باور اینکه سالمندان به مرحله‌ای از زندگی رسیده‌اند که به تنهایی دیگر قادر به اداره زندگی خود نیستند؛ برای فرزندان و همسران آنها گاهی اوقات بسیار دشوار است. اما باید بدانید که متاسفانه این گروه به مراقبت مداوم یا کمک طولانی مدت نیاز دارند. یک مرکز مراقبتی و پرستاری، برنامه‌هایی را برای مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل تهیه می‌کند که ضمن مراقبت از سالمندان در کمال آسایش در خانه خود، استقلال آنها را ارتقا می‌بخشند. این مراکز با ارزیابی نیازهای مراقبتی و پرستاری عزیز شما و مشاوره همزمان با پزشک معالج این افراد، برنامه‌ای را برای پرستاری و مراقبت از آنها به منظور اطمینان از تداوم سلامتیشان، چه به صورت روزمره و چه در حد یک ویزیت دوره‌ای تهیه می‌کنند. هدف این مراکز کمک و حمایت از کسانی است که به دلیل مشکلات شغلی و یا فردی در رسیدگی به والدین خود عاجز و ناتوان مانده‌اند و برای مراقبت از سلامتی این اعضای خانواده بسیار محدودیت دارند.
خدمات
نگهداری از سالمند در منزل
شامل مراقبت و پرستاری مداوم از وضعیت جسمی ‌والدین و کمک به کاهش تعداد مراجعات آنها برای ویزیت پزشک معالج در مطب و بیمارستان است. یک پرستار سالمند و تیم پزشکی همراهش با سازماندهی ویزیت‌های پزشکی و توجه روزانه به وضعیت جسمی‌ و سلامتی این افراد، در کنار کمک گرفتن از روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی و…، به خانواده‌ها و فرزندان این افراد اطمینان خاطر می‌دهند که عزیز سالمندشان در بهترین حالت ممکن روحی و جسمی ‌قرار دارد.
یک پرستار سالمند آموزش دیده و مهربان در مراکز مراقبتی و پرستاری برای کمک به زندگی بهتر و مراقبت‌های بهداشتی اساسی و پشتیبانی روزمره از نیازهای مختلف افراد مسن مانند بهداشت، کمک‌های جسمی ‌و حرکتی، پزشکی و پرستاری، رژیم غذایی و موارد دیگر برای نگهداری از سالمند در منزل آنها حضور پیدا می‌کند. پرستاران سالمند این مراکز مراقبتی به عنوان یک همراه نزدیک با سالمندان عمل می‌کنند.