خرید جذب مشتری در بازاریابی الکترونیکی

۲ واسطه گری ”واسطه گری” : بازارایابی الکترونیک اندازه نیاز و خواسته ی مشتریان شرکت رو با اندازه تولید و ظرفیت ارائه ی خدمات به وسیله شرکت کنترل می کنه.

۳ واسطه گری: بازاریابی الکترونیک میان بخش های جور واجور شرکت از جمله بخش های مالی و سرمایه گذاران خارجی نقش واسطه رو بازی می کنه.

واسه درک بهتر نکات کلیدی بازاریابی الکترونیک لازمه ارتباطات دوطرفه مشتری و سازمان به طور کامل بررسی بشه.

چرخه ی بازاریابی الکترونیک شامل چهار مرحله ی اصلیه:

  • جفت و جور و تدارک
  • رابطه
  • نقل و انتقال
  • خدمات پس از فروش(Adam,2002)

در مرحله جفت و جور و تدارک سازمان باید نیازها و خواسته های مشتریان رو تعیین کنه. سازمان جهت تولید اجناس و یا ارائه ی خدمات خود نیازمند موشکافی نیازای مشتریاس و این عمل از راه تفکیک مشتریان صورت می گیره.

موشکافی

وقتی که محصول “یا خدمت” برابر سلیقه و خواسته ی مشتری طراحی شد مرحله ی رابطه شروع می شه. شرکت “سازمان” باید در مورد ارائه ی کالای مورد توجه به مشتری با اون مکاتبه کنه.
مشتری ارزشمندترین اطلاعات رو درباره ی اجناس و خدمات خریداری شده ارائه می کنه. پس باید اون رو با خدمات پس از فروش که خواسته ها و نیازهایش رو برآورده می سازه، پشتیبانی کرد.
مرحله ی رابطه دارای چهار زیر مجموعه س که حروف ابتدایی این زیرمجموعه ها، کلمه ی AIDA رو می سازه؛ “Attention توجه – Information اطلاعات – Desire خواست و علاقه – Action کارکرد”. رابطه دوطرفه میان شما و مشتری در طول مرحله ی رابطه باید بسیار نزدیک و صمیمی باشه.

سازمان باید در اول نظر مشتریان رو درباره ی اجناس و خدمات جدیدی که ارائه کرده، جلب کنه. تبلیغ از راه بنر وسیله ای مناسب واسه جذب مشتریاس. واسه موفقیت در این روش باید بنرهای طراحی شده قدرت جلب نظر مشتری رو داشته باشن.(ونوس،۱۳۸۵).

پس از این مرحله، سازمان باید اطلاعات لازم رو در اختیار مشتری قراردهد تا اون نظرات خود رو درمورد اجناس و سرویس های داده شده مطرح کنه. مشتری باید قدرت انتخاب اطلاعات لازم خود رو از بین عنوان های جور واجور داشته باشه.

شرکت “سازمان” باید واسه خرید اجناس و خدمات جدید در مشتری انگیزه ی لازم رو بسازه. واسه رسیدن به این هدف می توان از کلیه ی امکانات رسانه ای موجود در اینترنت بهره جست.
پروسه های بالا منتهی به خریداری محصول یا سفارش خدمتی از طرف مشتری می شه.”شروع حرکت!”
وقتی که مشتری تصمیم به خریداری محصول “یا سفارش خدمتی” گرفت باید رابطه مستقیم میان اون و بخش فروش شرکت برقرار شه.

اگه دو مرحله اول با موفقیت پشت سر گذاشته شن، مشتری محصول یا خدمتی رو که ارائه می بدید خریداری انجام میده.

مرحله ی تحویل کالا “خدمات” هم اهمیت زیادی درفرآیند بازاریابی شما داره، “مطمئن ترین پروسه واسه پرداخت پول به وسیله خریدار و هم اینکه تحویل به موقع سفارش به مشتری”.

پس از فروش محصول “یا خدمات” نباید فعالیت های بازاریابی قطع شن. در مرحله خدمات پس از فروش تلاش واسه ایجاد رابطه بین مشتری و فروشنده س. جذب مشتری جدید مشکل تر و گرون تر از نگه داری و حفظ مشتریان قبلیه. حفظ مشتری، نیازمند تلاش بیش تر نیروی انسانی سازمان مربوط و توانا کردن سیستم اطلاع رسانیه.

مشتری مهم ترین عامل در تبلیغ خدمات و کالای ارائه شده و به خاطر همین باید از خدمات پس از فروش مناسبی بهره مند شه.

