کاغذ دیواری یکی از وسایل پرکاربرد دکوراسیون داخلیه دارای طرح و رنگ، ابعاد وسبکهای مختلفه و درمکانهای مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیره. کاغد دیواری دارای نوعای جورواجور هم هستش

که مناسب واسه هر نوع سلیقه س مانند کاغذ دیواری لوکس،کاغذ دیواری مدرن ،کاغذ دیواری سنتی ، کاغذ دیواری قابل شستشو، کاغذ دیواری برجسته و….

کاغذ دیواری شکلای جور واجور مختلفی داره. کاغذ دیواری که از الیاف بافته نشده تشکیل شده باشه، کاغذی که روی اون لایه ای طرحدار اسپری یا روکش شده، کاغذ دیواری مخصوص مکانایی که احتمال وجود چربی و رطوبت زیاده (مثل آشپزخانه)،  کاغذی مخصوص مکانایی که احتمال برخورد فیزیکی با دیوار زیاده (مثل کارگاه ها و انباریا). جالبه بدونین امروزه کاغذ دیواریای ضد زلزله هم تولید شدن.

 درانتخاب کاغذ دیواری باید مواردی رو مورد توجه گرفت ، که در ادامه به بعضی از این نکات می پردازیم.

کاغذ دیواری سالن پذیرایی

هماهنگی وسایل با طرح و رنگ کاغذ  دیواری از نکات مهمه. به طور نمونه  مبلمانی که به رنگ  قهوه ای و کرم هستن با کاغذ دیواری به رنگ بژ و طلایی با هم هارمونی دارن. کاغذ دیواری ساده مناسب منازلیه که ازپردهای گلدار استفاده کردن. کاغذ دیواری با تم طبیعت میتونه محیط منزل رو

گرم نشون بده.

کاغذ دیواری اتاق کودک

استفاده ازکاغذ دیواری مخصوص کودکان و یا کاغذ دیواری سه بعدی جلوه زیبایی به اتاق کودکان می ده،هم اینکه به کار گیری شکلای جور واجور کاغذ دیواری براساس شخصیتهای کارتونی و ترکیب رنگهای خوشحال نقش زیادی در روحیه کودکان داره. به کار گیری از رنگهای صورتی ، یاسی، بنفش واسه کاغذ دیواری دخترانه و هم اینکه رنگ آبی، نقره ای و سفید واسه کاغذ دیواری پسرانه میتونه انتخاب مهم و خوبی واسه اونا باشه.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب باید حس آرامش رو در شما بسازه،انتخاب رنگهای ملایم و ساده هم اینکه هماهنگی  اون با سرویس خواب و پرده اتاق از نکات مورتوجهه. طرح کاغذ دیواری تموم اتاق نباید به یه صورت باشه بهتره بخشی ازکاغذ دیواری اتاق ساده و بخشی دیگه طرح دار باشه. کاغذ دیواری با طرح گل آبرنگی هم جزو پر طرفدارترین طرحای کاغذ دیواری حساب می شن.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی ،یه جور از کاغذ دیواریه که برروی اونا اشکال سه بعدی چاپ شدن. در واقع اونا کاغذ دیواریهای پوستری هستن که تصویر مورد استفاده به شکل سه بعدیه.استفاده ازاین نوع کاغذ بین مردم محبوبیت  زیادی پیدا کرده و طرفدارانش رو به زیاد شدنه.

خلق تصاویر و اشکال قشنگتر و تنوع فراوون جلوه خاصی به این نوع  کاغذ دیواری بخشیده.

کاغذ دیواری سنتی

کاغذ دیواری سنتی از قدیمی ترین و عادی ترین نوع کاغذ دیواری است. طرح اون بر محور خطوط ونقوش منحیه  که معمولا به  شکلی منظم و برابر تکرار می شن و طرحا دارای زاویه تیز نیستن و همه چیز براساس انحنا هستن. نقشوش اون معمولا برگرفته از طبیعته هم اینکه میتونه از تکرار گل تا خطوط منحنی متغیر باشه.

رنگهای مورد استفاده در کاغذ دیواری سنتی بیشتر خنثی هستن

مثل کرم، بژ ،خاکستری و رنگای مکمل این رنگها واسه نقوش و طرحا به کار می رن هر چند که بعضی وقتا ساختارشکنی باعث جلوه بیشتر این نوع سبک می شه مثلا ترکیب سفید با رنگ مشکی یا قرمزدر یه طرح کاغذ دیواری سنتی جلوه زیباتری به اون می بخشه. این نوع کاغذ دیواری واسه طراحی فضای دکوراسیون داخلی ملایم و دلنشین مورد استفاده قرار میگیره. این جور از کاغذای دیواری، مقاوم در برابر نور آفتاب بوده و از کیفیت بالایی بهره مند هستن.

کاغذ دیواری قابل شستشو

همونطور که از نامشون پیداست یه جور  از کاغذ دیواریه که قابل شستشوه.. واسه بیشتر مردم این نوع  کاغذ دیواری مهمه  چون باعث می شه که بتونن با تمیز کردن اون مدت  زمان بیشتری از کاغذ دیواری استفاده کنن .

کاغذ دیواریهای قابل شستشو دارای جنسی غیر از کاغذ هستن و یا پوششی از وینیل روی اونا قرار گرفته که در برابر آب مقاومه. اندازه ایستادگی این  نوع کاغذ دیواری براساس اندازه مقاومت به آب شامل کاغذ دیواریهای با توانایی شستشوی کم ، متوسط و زیاد تقسیم بندی می شن.

خیلی از این کاغذ دیواریهای سازگاری با محیط زیست ندارن و تولید اون در بعضی از کشورها محدود شده. چون مواد مورد استفاده بیشتر پلاستیکه که قابل تجزیه نیس.

شرکت پارسیان آذین زند  با ده سال تجربه در مورد دکوراسیون داخلی وبا هدف ارتقای صنعت دکوراسیون داخلی و در جهت ارائه و پخش اجناس در رابطه قدم به بازار این صنعت نهاده.  دروب سایت فروشگاه اینترنتی پارسیان آذین زند  می تونین شکلای جور واجور کاغذای دیواری در طرحها و نقشه های جور واجور  و کیفیت عالی رو مشاهده کرده و براساس نوع سلیقه خود انتخاب کنین و از خرید اینترنتی خود لذت ببرین.

کاغذ دیواری واسه اتاق کودک

شکلای جور واجور کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون خونهای امروزی