یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، پارک ملی دای ستسوزان (Daisetsuzan) است که با ۲۲۶ هزار هکتار مساحت، بزرگ ترین پارک ملی این کشور هم حساب می شه. این پارک که در جزیره ی هوکایدو (Hokkaido) قرار داره، ترکیبی چشم نواز از کوه های مرتفع، جنگل های انبوه، رودخانه ها و دریاچه های خوشگل و محل زندگی حیواناتی مثل خرس قهوه ای، روباه، گوزن و چندین نوع پرندهه.

در پارک ملی دای ستسوزان، ۲ کوه آتشفشون فعال به چشم می خورد؛ آساهی داکه (Asahidake) که در شمال پارک و بلندترین نقطه ی اون قرار داره و توکاچی­داکه (Tokachidake) که در جنوبی ترین نقطه ی پارک هستش. این پارک تعداد زیادی محل بیرون آمدن آب زیر زمینی ی آب گرم  هم داره که معروف ترین اون ها، محل بیرون آمدن آب زیر زمینی های آساهی داکه و کوگن (Kogen) هستن. در ادامه با سایت ما همراه باشین تا به دیدنی ترین مناطق دای ستسوزان بپردازیم.

آساهی داکه

در دامنه ی کوه آساهی داکه، روستای کوچیکی قرار داره که از تعدادی ساختمون مدرن و کلبه ی چوبی، یه محل بیرون آمدن آب زیر زمینی ی آب گرم و چند هتل تشکیل شده. در این داهات گردشگران می تونن به کمک یه تله کابین تا ارتفاع ۴۸۹ متری کوه بالا برن. گذروندن این راه به خصوص در فصل پاییز بسیار لذت بخشه و تماشای برگ های رنگارنگ درختان در این فصل تجربه ای بی مثل به حساب می آید. دامنه ی کوه آساهی داکه در ماه های دسامبر و آوریل محل بسیار مناسبی واسه اسکیه. گردشگران واسه خرید و خوردن غذا فقط می تونن به هتل ها یا ایستگاه تله کابین مراجعه کنن. تله کابین آساهی داکه در تابستون از ۶ صبح تا ۶ عصر و در زمستون از ۸ صبح تا ۴.۵ بعدظهر پذیرای گردشگرانه و از نیمه ی نوامبر تا نیمه ی دسامبر فعالیت نمی کنه. رفت وبرگشت با تله کابین از اول ژوئن تا نیمه ی اکتبر ۲۹۰۰ ین و از نیمه ی اکتبر تا آخر می ۱۸۰۰ ین هزینه داره.

سُنکیو (Sonkyo)

سنکیو یه دره به طول ۲۰ کیلومتر در شمال شرقی پارک ملی دای ستسوزانه که در نزدیکی اون یه شهر گردشگری به همین نام و با امکانات کامل ازجمله چندین رستوران و هتل بزرگ به چشم می خورد و به دلیل محل بیرون آمدن آب زیر زمینی های آب گرم و بازارهای سنتی ژاپنی بسیار محبوب و شناخته شده. حموم عمومی واقع در مرکز شهر هم دوستداران زیادی داره. سنکیو با هرساله بیشتر از ۳ میلیون بازدیدکننده، علاوه بر موارد ذکرشده جاذبه های زیادی داره، ازجمله پیست اسکی کاروداکه (Kurodake) که از میونه ی نوامبر تا ابتدا ژوئن فعالیت می کنه، دره ی زیبای اباکو (Obako)، آبشار، باغ جنگلی تائی ستو (Taisetsu) و تله کابین سنکیو.

دای ستزو کوگن (Daisetsu Kogen)

اگه از دوستداران گشت وگذار در طبیعت هستین، حتما از سفر به دای ستزو کوگن در شرق پارک ملی دای ستسوزان با ۱۲۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا لذت میبرین. در این منطقه یه راه کوهنوردی واسه صعود به کوه میدوری داکه (Midoridake) هست که بسیار محبوب و شناخته شده. مسافرت به منطقه ی دای ستزو کوگن فقط از وسطای ژوئن تا وسطای اکتبر امکان پذیره که به این ترتیب شما می تونید در بهترین زمان ممکن واسه طبیعت گردی در پارک ملی یعنی فصل پاییز، از اون بازدید کنین و از زیبایی خیره کننده مناظر کناره ی راه لذت ببرین. دای ستزو کوگن یه محل بیرون آمدن آب زیر زمینی ی آبگرم هم داره که از ساعت ۱۰.۵ صبح تا ۵ عصر با پرداخت ۷۰۰ ین می توان ازش به کار گیری کرد. البته اگه در مهمانسرای محل بیرون آمدن آب زیر زمینی اقامت کنین، به کار گیری اون مجانیه ولی واسه رزرو اتاق باید قبل از پاییز دست به کار شین. منبع :  jpninfo