا اپای تفریحی که دنیای مجازی و واقعی رو به هم پیوند می زدن.

هر چی به جلو پیش میریم، این اپلیکیشنای واقعیت اضافه رنگ و بوی جدیدتری به خود می گیرن و در بخشایی قدم می ذارن که تا کنون سابقه نداشته. AR Signal Master که امروز معرفی می کنیم هم اولین اپلیکیشن واقعیت اضافه در نوع خودش حساب می شه.

این اپ انحصاری iOS می تونه قدرت سیگنالای وای فای پخش شده تو یه محیط رو به شکل واقعیت اضافه به نمایش بزاره، طوری که بتونین از وضعیت پخش سیگنال در محیط خونه یا اداره درک سه بعدی داشته باشین و وضعیت رو با بقیه هم به اشتراک بذارین.

AR Signal Master روند کار بسیار جالبی داره. فرض کنین می خواین که از یه خونه ۱۰۰ متری نقشه ای واسه پوشش وای فای بسازین، یه نقشه قابل اشتراک گذاری که هرکی با تماشای اون به وضعیت اینترنت در نقاط جور واجور خونه پی ببره.

با اجرای اپلیکیشن، دوربین دیوایس فعال می شه تا بتونین آزادانه در محیط شروع به حرکت کنین. با هر قدمی که می ذارین، AR Signal Master تغییر قدرت سیگنال رو در بالای صفحه به اطلاع تون میرسونه. طبیعتا هر چی از مودم دورتر بشوید یا مانعی رو بگذرونین، قدرت سیگنال کمتر و کمتر می شه.

توانایی باحال و کاربردی اپلیکیشن اینه که در هر نقطه امکان تگ گذاری قدرت سیگنال رو به شما میده. مثلا اگه در اتاق خواب بهترین سیگنال رو گرفتین، می تونین روی کف اون یه تگ قرار داده و بعد به پذیرایی رفته و تگ بعدی رو اونجا بذارین.

بعد از این که تموم نقاط خونه رو علامت گذاری کردین، حالا می تونین برگردین و در دنیای واقعیت اضافه تگ هاتون رو با هم مقایسه کنین. AR Signal Master در عین حفظ تگا، همه اونا (و راهی که واسه تگ گذاری طی شده) رو روی یه نقشه دو بعدی هم ثبت می کنه.

حالا خوبیش اینه می تونین این نقشه دو بعدی رو به صورت یه عکس در حافظه ذخیره کرده و به افراد دیگه هم بفرستید. با همین روش ساده، AR Signal Master امکانی براتون جفت و جور می کنه که از محیط خونه یا اداره یا حتی محیطای بزرگتری مثل فرودگاه هیت مپ بسازین و در هر محیطی بهترین نقاط واسه دریافت قوی ترین سیگنال وای فای رو به سرعت پیدا کنین.

البته AR Signal Master بر خلاف تموم خوبیایی که داره، هنوز واسه تکمیل قابلیتا جای کار داره. این اپ هنوز از اینترنت دیتا پشتیبانی نمی کنه، نمی تونین تگ هاتون رو در اون ذخیره کنین و هنوز گزینه ای واسه تست سرعت اینترنت (نه قدرت سیگنال) در اون ندارین.

اما این نقاط ضعف چیزی از ارزش AR Signal Master کم نمی کنن. این اپلیکیشن از تک و توک برنامه هاییه که یکی از کاربرده های خوب واقعیت اضافه رو به نمایش گذاشته و در عمل ثابت کرده که کاربرده های این تکنولوژی می تونه بالاتر از اهدافی مثل سرگرمی باشه؛ موضوعی که متأسفانه خیلی از پیشرفت دهندگان اپای AR واسه مطرح شدن فقط روی اون متمرکز شدن.

اگه می خواین در هر محیطی بهترین نقطه واسه دریافت سیگنال وای فای رو پیدا کنین، پیشنهاد می کنیم که اپ AR Signal Master رو از دست ندین.

AR Signal Master

  • AR Signal Master
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Trend Micro, Incorporated
  • سیستم عامل: iOS
  • حجم: ۱۶٫۴ مگابایت

دانلود

در بخش اپلیکیشنای سایت ما بخونین:

نگاهی بهش چت؛ پیام رسان چینی می تونه جانشین تلگرام شه؟

چیجوری در Illustrator تصاویر رو به وکتور تبدیل کنیم؟