چهار عامل مهم در کسب موفقیت بازاریابی الکترونیک عبارت ان از:

 

  • سود رسانی به مشتری
  • توانایی ارائه ی خدمات و اطلاعات لازم مشتری به صورت Online
  • توانایی کنترل و هدایت سایت.
  • ایجاد اتحاد میان فعالیت های بازاریابی الکترونیک با بقیه فعالیت ها.(David,1998).نتیجه گیری:

–  بازاریابی الکترونیک همون اهداف بازاریابی سنتی رو دنبال می کنه: جذب مشتری و حفظ اون .
–  فناوری ارتباطات و اطلاعات باعث به وجود اومدن فرصت های جدید واسه تعریف دوباره ی رابطه بین فروشنده و مشتری می شه.

– به کار گیری راه های بازاریابی الکترونیک موجب تقویت رابطه بین مشتری و فروشنده از راه درک خواسته ها و نیازای مشتری و وابسته کردن اون به جنسا و خدمات فروشنده می شه.

–  با در نظر گرفتن امکان ایجاد رابطه تک به تک در بازاریابی الکترونیک، فروشنده باید شناخت صحیحی از مشتریان خود داشته باشه.

–  هر چی اندازه شناخت شما از مشتریان خود “ نیازا، خواسته ها، چیزهای مورد علاقه و سلیقه ها ” بیشتر باشه به همون اندازه پروسه بازاریابی الکترونیک شما موثرتر و بهتر عمل می کنه.

–  بازاریابی الکترونیک موفق، پیشرفت شرکت رو در دنیای الکترونیک به همراه داره و باید عضو ثابت و دایم خط مشی های بازاریابی باشه.(ونوس،۱۳۷۷).

چار چوب تحقیق:

امروزه روش عرضه خدمات در بانکا با گسترش شبکه اینترنت و قابل دسترس و جوابگو بودن واسه همه از ان رو به اون رو شده. سیستم انتقال الکترونیک از راه ابزارهایی مثل کارتا و کدها راه اندازی می شه که امکان آسون به حساب شخصی در مدت کوتاه زمان پاسخگوی نیاز مشتریان رو جفت و جور می کنه. بانکداری الکترونیک رو می­توان به کار گیری تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات واسه انتقال (پول) در سیستم بانکداری معرفی کرد. در واقع بانکداری الکترونیک به معنی، یکپارجه سازی بهینه کلیه فعالیتای یه بانک از راه استفاده تکنولوژی نوین اطلاعات بر اساس پروسه بانکی منطبق بر ساختار سازمانی بانکا هستش که امکان ارائه کلیه خدمات لازم مشتریان رو جفت و جور می سازه(ونوس و مختاران ،۱۳۸۸، ص۱۷ )از پایهً بانکداری الکترونیک به جفت و جور آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با بهره گرفتن از واسطه های ایمنی و امنیت و بدون حضور فیزیکی میگن(کهزادی،۱۳۸۲). در مطالعه دیگری که موسسه ملی ارتباطات فرانسه با همکاری دانشگاه زیلینا اسلواکی انجام داد. نقش عوامل موثر در جذب مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی بررسی شده. براساس تحقیقات این گروه در روند سرویس دهی بانکی شناخت رفتار مشتریان و عوامل مورد نظرشون در افزایش کیفیت خدمات الکترونیکی موثر شناخته شده. واسه افزایش کیفیت خدمات بانکی اینترنتی محققین توجه به چند عامل رو موثر دونسته ان: زمان پاسخگویی، سرویس دهی تکنولوژی، رابطه مشتری، وجود اطلاعات مالی در دسترس و امنیت، طراحی یه محیط مناسب از عوامل موثر واسه جذب مشتریان بانکداری الکترونیکیه.(ساهوت،۲۰۰۸).هم اینکه تحقیقات که به وسیله افراد(راجزوشوماخر(۱۹۷۱)در موردجذب مشتری).ومطالعه کوپرودانیل(۱۹۹۹)که به بررسی بعد امنیت).مطالعه انجام شدتوسط هافمن (۱۹۹۶)،مویله(۱۹۹۸) سرعت پاسخگوی وب سایتا انجام شددرکشورمالزی انجام شده تایید کنندوبر گرفته مدل زیره.

  پاسخگویی
     امنیت
   تکنولوژی
بازاریابیالکترونیک
   جذ بمشتری

مدل  تحقیق:

 

                                      

 

[۱] .sahut.(2008)